Tofik Posted April 15, 2014 Report Posted April 15, 2014 Witam mam problem z rozrusznikiem a mianowicie chodzi o to że automat chodzi a rozrusznik nie kręci na dodatek iskrzy na łączeniu między automatem a rozrusznikiem "masa" więc przypuszczam że coś sie spaliło albo przypaliło w środku:( (nadmieniam że elektronika to nie jest moja mocna strona:))Więc chętnie poczytam co macie do powiedzenia na ten temat bo może ktoś miał już podobne zdarzenie.Pozdrawiam Quote
Rico Posted April 15, 2014 Report Posted April 15, 2014 Sławek spróbuj go wykręcić, albo sprawdź szczotki, zobacz czy chodzi na pusto. Quote
Tofik Posted April 15, 2014 Author Report Posted April 15, 2014 Szczotki są ok bo wymieniałem je jakiś miesiąc temu razem z tulejkami a na pusto też nie kręci tylko automat "tyka" a na dodatek w miejscu tego łączenia iskrzy i sie grzeje Quote
henryk Posted April 15, 2014 Report Posted April 15, 2014 podejrzewam że trzeba wymienić tą cewkę na wierzchu rozrusznika Quote
MelOn Posted April 15, 2014 Report Posted April 15, 2014 Czasami coś się zatnie, u mnie w MTZcie często się zacina. Spróbuj go na krótko odpalić jakimś wkrętakiem, młotkiem czymkolwiek, albo zrób mu tylko zwarcie aby ruszył rozrusznik. Quote
Tofik Posted April 15, 2014 Author Report Posted April 15, 2014 Melon na krótko jest tak samo bo próbowałem i czy tak czy tak to i tak nic sie nie dzieje poza iskrzeniem.Henryku może głupie pytanie ale jak ta cewka wygląda bo na wierzchu nic nie ma prócz automatu? Quote
majk44 Posted April 15, 2014 Report Posted April 15, 2014 Nie wiem jak długo używasz tego rozrusznika , ale ja swego czasu przy c 330 miałem podobny problem i nie pomogła wymiana szczotek i tulejek. Po prostu mój rozrusznik się zwyczajnie "skończył" czyli uzwojenie i izolacje na stojanie i wirniku były tak przegrzane że rozrusznika już nie opłacało się "reanimować". Nie było akumulatora , który byłby w stanie w pełni obrócić rozrusznikiem , po prostu wszystko iskrzyło i się grzało . Może i u Ciebie nadszedł czas aby pomyśleć o nowym rozruszniku. Quote
henryk Posted April 15, 2014 Report Posted April 15, 2014 no właśnie u mnie nieraz ten automat się zacinał,jego zadaniem jest wyciągnięcie i załączenie zębatki z wieńcem-pozdrawiam Quote
Tofik Posted April 15, 2014 Author Report Posted April 15, 2014 Henryku automat działa bo jak rozrusznik odkręciłem to sprawdzałem i zębatkę wyrzucało aż milo.Majk może masz racje bo ciągnik ma ponad 30lat a rozrusznik nie był wymieniany tylko że czas na padnięcie wybrał sobie niezbyt dogodny:)Pozdrawiam Quote
DuzyGrzegorz Posted April 15, 2014 Report Posted April 15, 2014 Henryk ma rację. Elektromagnes załącza napęd i jest jednocześnie włącznikiem rozrusznika. Tak obrazowo mówiąc zwiera styk z kablem od akumulatora z przewodem idącym do rozrusznika. Wymień te miedziane śruby i wewnątrz tę miedzianą "podkładkę" która je zwiera.Pozdrawiam! Quote
Tofik Posted April 15, 2014 Author Report Posted April 15, 2014 Te dwa miedziane co są przy automacie (elektromagnes) są bez zarzutów bo miałem nowy w zapasie więc go wymieniłem ale dalej było tak samo, jedynie zostaje stara śruba co wychodzi z rozrusznika i jest łączona z jedną śrubą przy automacie i właśnie stamtąd iskrzy tak więc może w niej jest problem. Tak czy inaczej jutro go rozkręcę i tą śrubę wymienię i zobaczymy co sie będzie działo.Pozdrawiam Quote
DuzyGrzegorz Posted April 15, 2014 Report Posted April 15, 2014 Sprawdź czy zarówno nakrętka jak i podkładki są miedziane. Pozdrawiam!P.s.Przewody które dochodzą wewnątrz rozrusznika do tej śruby mogą mieć słaby styk. Quote
Tofik Posted April 15, 2014 Author Report Posted April 15, 2014 Te przy automacie na pewno nie są miedziane bo pewnie powinny być "czerwone" jak śruby a są zwykle najnormalniejsze nakrętki jak i podkładki no ale takie już były założone przy nowym, więc kto wie jak oryginalne powinny być miedziane no to może w sklepie zamieniają bo bardziej sie im opłaci sprzedać miedziane na sztuki poza tym powinno być po dwie nakrętki na śrubach a było tylko po jednej tak czy inaczej jutro trzeba będzie sklep odwiedzić i "trochę" miedzi kupićPozdrawiam Quote
pablos Posted April 16, 2014 Report Posted April 16, 2014 Witam , najprostszym sposobem będzie rozebranie na części i sprawdzenie miernikiem , stojana i wirnika kupowanie części na ślepo mija się z celem . Quote
obserwator Posted April 16, 2014 Report Posted April 16, 2014 A ja mam pytanie jaki to jest konkretnie rozrusznik, tzn szybkoobrotowy czy tradycyjny.Jest to dość ważna informacja a może uda się cos doradzić wiecej. Quote
Tofik Posted April 17, 2014 Author Report Posted April 17, 2014 Co do rozrusznika to jest to tradycyjny rozrusznik w T25 Jeśli chodzi o śruby miedziane itp. o których pisał Grzegorz to nic nie pomogło bo dalej efekt jest ten sam czyli automat działa a rozrusznik nie kręci tak wiec chyba bez jakiegoś dobrego elektryka sie nie obejdzie:( no chyba że macie jeszcze jakieś pomysły?Pozdrawiam Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.