rafal96r Posted April 18, 2014 Report Posted April 18, 2014 Witam. Mam pytanie , warto mieć ursus 914 ?Jaki pług do niego może być obracany lub nie Dzięki z góry Quote
MrDKDP Posted April 18, 2014 Report Posted April 18, 2014 Nie, jest to ciągnik bardzo ciężki, kiedyś miałem 914 a teraz Zetor 7340(78km) no to lepiej sobie radzi bo jest lżejszy, pług 4 skibowy w orce to sobie nic nie robi, gruber 7 łap wolniej jedzie ale też nie ma problemów tak samo z agregatem uprawowo-siewnym 3m, a Urusus by w tym nie dał sobie rady, dodam że w tym roku będzie miał 10 lat i jak został kupiony(nowy) to tylko uszczelka przy podnośniku była wymieniana. Quote
rafal96r Posted April 18, 2014 Author Report Posted April 18, 2014 A z turbo ?jak myslisz lepiej no więcej koni ma wtedy Quote
MrDKDP Posted April 18, 2014 Report Posted April 18, 2014 A jaki masz budżet przeznaczony na ciągnik? Quote
massay1 Posted April 18, 2014 Report Posted April 18, 2014 Ogólnie okropny muł. W polu jeszcze ale transport mu idzie ciężko. Im nowszy model to gorzej. Najlepiej chyba chodziły 385A i to jak pod względem elastyczności silnika tak i spalania.Podnośnik raczej kiepski, mało kiedy ma wszystkie biegi, brzuch ulany olejem, problemy ze wszystkim co na hydraulikę (przedni napęd, połówki), sam most nie grzeszy trwałością, hamulce z tendencją do blokowania. Trzeba ten ciągnik lubić żeby go kupić. Quote
Kimek Posted April 18, 2014 Report Posted April 18, 2014 Dobry 914 ma swoją moc, w polu robi się nim dobrze pług 4 grudziąca pociągniesz. W transporcie ok 18 ton dasz nim rade Quote
massay1 Posted April 18, 2014 Report Posted April 18, 2014 W polu fajnie idzie. Ale ganianie nim po drodze jest męczące. Gdzieś zetor zgubił werwę.Nawiasem mówiąc małą serię też bardziej chwalą starsze modele. Starszy jeden numer wyżej lepiej kupić niż nowszy. Różnią się spalaniem, reakcją na gaz, inaczej spadają z obrotów. Pokombinowały pepiki z komorami spalania, pompami wtryskowymi i ciągniki straciły na atrakcyjności. Quote
19chada78 Posted June 29, 2014 Report Posted June 29, 2014 Pług obrotowy może być byle wieżyczka od pługa nie haczyła o kabinę, a co do 4-ki to wiadomo ciągnik ma swoje lata ale jeszcze posłuży. Komfortu w zasadzie nie ma żadnego,części tanie i łatwo dostępne co jest dużym "+". Ale 914 jest dużym mułem lepiej byłoby poszukać 1014, która ma turbo i wtedy robota na pewno lepiej idzie. Może mocy dużo nie przybyje ale za to momentu obrotowego jak najbardziej. Pozdr. Quote
przemek2092 Posted June 30, 2014 Report Posted June 30, 2014 Tanie części na plus, hydraulika taka sobie, dobrze mieć taki traktor ale powiedzmy nie jako główny, i plus za zwrotność na polu Quote
KaziuRolnik Posted August 19, 2015 Report Posted August 19, 2015 Witam mam pytanie odnosnie ursusa 914. Wczoraj wyjechałem w pole zaorać obornik 914 z pługami zagonowymi 3x40 ziemia klasy IVi potrafił na 60 ar spalić 14-15 l. Czy to jest normalne spalanie? Mam go od niedawna pierwszy sezon ora u nas na gospodarstwie.Orałem biegiem 4 terenową obroty od 2000 do 2200. Silnik pracował normalnie czrnego dymka ani razu nie puścił. Co może być przyczyną. Czy to wina operatora czy jakaś awaria silnika.dodam że ostatnio lubi znikać olej z silnika ale silnik pracuje czysto nie kopci.Do tego zuważyłem wycieki oleju ze skrzyni pośredniej. Czy jest to możliwe że właśnie tam wycieka olej z silnika? Do tego hydraulika nie działa prawidłowo po podniesieniu maszyny dalej słychać wycie pompy która na wolnych obrotach przygasa silnik. Czy te ubytki paliwa mogą być związane z tym że pompa się nie wyłącza? Z góry dzięki za pomoc. Quote
Michałek Posted August 19, 2015 Report Posted August 19, 2015 Co do przyczyny dużego spalania to tkwi ona w kierowcy. Ten silnik pracuje najekonomiczniej przy obrotach 1650 na minutę.Nie wiem dokładnie z którego miejsca kapie olej i czy jest to olej silnikowy. Jeżeli silnikowy to "uszczelnienie" tyłu silnika jest do wymiany.Co do wycia powód może być banalny jak źle ustawiony ogranicznik podnoszenia i od tego bym zaczął. Po dwu dniach takiej pracy pada pompa więc radzę się tym zająć pilnie.Pozdrawiam wszystkich na Forum! Quote
Vademecum Posted August 19, 2015 Report Posted August 19, 2015 uf, ale masz problem.... jak go cisłeś ponad 2000 obr. to se spalił..... 1600 -1800 max. W 3 powinien iść.Oraj na 1 szosowym , 4 jest szybsze.Jeśli olej wycieka z pod sprzęgła to może iść z wału. Ale nie rozróżnisz oleju silnikowego od hydraulicznego ??? weź na palec i oceń olej, widać !!!jeździj na 1 szosowym i przy min obrotów. Około 15 to ja spalam 1614 na ha z 4 korpusowym pługiem na górach, na glinie na skale.Nie oram na 4 terenowym bo szkoda ciągnika i żeczywiście żeby uciągnął to cza by na 2000 obr. Zaorał by szybciej na 4 ale spalisz więcej niż na 1 szosowym. Coś za coś. Ursusem jak nadśpieszysz to nadłożysz paliwem nieadekwatnie. Quote
mariuszowy Posted August 19, 2015 Report Posted August 19, 2015 Troche przesadziles z obrotami, stąd takie rezultaty. Spróbuj zejść poniżej 2000 i daj zznać jak wtedy to wygląda Quote
Vademecum Posted August 19, 2015 Report Posted August 19, 2015 Na 4 terenowym nie pociągnie pługa poniżej 2000 i nie mówimy o piasku Quote
Kropacz Posted March 8, 2024 Report Posted March 8, 2024 Traktor Ursus 914 to polski ciągnik rolniczy, który znany jest ze swojej niezawodności i wydajności. Produkowany przez polskiego producenta Ursus S.A., model ten zyskał popularność wśród rolników dzięki swojej solidnej konstrukcji i wszechstronnemu zastosowaniu. Ursus 914 jest wyposażony w silnik wysokoprężny o odpowiedniej mocy, co pozwala mu efektywnie wykonywać różnorodne prace polowe i transportowe na gospodarstwie rolnym. Ursus 914 - traktor rolniczyJego konstrukcja zapewnia stabilność i trwałość nawet w trudnych warunkach terenowych, co czyni go idealnym narzędziem do pracy na polu. Posiada mocną ramę oraz solidne podwozie, które umożliwiają ciągnięcie ciężkich maszyn i narzędzi rolniczych. Ursus 914 jest również wyposażony w ergonomicznie zaprojektowaną kabinę operatora, zapewniającą komfortową pracę nawet przez długie godziny. Dzięki swojej wszechstronności i niezawodności, traktor Ursus 914 jest powszechnie używany do różnorodnych zadań w rolnictwie, takich jak orka, siew, koszenie czy transport. Jest to solidny i godny zaufania ciągnik, który od lat sprawdza się w polskich gospodarstwach rolnych, wspierając rolników w ich codziennej pracy. Jaki olej do wspomagania ursus 914?Do wspomagania układu kierowniczego w traktorze Ursus 914 zalecany jest olej hydrauliczny HV-46 lub inny o odpowiedniej specyfikacji, który zapewni płynne i skuteczne działanie systemu. Zazwyczaj producent traktora podaje specyfikacje oleju hydraulicznego, które należy stosować w danym modelu. W przypadku Ursusa 914, konieczne jest sprawdzenie instrukcji obsługi lub konsultacja z autoryzowanym serwisem Ursus w celu uzyskania informacji na temat odpowiedniego oleju hydraulicznego do tego konkretnego modelu. Właściwy olej hydrauliczny będzie miał właściwości smarne oraz zapewni odpowiednie właściwości przeciwzużyciowe i przeciwtlenowe, aby zapewnić niezawodność i trwałość układu kierowniczego traktora Ursus 914. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.