Kimek Posted June 16, 2014 Report Posted June 16, 2014 Witam tydzień temu byliśmy kupić znajomemu zetorka 5320 bo się chłopak napalił. Remontujemy go trochę ale głównie mamy problem z hamulcami które się ciągle zapowietrzają. WYmienione zostały Cylinderki i Pompki i dalej to samo pedał jest jak beton. Co może być jeszcze skutkiem zapowietrzenia się takich hamulcy. Proszę o pomoc Pozdrawiam Quote
grzepaku1 Posted June 17, 2014 Report Posted June 17, 2014 a jest luz pomiędzy popychaczem a tłoczkiem pompki? bo mały musi być Quote
izydor6280 Posted June 17, 2014 Report Posted June 17, 2014 co może być przyczyną ?nowe tanie łatwo dostepme tandetne części teraz już wiesz dlaczego zachodnie jest takie drogie, przynajmniej nie lata się po pięc razy z reklamacją i wytrzyma dłuzej niż kilka godzin pracy Quote
massay1 Posted June 19, 2014 Report Posted June 19, 2014 Przecież twardy pedał nie jest objawem zapowietrzenia. Lecąc po kolei popuszczając przewody czy leci płyn, czy pedały opadają? Objaw twardego hamulca to zazwyczaj nie cofający się do końca tłoczek pompki.5340 to już stary rumpel. Części do nich są faktycznie kiepskie a na pewno do hydrauliki hamulca i sprzęgła. W nowszych założyli seger do cylinderka hamulca i podnieśli cenę o 100%. Zero postępu. Quote
Kimek Posted June 19, 2014 Author Report Posted June 19, 2014 Powtarzasz się człowieku wiem, że rumpl ale 16 lat mi już służy w tym roku i tak i tak go będę zmieniał albo na Zetor 7341 z 2002 roku albo Jelonka 6420 albo 6410 jak wiesz w ogóle co to jest Quote
massay1 Posted June 19, 2014 Report Posted June 19, 2014 Nie powtarzam się i wiem co to jest. Powiedziałem ci tylko że to już stary ciągnik, części są do niego kiepskie nawet te kupione w Czechach czy na Słowacji. Nie wspominając o tym że prosty. Z hamulcami nie możesz sobie w nim dać rady? Zostań lepiej przy zetorze, jelonka sobie daruj. Quote
izydor6280 Posted June 19, 2014 Report Posted June 19, 2014 napisz jaki płyn jest zalany, nowe elementy nie tolerują starego płynu Quote
massay1 Posted June 19, 2014 Report Posted June 19, 2014 To i tak powinno działać jako tako tyle że krótko. Ostatnio w pompkach uszczelki są jakieś dziwne. Po pół roku użytkowania nowy płyn robi się czarny. Jak by uszczelki rozpuszczało.Tutaj raczej z jakiegoś powodu płynu nie przeciska do cylinderków. Albo tłoczek nie cofa się do tyłu i nie otwiera całkowicie kanału łączącego pompkę ze zbiorniczkiem albo przewody są pozatykane. Na pewno nie jest zapowietrzone. Powietrze nie powoduje twardego pedału. Quote
Kimek Posted June 19, 2014 Author Report Posted June 19, 2014 Dziś tak z ciekawości podszedłem do tego typka i pompki były 1 cm powciskane nie było luzu a u siebie patrzyłem i był poprawiłem i hamulce działają jak powinny dzięks chłopaki. Pozdro Quote
izydor6280 Posted June 19, 2014 Report Posted June 19, 2014 @massay1 mowiąc o starym płynie miałem na myśli r3, na dot 3/4 wszystko śmiga pięknie i nie żre uszczelek Quote
grzepaku1 Posted June 19, 2014 Report Posted June 19, 2014 już dawno ci to sugerowałem lecz twierdziłeś że to nie to a nawet nie sprawdziłeś ale fajnie że problem rozwiązany Quote
massay1 Posted June 19, 2014 Report Posted June 19, 2014 R3 już dawno nic nie zalewałem. W zeszłym roku robiłem znajomemu generalkę (nie mechaniczną) 5340. Malowanie całego ciągnika, wymiana w kabinie blach bo zgniły, kawałków kwadratowych profili, nowe błotniki, wymiana hydrauliki hamulców i sprzęgła. Rozdzieliłem to na dwa osobne zbiorniczki. Teraz hamulce maja swój i sprzęgło swój. Wyjechał we wrześniu a już płyn szczególnie w w zbiorniczku sprzęgła jest czarny. Quote
Mikruss Posted June 19, 2014 Report Posted June 19, 2014 ała 5340 i już pognity??to maja tak słabą blache czy stał w oborze.u braciaka 24 letni 7211 nie ma rdzy...a obrabiał 30 ha.... Quote
Kimek Posted June 19, 2014 Author Report Posted June 19, 2014 Wszystko zależy od tego jak kto szanuje. Dziwne, że 5340 i już zgnity. Trzeba było go myć i sprzątać co jakiś czas. Quote
massay1 Posted June 19, 2014 Report Posted June 19, 2014 Blachy kiepski to fakt. te na podłodze są od dołu wygłuszone wełną. nad zbiornikiem, skrzynką z aku. Cały czas siedzi w tym wilgoć, żre blachy od spody i profile kwadratowe kabiny. Błotniki zaś mają przyspawaną od strony koła rynienkę na przewody do tylnych lamp. Zgniło właśnie od niej. Zgniło w miejscach do których normalnie nie da się umyć. Przy okazji pociągło za sobą bak i skrzynkę aku.Ciągnik nigdy nie robił w oborze. Głównie pole, las, transport i odśnieżanie. Wyprodukowany w 1996 roku.I zardzewiało każde miejsce gdzie błotniki tylne przylegają do profila kabiny. Czyli jak mówię tam gdzie nie ma możliwości umyć. Quote
Mikruss Posted June 20, 2014 Report Posted June 20, 2014 przeca 7211 tez mają tych profili od groma itp jedynie gdzie faktycznie coś sie dzieje to skrzynka na aku, ale ona wytrzyma jeszcze kilka lat spokojnie Czyli zabezpieczenie antykorozyjne w nowszych bylo do d ... Quote
massay1 Posted June 20, 2014 Report Posted June 20, 2014 Raczej tak trzeba by założyć. Po prostu w starszych było to chyba lepsze. Quote
Kimek Posted June 20, 2014 Author Report Posted June 20, 2014 Możliwe, że było lepsze ale ja o tym się wypowiedzieć nie mogę bo odkurzam traktor co 2 miesiące wyciągam dywaniki i Blachy zdrowe żadnej rdzy Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.