Kamilc-360 Posted June 29, 2014 Report Posted June 29, 2014 Witam muszę wymienić akumulatory w moim ciągniku teraz miałem 2x6V i taki zestaw wyszedł by mnie ok. 600zł, a jeden 12V 400zł. Sprzedawca doradzał że teraz "wszyscy" montują 12V z kolei inni mówią że 2x6V lepiej będą kręcić, więc jak to jest? A jeszcze jak to jest z montażem 12V trzeba przerabiać na pewno instalacje i pytanie gdzie go umiejscowić w skrzynce czy tam przed chłodnicą jak w C-360 3P? I ogólnie które by się lepiej opłacało? Quote
massay1 Posted June 29, 2014 Report Posted June 29, 2014 Nic nie trzeba przerabiać. Jeśli włożysz do prawej skrzynki to plus podłączasz jak 2x6 do aku tylko - musisz odkręcić z lewej skrzynki i przykręcić go w prawej.To samo jeśli dasz na wspornik. Kabel z rozrusznika prowadzisz nie prawej skrzynki tylko na wspornik do plusa aku. I masa oczywiście przy samym aku. Quote
Kamilc-360 Posted June 29, 2014 Author Report Posted June 29, 2014 Nic nie trzeba przerabiać. Jeśli włożysz do prawej skrzynki to plus podłączasz jak 2x6 do aku tylko - musisz odkręcić z lewej skrzynki i przykręcić go w prawej.To samo jeśli dasz na wspornik. Kabel z rozrusznika prowadzisz nie prawej skrzynki tylko na wspornik do plusa aku. I masa oczywiście przy samym aku.A no może i tak, ale ogólnie który zestaw lepiej się opłaca? Quote
simson54 Posted June 29, 2014 Report Posted June 29, 2014 w c 360 zakładają raczej jeden akumulator 12 V ja w c 330 musiałem kupić dwie 6 bo dwunastka akurat nie pasowała nie było na nią specjalnie miejsca a z montarzem chyba nie bd problemu w c 330 było coś tam że plus szedł na mase a ja mam tak że minus idzie na masę a plus do rozrusznika Quote
izydor6280 Posted June 30, 2014 Report Posted June 30, 2014 wystarczy 12v, w lecie bez problemu kręci, zimą może być ciężko, wszystko zależy jak dojechany masz silnik i rozrusznik, do tego czy stoi gdzieś w ciepłym garażu czy pod chmurką i najważniejsze czy używasz go na codzień, czy cała zimę śpi akku o pojemności ok. 120 Ah bez problemu zmieści się w skrzynce, podłaczyć chyba będziesz umiał jeszcze z ciekawości co to za bateryjka za 400? Quote
Kamilc-360 Posted June 30, 2014 Author Report Posted June 30, 2014 wystarczy 12v' date=' w lecie bez problemu kręci, zimą może być ciężko, wszystko zależy jak dojechany masz silnik i rozrusznik, do tego czy stoi gdzieś w ciepłym garażu czy pod chmurką i najważniejsze czy używasz go na codzień, czy cała zimę śpi akku o pojemności ok. 120 Ah bez problemu zmieści się w skrzynce, podłaczyć chyba będziesz umiał jeszcze z ciekawości co to za bateryjka za 400?[/quote']Akumulator za 400zł Varta trochę drogo A u mnie ciągnik właśnie pracuje w zimę i to dużo przy odśnieżaniu i załadunku miału odpalany praktycznie codziennie, a stoi w garażu tylko że nie ocieplanym i właśnie się zastanawiam że chyba lepsze będą baterie 2x6v Quote
grzepaku1 Posted June 30, 2014 Report Posted June 30, 2014 bezwarunkowo 2x6 (chytry dwa razy traci) Quote
izydor6280 Posted July 1, 2014 Report Posted July 1, 2014 powiem Ci że i jedna 12 zima nie powinna gorzej kręcić, szczególnie jeśli masz grzałkę lub przelewasz ciepła wodą, no i oczywiście masz dobry rozrusznik osobiście już nie wróce do 6v Quote
Rolnik7343 Posted July 1, 2014 Report Posted July 1, 2014 Ja ci polecam załorzyc 2x6v ja tak mam w ursusach i nie mam problemów (w ursuscie c-385 mam jeszcze trzeci akumulator 12v pomocniczy ) Quote
toshiba1234 Posted July 1, 2014 Report Posted July 1, 2014 torszke sie na tym znam kup 2 6V z firmy AKBAT polsko ukraińskie bateriezalety łatwiej pali traktor i żywotność dłuższa baterii niestety tylko rok gwarancji ale handlujemy 4lata i nie mieliśmy reklamacji na te baterie Quote
henryk Posted July 4, 2014 Report Posted July 4, 2014 nie wiem nad czym tu się rozczulacie im więcej połączeń ,klem ,tym więcej spadku mocy,ja mam 1 dwunastkę dużą 160 ah. zaraz przy rozruszniku ( z prawej strony uspawałem zwykłą ramę z kątownika) i jest to już moja druga bateria z centry ,pierwsza wytrzymała 10 lat ,ta ma 7 i na razie kręci jak głupia,nie mam grzałki ani nie przelewam zimą gorąca wodą bo mam płyn,jeśli już jest silny mróz to używam tkzw. opalarki chinskiej którą pakuję w rurę od kolektora powietrza i startuję za pierwszym podejściem,już tu na tym forum w tym temacie jest tyle postów że każdy dla siebie wybierze swoją rację-ja osobiście jestem za jednym akumulatorem,dla mnie baterie pod podłogą to porażka-ale każdy ma swoje upodobania i każdy musi się uczyć na własnych błędach-pozdrawiam Quote
ali Posted July 6, 2014 Report Posted July 6, 2014 potwierdzam wypowiedż henryka co do jednego aku. sam mam 12v 95ah zalany płynem ( c360) i nie ma problemu nawet zimą kręci jak wściekły w c330 jest taki sam a zimą wystarczy wlać gorącej wody i spokojnie odpali aku Ca-Ca zero siarczenia i cena przyzwoita henryk 1 Quote
garzew Posted July 7, 2014 Report Posted July 7, 2014 Również mogę potwierdzić w 60-tce mam jeden akumulator 12V o pojemności 100ah z centry jest już prawie 5 lat u niego założony i ciągnik bardzo dobrze kręci nawet zimą (tylko jedna uwaga że stoi w ciepłym garażu;) ) henryk 1 Quote
Robert ;-) Posted March 1, 2015 Report Posted March 1, 2015 No ja też przeżucilem się na jedną 12v, zamontowalem ją w lewej skrzynce, a dla tego że mam wyłącznik masy po lewej stronie, zobaczymy jak długo porzyje jedna 12. henryk 1 Quote
Vademecum Posted March 1, 2015 Report Posted March 1, 2015 dzisiejsze akumulatory o nagłym wyładowaniu, albo uderzeniowym zastąpią 2x6 V Tylko cza pytać sprzedawcę. Ja mam 12 V 90 Ah w ostrówku i na żniwa chodzi w kombajnie 6-stka perkins. Bez problemu sobie radzi. Instalacja jest ta sama tylko bez mostka. Reguła toMinus masa, a dodatni na rozrusznik i tyle. Kwestia czy wejdzie do skrzynki bo można dać nawet 120 czy 140 Ah Michałek 1 Quote
Robert ;-) Posted March 1, 2015 Report Posted March 1, 2015 Mam taki sam w kombajnie a tam silnik troszkę większy i pali dobrze:-D więc jestem dobrej myśli. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.