Korando Posted July 24, 2014 Report Posted July 24, 2014 Witam. Mam problem z Ursusem 4514 natomiast alternator ładuje w przedziale 0,2-0,3v w zależności od ilości gazu mierzone miernikiem. Cały wyczyszczony, szczotki wymienione na starym regulatorze napięcia ładuje 0,1 na sprawnym w 100% od mf 255 pokazuje 0,1 natomiast na nowym miałem taki zapasowy do mf 255 pokazuje właśnie te 0,2-0,3v proszę o pomoc Quote
henryk Posted August 1, 2014 Report Posted August 1, 2014 rozładuj akumulator do zera to będzie ładował więcej tak długo aż nie doładuje,potem znowu będzie ładował mało,tyle ładuje ile trzeba,po to są reg.napięcia-pozdrawiam Quote
massay1 Posted August 2, 2014 Report Posted August 2, 2014 Jak więcej? Przecież podał wartość w woltach czyli napięcie. A ono poza poza sytuacją gdy obciążymy mocno odbiornikami zawsze powinno gonić w granicach 14 V średnio. Nie czepiając się jakości alternatora, obciążenia instalacji. Spadek do 0,2-0,3 V świadczy o tym że nie ładuje wcale. Ty napisałeś o prądzie. Jeśli nie ma poboru prądu to nie ma amper, jeśli akumulator naładowany a wszystko inne jest wyłączone prąd nie płynie a amperomierz pokarze zero.jeśli rozładujesz aku automatycznie staje się on odbiornikiem prądu który zaczyna płynąć w jego stronę przechylając wskazówkę amperomierza i pokazując wartość. Nie mówiąc o regulatorze napięcia. sama nazwa wskazuje że reguluje napięcie a nie ile trzeba prądu czyli natężenie. Gdzie mierzyłeś napięcie na alternatorze? Quote
henryk Posted August 2, 2014 Report Posted August 2, 2014 po prostu nie zrozumiałem tematu-pozdrawiamale w końcu od czego są warsztaty specjalistyczne,nigdzie nie jest napisane że każdy w 100% ma sobie wszystko zrobić (naprawić) sam,inni też chcą coś zarobić czyż nie?-pozdrawiam Quote
mmalec Posted August 7, 2014 Report Posted August 7, 2014 Witam. Mam trochę inny problem. Traktor ten co wyżej ale - niesamowicie grzeje mi się akumulator. Nie jest w nasłonecznionym miejscu, traktor ma kabinę. Żadne kable nie są porwane, traktor odpala i jeździ ale boję się,że kiedyś może wybuchnąć. Czy mieliście z tym jakieś doświadczenie ?? Jestem na etapie załatwiania formalności pod kupno nowego ciągnika ale szkoda go bardzo. Quote
Klamor74 Posted August 7, 2014 Report Posted August 7, 2014 Trzeba sprawdzić prąd ładowania prawidłowy dla instalacji popularnie zwanej 12V to 13,6 - 14,4V jeśli jest większy od 14,4V to uszkodzony jest regulator napięcia i przeładowuje akumulator (niszczy go wygotowuje wodę z elektrolitu i zaczyna wypadać masa czynna z płytek) jeśli akumulator grzeje się w określonym miejscu przy 1 celi ta cela niedługo padnie zrobi się w niej zwarcie) A dla zainteresowanych trochę o samym akumulatorze? Siła elektromotoryczna około = 12, 6 V? Napięcie znamionowe pojedynczego ogniwa 2, 105 V (6 w akumulatorze)? Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) - 10, 8 V? Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13, 6 V - maksymalne 14, 4 V? Po pełnym naładowaniu napięcie szybko spada do 13, 2 V a później powoli do 12, 6 V? Napięcie akumulatora powinno być mierzone 12 godzin po ładowaniu, aby zapewnić dokładny pomiar? Napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru powyzej 14, 4 V? W przypadku kompletnego rozładowania akumulatora celowe jest ładowanie go niskim stałym prądem 1A do napięcia nawet 16, 5 V? Typowy prąd ładowania = 1/10 pojemności akumulatora? Współczynnik samorozładowania 3?20%/miesiąc Quote
henryk Posted August 7, 2014 Report Posted August 7, 2014 prawdziwy fachowiec,naprawdę gratuluję i dziękuję za cenne informacje które wielu z nas się przydadzą-pozdrawiam Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.