Żniwa
#221
Napisano 27 lipiec 2016 - 15:47
#222
Napisano 27 lipiec 2016 - 20:47
Ja w tym tygodniu nie wyjadę. Dzisiaj zrobiłem rozeznanie co jest do wymiany i wstępnie zamówiłem części. Dorobiłem też koło pasowe, a właściwie przerobiłem. Miałem identyczne jak to co mi pękło ale klin był na 12 mm, a w tamtym na 10 mm. Postanowiłem wyciąć drugi klin 10 mm o 1/4 obrotu od tego starego. Jak zobaczył tę moją robotę mechanik i na mnie popatrzył to zanim się zrobiłem czerwony ze wstydu to sam załapałem gdzie powinien być wycięty. Najważniejsze że już wiem i będę pamiętał. Pozdrawiam Forumowiczów!
#223
Napisano 27 lipiec 2016 - 20:59
#224
Napisano 27 lipiec 2016 - 21:37
U mnie cały przegląd i ta instalacja elektryczna od dwu lat do roboty. Potrzebuję http://agro-serwis24...1722444M91/1582 bo wytrząsacze już chodzą na boki i się obcierają, a w sklepie mi mówią że w 307 panewki mają 31 mm. Jakiś nonsens. Jak się powycierają to osłabią i mogą się złamać więc jest to pilne. Masz Kolego raczej jakąś amerykańską lub kanadyjską wersję. Łożysko raczej dostaniesz nawet jeżeli jest calowe. Sąsiadowi nawaliło łożysko skośne w piaście przedniej JD. Miał łożyska kulkowe które pasowały więc wymiana i w pole. Nie dojechał bo łożysko się rozpadło i rozsadziło piastę, a tam piasta stanowi całość z kołem zwolnicy z wewnętrznymi zębami. Nigdzie nie może dostać, a mechanik chce 6 koła za dorobienie w ciągu tygodnia. Pozdrawiam Forumowiczów!
#225
Napisano 27 lipiec 2016 - 21:44
W ostateczności wrzuce 2 blachy z podtoczeniem i dam pomiędzy jakieś małe kulki , żniwa obskocze
#226
Napisano 27 lipiec 2016 - 21:49
#227
Napisano 27 lipiec 2016 - 21:55
To są takie jak przy MacPhersonie? Zobacz w jakimś większym warsztacie samochodowym może coś się dobierze. Pozdrawiam Forumowiczów!
#228
Napisano 27 lipiec 2016 - 22:01
w necie numer znajdziesz, ja w swoim teraz wymieniałem łożyska na korbach i chciałem kupić panewki ze śrubami ale są tylko panewki , więc złożyłem na starych tylko musiałem robić dystanse bo były jakby papierowe i sie podarły przy rozbiórce. Klocki do mojego są po 51 zł , niedużo ale jak nowe to wszystko albo nic jeśli jest z czego złożyć. Ja mam 530 i on ma 6 klawiszy także cała robota trwała 2 dni.
#229
Napisano 27 lipiec 2016 - 22:25
Zawsze kupuję w sklepie na Ściekach i właściciel niech dzwoni. Jak coś nie tak to potem mam problem a po co mi to. Gdzieś na hurtowni mu ten kit wciskali z tymi milimetrami. Jak nie będzie tych panewek to kupię dystanse 28 mm, przetnę skośnie i założę na wałek wtedy luz osiowy zniknie. Już tak robiłem i się sprawdziło. Te panewki są jeszcze oryginalne więc możliwość korekcji luzu promieniowego jest spora. Pozdrawiam Forumowiczów!
P.s.
Jeszcze odebrałem wariator jazdy z regeneracji. Koszt 2500 zł, ale bardzo solidnie zrobił. Frezy są znacznie dłuższe, nawęglone i głęboko utwardzone. Zamiast filcu założył zgarniacze brudu i uszczelniacze. Dotychczas jeździłem na bizonowskim ale trochę niszczył pasek.
#230
Napisano 28 lipiec 2016 - 10:30
#231
Napisano 28 lipiec 2016 - 20:22
Mnie jeszcze wymiana oleju czeka, luz zaworowy i ta zwrotnica. Pokazały sie bicia na napędzie hedera, po pracy z przystawką do kuku. Heder jak sie odłączy to jeszcze chwile kręci a przystawka do kuku odrazu staje , dużo większe daje obciążenie. Napęd hedera w mf nie jest szczęśliwym rozwiązaniem. Bardzo krótki odcinek i najmniejsze bicie szarpie całym napędem.
#232
Napisano 28 lipiec 2016 - 20:45
#233
Napisano 28 lipiec 2016 - 20:54
#234
Napisano 29 lipiec 2016 - 09:38
MF520 i MF530 to zupełnie inna bajka i nie można ich porównywać wprost. Seria 520 jest starsza. Nie była zbyt udana i awaryjna stąd ceny nie są wysokie. Seria 530 to jedna z najbardziej udanych i trwałych. Nie można opinii o 530 przenosić na 520. Pozdrawiam Forumowiczów!
#235
Napisano 29 lipiec 2016 - 15:55
#236
Napisano 29 lipiec 2016 - 18:54
Te części pozornie są takie same jednak różnią się materiałem, sposobem hartowania itd. W moim 307 jest identyczny wariator jak w Twoim 530, ale tylko pod względem wymiarów. Jak go naprawiałem kazałem zrobić tak jak jest zrobione między innymi właśnie w 530, a dodatkowo założyć zgarniacze i uszczelniacze. W Twoim wariatorze wieloklin jest przed zahartowaniem nawęglany. W moim teraz też bo bez nawęglenia rozleciaiał się i to w mnieszym kombajnie.
Znajomy miał Poloneza i zrobiła mu się dziura w tłumiku. Sąsiad mu dorobił z kwasówki 3 mm. Wyglądał identycznie. Jak oddawał tego poloneza na złom to wyjął tłumik i założył do nowego Poloneza. Ten nowy też już jest na złomie a tłumik jeszcze raz wymontował i leży w garażu. Nie tylko tłumik tłumikowy nie rowny choć jeden i drugi pasuje. Pozdrawiam Forumowiczów!
#237
Napisano 29 lipiec 2016 - 20:39
#238
Napisano 30 lipiec 2016 - 06:54
Ja też nie ale dowiedziałem się od mechanika który mi regenerował wariator. Jak rozebrał to powiedział od którego kombajnu jest ten wariator. Mówił o tych różnicach dużo ale szczególnie zapamiętałem o tym nawęglaniu bo bolało po kieszeni. Staruszek już i tak się zastanawiam kto będzie potrafił takie rzeczy zrobić za kilka lat. Pozdrawiam Forumowiczów!
#239
Napisano 30 lipiec 2016 - 07:34
#240
Napisano 04 sierpień 2016 - 11:56
On może tak, ale ze mną gorzej. Założyłem ten wariator i nie jestem w stanie go ustawić. Wcześniej miałem od Bizona i siłownik był zamocowany pomiędzy osią wariatora a osią na której zamocowany jest uchwyt. U Ciebie Kolego Vademecum jest identyczny wariator. Czy mógłbyś Kolego zerknąć jak jest zamocowany siłownik poruszający wariator? Coś mi się wydaje że nie mogę go ustawić gdyż powinien być montowany za osią wariatora, a nie pamiętam jak było. Z góry dziękuję za pomoc! Pozdrawiam Forumowiczów!
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych