marcink90 Posted August 6, 2014 Report Posted August 6, 2014 Witam, pytam się ponieważ zrobiliśmy właśnie silnik i nie chce go zajechać, wcześniej to był lany po prostu superol, ale nie wiem jaki. Jedni mówią żeby lać CC 30, a inni że 11W. Czy to w ogóle ważne jaki będzie? Dodam że u mnie ciągnik pracuję często w zimę więc co byście polecili? Quote
izydor6280 Posted August 6, 2014 Report Posted August 6, 2014 kup turdusa superol był dobry kiedy nie było nic innego, przy dzisiejszym wyboże nie warto go lać, pozatym zimą nie radzę na nim jeżdzić, jest to olej sezonowy Quote
marcink90 Posted August 6, 2014 Author Report Posted August 6, 2014 kup turdusa superol był dobry kiedy nie było nic innego' date=' przy dzisiejszym wyboże nie warto go lać, pozatym zimą nie radzę na nim jeżdzić, jest to olej sezonowy [/quote'] Ale jakiego dokładnie? Jakieś oznaczenie można by prosić tak żeby był dobry na zimę. Czy te oznaczenia nie są ważne? Quote
marcink90 Posted August 6, 2014 Author Report Posted August 6, 2014 Jako że nikt nie odpowiadał kupiłem już olej Turdus 15W-40 dobry będzie na zimę i lato do pracy? Bo jeszcze mogę oddać jakby co henryk 1 Quote
Kamilc-360 Posted August 6, 2014 Report Posted August 6, 2014 Tak kolego będzie dobry, oznaczenia 15W-40 mówi nam że to olej wielosezonowy, szczerze to najlepszy chyba olej (na pewno lepszy niż superol) też u siebie go stosuje Quote
mirek79 Posted August 6, 2014 Report Posted August 6, 2014 nie wiem czy w ciągnikach jest tak samo jak w samochodach myśle tu o dieslach ale jeżeli lejesz 15-w40 to znaczy że lejesz olej mineralny czyli kiepski,czy nie lepiej zalać go syntetykiem czyli 5-w40?,używasz go zimą więc rozruch będzie miał łatwiejszy Quote
massay1 Posted August 7, 2014 Report Posted August 7, 2014 Do 60-ko syntetyczny? Wielka przesada. Osobiście żadnego oleju ala turdus, superol czy podobne polskie badziewie nie wlał bym nawet do tego ciągnika. Kupuje minerala elfa albo mobila po 11 zeta z beki. Robię na tym przebieg jak książka pisze i olej nawet stary przed wymianą całkiem inaczej się zachowuje niż te polskie w połowie przebiegu. Quote
izydor6280 Posted August 7, 2014 Report Posted August 7, 2014 do 360 jednak troche przesada takil olej, ale z drógirj strony silnik lepiej pracuje i trochędłużej pożyje @mirek79 nie zawsze syntetyk to 5w40, może byc nawet i 10w40 Quote
Klamor74 Posted August 7, 2014 Report Posted August 7, 2014 syntetyk lub nawet pół syntetyk do 360 czy 330 ze sporym przebiegiem to lekka przesada te silniki nigdy nie były produkowane do takich olei będą po prostu za rzadkie.Pół syntetyk 10W40 to jeszcze bym wlał do silnika świeżo po remoncie, ale ze znacznym przebiegiem po prostu dobry mineralny do diesla bo te nowsze po prostu będą za rzadkie. Oczywiście że każdy z nich jest lepszy od swojego poprzednika, jak jeździsz cały rok to 15w40 będzie idealny. Quote
stasiok Posted March 14, 2015 Report Posted March 14, 2015 Ale jaki konkretnie turdus? Znalazłem na stronie producenta 3 rodzaje: 1.TURDUS POWERTEC CI-4 15W-402.TURDUS SHPD 15W-403.TURDUS MD 15W-40 Quote
stasiok Posted March 14, 2015 Report Posted March 14, 2015 Na stronie Lotosu znalazłem również cos takiego AGROL STOU PLUS 10W-40 czy ktoś z was stosował? Quote
Vademecum Posted March 14, 2015 Report Posted March 14, 2015 ani syntetyku, ani półsyntetyku nie leje się do starych silników nawet po remoncie. Syntetyczne oleje zostały stworzone do nowej generacji silników. Syntetyk powoduje wypłukanie wszelkich brudów i nagarów co powoduje spadek szczelności i ciśnienia na wale.Dziś niema złych oleji, wystarczy odpowiednio dobrać. 20 W 40 dla przykładu oznacza lepkość na poziomie 20 i gęstość 40.Osobiście do starych perkinsów stosuję superol cc bo ten olej został do tego stworzony, ale zawsze na wiosnę wymieniam i nie patrzę na przebieg rocznie pracują w granicach 50 - 80 mth.Kolego chcesz wlać lepszy olej do c 360 to lej każdy mineralny do diesla wolnossącego o parametrach 15 lub 20 W 40 Quote
pablos Posted March 14, 2015 Report Posted March 14, 2015 Jak zwykle ilu forumowiczów tyle opinii , aby to zweryfikować zapytałem kolegi który posiada dwie VALTRY nowe teraz już kilkuletnienie wiem jakiej firmy były oleje bo na pojemnikach pisało VALTRA ale jeden miał oznaczenia 15 W-30 drugi 15W- 40 więc nie są to oleje nawet półsyntetyczne tylko mineralne . Quote
Vademecum Posted March 14, 2015 Report Posted March 14, 2015 Niebardzo rozumiem co ma w temacie nowa valtra do starego ursusa.... Quote
stasiok Posted March 14, 2015 Report Posted March 14, 2015 ani syntetyku, ani półsyntetyku nie leje się do starych silników nawet po remoncie. Syntetyczne oleje zostały stworzone do nowej generacji silników. Syntetyk powoduje wypłukanie wszelkich brudów i nagarów co powoduje spadek szczelności i ciśnienia na wale.Dziś niema złych oleji, wystarczy odpowiednio dobrać. 20 W 40 dla przykładu oznacza lepkość na poziomie 20 i gęstość 40.Osobiście do starych perkinsów stosuję superol cc bo ten olej został do tego stworzony, ale zawsze na wiosnę wymieniam i nie patrzę na przebieg rocznie pracują w granicach 50 - 80 mth.Kolego chcesz wlać lepszy olej do c 360 to lej każdy mineralny do diesla wolnossącego o parametrach 15 lub 20 W 40Ale olej które podałem to są chyba mineralne Quote
Vademecum Posted March 14, 2015 Report Posted March 14, 2015 kolego podajesz lepkość 10 więc to może być półsyntetyk a i 15 może być. Znalazłeś w necie te oleje to doczytaj. Z nazwy powinny być mineralne, ale doczytaj. Quote
stasiok Posted March 14, 2015 Report Posted March 14, 2015 kolego podajesz lepkość 10 więc to może być półsyntetyk a i 15 może być. Znalazłeś w necie te oleje to doczytaj. Z nazwy powinny być mineralne, ale doczytaj. Ze strony producenta odpowiednio do numeracji: 1. http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/samochody-ciezarowe,2,416,show,120142. http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/samochody-ciezarowe,2,416,show,120163.http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/samochody-ciezarowe,2,416,show,12019 Wszystkie olej mineralne. Pisane było o mineralnych to sprawdziłem Quote
pablos Posted March 14, 2015 Report Posted March 14, 2015 oleje które podałeś są mineralne sam mam pozalewane wszystkie ciągniki olejem TURDUS SHPD 15W-40 i jak do tej pory nic złego się nie dzieje możesz zalać silnik tym olejem . Quote
Piotr Dziektarz Posted April 9, 2018 Report Posted April 9, 2018 Witam, Do starszych ikon Polskiego rolnictwa czyli "sześdziesiątek: polecam oleje Polskiej firmy Speco naprawdę bardzo dobre: http://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=superol&submit_search= Quote
DuzyGrzegorz Posted April 9, 2018 Report Posted April 9, 2018 Ursusa nie ma ale zerknąłem co dzisiaj z polskich olei poleca Zetor do silnika Z4001. Z "orlenowskich" zalecane przez Zetora są:PLATINUM AGRO STOU 10W-40PLATINUM MULTI STOU 10W-40ORLEN OIL AGRO STOU 10W-40Do skrzyni dokładnie te same oleje co do silnika. Obecnie oleje do maszyn rolniczych są te same do skrzyni co do silnika.To raczej inna bajka niż SUPEROL 30 CC.Pozdrawiam! Quote
henryk Posted April 9, 2018 Report Posted April 9, 2018 Jako że nikt nie odpowiadał kupiłem już olej Turdus 15W-40 dobry będzie na zimę i lato do pracy? Bo jeszcze mogę oddać jakby codobry zakup,też taki mam od kilku lat i jest ok.,a tak nawiasem mówiąc byłem zawodowym kierowcą na dużych autobusach,tam też taki stosowano i wymiana była co 40 000km-pozdrawiam Quote
ali Posted April 10, 2018 Report Posted April 10, 2018 ja też turdusa leję do moich ciągników od kilku lat i jak na razie jest ok.Wcześniej na superolu były i przy wymianie np, ręce zasmolone były potem ciężko domyć , ale to i gorsze jakościowo oliwy dawniej były. Quote
Robert ;-) Posted April 10, 2018 Report Posted April 10, 2018 Ja leje Mobil delvac 10w40 do kombajnu i do c355 a teraz i do mtz-ta drogi olej ale dobry Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.