Jump to content

Recommended Posts

Posted
Witam, pytam się ponieważ zrobiliśmy właśnie silnik i nie chce go zajechać, wcześniej to był lany po prostu superol, ale nie wiem jaki. Jedni mówią żeby lać CC 30, a inni że 11W. Czy to w ogóle ważne jaki będzie? Dodam że u mnie ciągnik pracuję często w zimę więc co byście polecili?
Posted

kup turdusa

 

superol był dobry kiedy nie było nic innego' date=' przy dzisiejszym wyboże nie warto go lać, pozatym zimą nie radzę na nim jeżdzić, jest to olej sezonowy

 

[/quote']

 

Ale jakiego dokładnie? Jakieś oznaczenie można by prosić tak żeby był dobry na zimę. Czy te oznaczenia nie są ważne?

Posted
nie wiem czy w ciągnikach jest tak samo jak w samochodach myśle tu o dieslach ale jeżeli lejesz 15-w40 to znaczy że lejesz olej mineralny czyli kiepski,czy nie lepiej zalać go syntetykiem czyli 5-w40?,używasz go zimą więc rozruch będzie miał łatwiejszy
Posted

Do 60-ko syntetyczny? Wielka przesada. Osobiście żadnego oleju ala turdus, superol czy podobne polskie badziewie nie wlał bym nawet do tego ciągnika.

Kupuje minerala elfa albo mobila po 11 zeta z beki. Robię na tym przebieg jak książka pisze i olej nawet stary przed wymianą całkiem inaczej się zachowuje niż te polskie w połowie przebiegu.

Posted

syntetyk lub nawet pół syntetyk do 360 czy 330 ze sporym przebiegiem to lekka przesada te silniki nigdy nie były produkowane do takich olei będą po prostu za rzadkie.

Pół syntetyk 10W40 to jeszcze bym wlał do silnika świeżo po remoncie, ale ze znacznym przebiegiem po prostu dobry mineralny do diesla bo te nowsze po prostu będą za rzadkie. Oczywiście że każdy z nich jest lepszy od swojego poprzednika, jak jeździsz cały rok to 15w40 będzie idealny.

  • 7 months later...
Posted

ani syntetyku, ani półsyntetyku nie leje się do starych silników nawet po remoncie. Syntetyczne oleje zostały stworzone do nowej generacji silników. Syntetyk powoduje wypłukanie wszelkich brudów i nagarów co powoduje spadek szczelności i ciśnienia na wale.

Dziś niema złych oleji, wystarczy odpowiednio dobrać. 20 W 40 dla przykładu oznacza lepkość na poziomie 20 i gęstość 40.

Osobiście do starych perkinsów stosuję superol cc bo ten olej został do tego stworzony, ale zawsze na wiosnę wymieniam i nie patrzę na przebieg rocznie pracują w granicach 50 - 80 mth.

Kolego chcesz wlać lepszy olej do c 360 to lej każdy mineralny do diesla wolnossącego o parametrach 15 lub 20 W 40

Posted

Jak  zwykle  ilu  forumowiczów  tyle  opinii   ,  aby  to    zweryfikować   zapytałem  kolegi    który  posiada   dwie   VALTRY    nowe    teraz  już  kilkuletnie

nie   wiem  jakiej  firmy  były  oleje   bo  na  pojemnikach  pisało VALTRA    ale  jeden  miał  oznaczenia  15 W-30  drugi  15W-  40     więc  nie   są  to  

oleje  nawet  półsyntetyczne   tylko  mineralne  . 

Posted

ani syntetyku, ani półsyntetyku nie leje się do starych silników nawet po remoncie. Syntetyczne oleje zostały stworzone do nowej generacji silników. Syntetyk powoduje wypłukanie wszelkich brudów i nagarów co powoduje spadek szczelności i ciśnienia na wale.

Dziś niema złych oleji, wystarczy odpowiednio dobrać. 20 W 40 dla przykładu oznacza lepkość na poziomie 20 i gęstość 40.

Osobiście do starych perkinsów stosuję superol cc bo ten olej został do tego stworzony, ale zawsze na wiosnę wymieniam i nie patrzę na przebieg rocznie pracują w granicach 50 - 80 mth.

Kolego chcesz wlać lepszy olej do c 360 to lej każdy mineralny do diesla wolnossącego o parametrach 15 lub 20 W 40

Ale olej które podałem to są chyba mineralne

Posted

kolego podajesz lepkość 10 więc to może być półsyntetyk a i 15 może być. Znalazłeś w necie te oleje to doczytaj. Z nazwy powinny być mineralne, ale doczytaj.

 

Ze strony producenta odpowiednio do numeracji:

 

1. http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/samochody-ciezarowe,2,416,show,12014

2. http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/samochody-ciezarowe,2,416,show,12016

3.http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/samochody-ciezarowe,2,416,show,12019

 

Wszystkie olej mineralne. Pisane było o mineralnych to sprawdziłem

Posted

oleje  które  podałeś  są  mineralne  sam   mam  pozalewane    wszystkie  ciągniki olejem  TURDUS  SHPD 15W-40   i  jak   do   tej   pory  nic   złego  się  nie dzieje  możesz  zalać    silnik  tym  olejem  .

  • 3 years later...
Posted

Ursusa nie ma ale zerknąłem co dzisiaj z polskich olei poleca Zetor do silnika Z4001. Z "orlenowskich" zalecane przez Zetora są:

PLATINUM AGRO STOU 10W-40

PLATINUM MULTI STOU 10W-40

ORLEN OIL AGRO STOU 10W-40

Do skrzyni dokładnie te same oleje co do silnika. Obecnie oleje do maszyn rolniczych są te same do skrzyni co do silnika.

To raczej inna bajka niż SUPEROL 30 CC.

Pozdrawiam!

Posted

Jako że nikt nie odpowiadał kupiłem już olej Turdus 15W-40 dobry będzie na zimę i lato do pracy? Bo jeszcze mogę oddać jakby co

dobry zakup,też taki mam od kilku lat i jest ok.,a tak nawiasem mówiąc byłem zawodowym kierowcą na dużych autobusach,tam też taki stosowano i wymiana była co 40 000km-pozdrawiam

Posted

ja też turdusa leję do moich ciągników od kilku lat i jak na razie jest ok.Wcześniej na superolu były i przy wymianie np, ręce zasmolone były potem ciężko domyć , ale to i gorsze jakościowo oliwy dawniej były.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...