Kimek Posted August 16, 2014 Report Posted August 16, 2014 nie wiem skąd wziąłeś te 7l. na mtg.w trzy skibowym pługu na 2 biegu przy głębokiej orce 200obr./min mój c 360 spali góra 5litrów na godzinę-pozdrawiam To ile średnio c360 spali na 1ha?(chodzi mi o głęboką orkę)Pozdrawiam CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM on podał przykład że jak 7litrów 360 a 3p 5 litrów to jest spora różnica dla niego Quote
Kamilc-360 Posted August 16, 2014 Report Posted August 16, 2014 Ursus 3512/MF255 to jest to samo co 3P (te same silniki)robią taką samą robote tylko fakt te licencyjne są bardziej komfortowe, ale czy warto dopłacąć za komfort w polu??? Quote
marcink90 Posted August 17, 2014 Author Report Posted August 17, 2014 Ursus 3512/MF255 to jest to samo co 3P (te same silniki)robią taką samą robote tylko fakt te licencyjne są bardziej komfortowe' date=' ale czy warto dopłacąć za komfort w polu???[/quote']No żebyś wiedział że warto. Komfort zwłaszcza dla starszego człowiek jakim jest mój dziadek jest właśnie ważny, na 30-stce tylko cały czas wieje, a głośno jak nie wiem normalnie po całym dniu to dziadka tylko głowa boli, no już ma swoje lata chłopina Quote
Tofik Posted August 17, 2014 Report Posted August 17, 2014 nie wiem skąd wziąłeś te 7l. na mtg.w trzy skibowym pługu na 2 biegu przy głębokiej orce 200obr./min mój c 360 spali góra 5litrów na godzinę-pozdrawiam To ile średnio c360 spali na 1ha?(chodzi mi o głęboką orkę)Pozdrawiam CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM on podał przykład że jak 7litrów 360 a 3p 5 litrów to jest spora różnica dla niego Czytam ze zrozumieniem:) i sam czytaj co kto napisał a nie czepiasz sie bez powodu:) moje pytanie było z ciekawości gdyż jak na 1ha daje 10l bo ciągnik nie mój, dlatego pytam ile c-360 może spalić (ja orze 4011 ale to chyba nie robi wielkiej różnicy bo silnik ten sam)Pozdrawiam Quote
Kamilc-360 Posted August 17, 2014 Report Posted August 17, 2014 Tak tylko że 3512 to nie jest jakiś "super" komfortowy ciągnik, fakt może trochę ciszej w nim jest bo te kabiny orginalne są lepiej wyciszone ale to wszystko żadnej klimy, ogrzewania nawer wspomagania nie ma. Jest 2 razy droższy od 60-ki robi tą samą robote a płaci się tak za niego bo jest nowszy Quote
Tofik Posted August 17, 2014 Report Posted August 17, 2014 noi 3512 nie ma tak wesoło w trójce jak 360 czy 3p bo na równym pójdzie ale górki czy cięższa ziemia to powstaje problem a 3p czy 60tka wbijasz 2kę i idzie bez oporów, a jeżeli chodzi o wyciszenie itp to wszystko zależy jaką kto ma kabinę.Pozdrawiam Quote
izydor6280 Posted August 18, 2014 Report Posted August 18, 2014 zakładasz koła 14.9R28 i nie ma że boli,pozatym nawet na tych wąskich po śniegu idzie lepiej niż ten "polski" ulep Quote
massay1 Posted August 18, 2014 Report Posted August 18, 2014 Akurat 60-ka przynajmniej zwykła po śniegu idzie rewelacyjnie. Problem jest z masą bo ogólnie jest wszystko lekkie. Dasz na tył 300 kG idzie ślicznie ale znów przód lekki i wyrzuca go na lewa stronę (przy odśnieżaniu). W tej kwestii złotego środka nie znajdziesz bo nie da się ciągnika balastem z każdej strony obłożyć. Sprawa zamyka się na tym że ciągnik 2x4 na zimę to jedna wielka tragedia. Polecam skupić się na pracy w poly Quote
Kamilc-360 Posted August 18, 2014 Report Posted August 18, 2014 zakładasz koła 14.9R28 i nie ma że boli' date='pozatym nawet na tych wąskich po śniegu idzie lepiej niż ten "polski" ulep[/quote']Tu się nie zgodze 3512 i C-360 3P są takie same jeśli chodzi o prace a nawet przez szersze koła 3P ma lepszy uciąg. Ale jeśli chodzi o zwykłą C-360 to nawet z szerszymi kołami 3512 jest od niej słabszy Quote
krzychurolnik Posted August 21, 2014 Report Posted August 21, 2014 weź 3p mniej sapali a robotę zrobi takom samą jak zwykła sześdziesiątka a jak założysz do niej napęd i nie będziesz jej zbytnio katował to masz ciągnik na lata Quote
massay1 Posted August 21, 2014 Report Posted August 21, 2014 Tak. Tylko że 3-P z napędem nie chce jechać. Druga sprawa z robota. 3-p w lekkiej pracy jest oszczędniejszy ale w ciężkiej już nie. Zwykłą każdą prace robisz na trzecim biegu a 3-P niestety już nie. I tu szlag trafia całą oszczędność na godzinę gdzie zwykłą na trójce hektar zaorasz w 5 godzin a 3-P na dwójce w prawie 7. W paliwie różnicy nie ma a strata na czasie i to duża. Quote
Kamilc-360 Posted August 21, 2014 Report Posted August 21, 2014 weź 3p mniej sapali a robotę zrobi takom samą jak zwykła sześdziesiątka a jak założysz do niej napęd i nie będziesz jej zbytnio katował to masz ciągnik na lataTa 3p droższy od 60-ki a przy większym obciążeniu palą jednakowo nie doliczając jeszcze kosztów związanych z naprawą i ekspolatacją silnika Perkins Quote
krzychurolnik Posted August 21, 2014 Report Posted August 21, 2014 Ta 3p droższy od 60-ki a przy większym obciążeniu palą jednakowo nie doliczając jeszcze kosztów związanych z naprawą i ekspolatacją silnika Perkins Tak ale na mniejsze gospodarstwa lepszy jest 3p poniewarz jest bardziej oszczedny a w malych gospodarsywach nie jest tak bardzio eksplatowany i nie ma tak czesto naprawTa 3p droższy od 60-ki a przy większym obciążeniu palą jednakowo nie doliczając jeszcze kosztów związanych z naprawą i ekspolatacją silnika Perkins Ale na mniejsze gospodarstwa 3p jest lepszy bo mniej spali a w malych gopodarstwach ciagnik nie jest tak bardzio eksplatowany i nie ma tak czestych napraw.A a z tym napedem to troche przesadzilem Quote
massay1 Posted August 22, 2014 Report Posted August 22, 2014 To policz sobie różnicę w spalaniu (która nie sięga jakiś strasznych litrów) na mniejszym gospodarstwie. Oszczędność niewielka jak i samo gospodarstwo. Nie robi nie oszczędza. A zepsuty słuch pierdzącym silnikiem z wózka widłowego nie do kupienia. Quote
Mikruss Posted August 22, 2014 Report Posted August 22, 2014 prawde mowiąc spinacie się się co ważniejsze - Boże Narodzenie czy wielkanoc....Odnośnie ciągnika, co by nie zrobić w c360 to i tak będzie to delikatnie mówiąc w porównaniu do np. Zetora szmelc....Chcesz ktoś mieć silnik perkinsa 3p - niech kupi oryginalnego masseya 550, gdzie ma porządną szczelna kabine, ori wspomaganie, nierzadko ogrzewanie z wentylacją i kosztuje 15 tyś zł, albo coś większego to 575 i ma 4 cylindry 68 km i zostawi zetory w tyle.....Zaraz ktoś się odezwie że części że to tamto, że silnik perkinsa drogi w naprawie...Może i jest droższy ale jak się go dobrze zrobi to przeżyje 2-3 remonty c360.... Quote
marcink90 Posted August 22, 2014 Author Report Posted August 22, 2014 Słuchajcie po jeździe próbnej dziadziunio uparł się na 3512 mówi że może jest słabszy od 60-ki ale ma mniejsze koła i lepszy będzie do warzyw i jest bardzie "nowocześniejszy" (wg. mojego dziadka) tylko że ksztuje prawie 2 razy tyle co 60-ka i 3P i jak myślicie dobrze robi że chce go wziąć? Quote
Mikruss Posted August 22, 2014 Report Posted August 22, 2014 http://olx.pl/oferta/massey-ferguson-550-255-c-360p-CID757-ID4x5tf.html#dbc08162f1 Quote
adam1208 Posted August 22, 2014 Report Posted August 22, 2014 Mikruss masz takiego MF'a ? Zastanawiałem się właśnie nad takim, żeby zmienić 3p na MF 550. Co powiesz o jego spalaniu ? Quote
Mikruss Posted August 23, 2014 Report Posted August 23, 2014 osobiście takiego nie mamja posiadam 675 niecałe 70 KM i zapiernicza jak głupi robie nim to co kiedyś c330 :pociągnie małe brony i agregat 3.3 metra, dużą prasę rolującą, konkretny pług itp A spali w lekiej robocie tyle co by splunął Quote
marcink90 Posted August 24, 2014 Author Report Posted August 24, 2014 Słuchajcie żaden ciągnik większy niż 50km. nie wchodzi w grę, to ma być po prostu coś mocniejsze od 30-stki myśleliśmy nad 3512 bo dziadek chce coś bardziej komfortowego niż 60-ka, a jeszcze się zastanawialiśmy nad Zetorem 5211 co wy na to??? Quote
Kamilc-360 Posted August 24, 2014 Report Posted August 24, 2014 Słuchajcie żaden ciągnik większy niż 50km. nie wchodzi w grę' date=' to ma być po prostu coś mocniejsze od 30-stki myśleliśmy nad 3512 bo dziadek chce coś bardziej komfortowego niż 60-ka, a jeszcze się zastanawialiśmy nad Zetorem 5211 co wy na to???[/quote']Co Ty masz z tym komfortem? Komfort to by był jakbyś se kupił jakiegoś nowego John Deera, New Hollanda a nawet Ursusa czy Zetora tylko nowego z klimą, ogrzewaniem, komputerem, i jeszcze jakimiś bajerami co są w ogóle nie potrzebne a tylko się psują. To wtedy byś miał komfort rzeczywiście, a ten Zetor 5211 czy Ursus 3512 to tylko że są może cichsze i takie trochę "nowocześniejsze" a poza tym żadnej rewolucji nie ma. I weź pod uwagę że C-360 jest w budowie bardzo prosta no "jak budowa cepa" i przez to łatwiejsza w obsłudze i naprawie, i dla twojego dziadka byłby dobry bo wszystko jest zrozumiałe rozumiesz o co chodzi? A poza tym wszystkie te traktory które wymieniłeś czyli: C-360, C-360 3P, 3512, 5211 robią tą samą robotę a najtańsza z nich i najmocniejsza jest 60-ka więc to o czymś świadczy Quote
Mikruss Posted August 25, 2014 Report Posted August 25, 2014 Kamil kurka wsiądź do 60tki do zetora 5211 - lata świetlne przepaśći.Trochę ciszej?? - dobre 40 db, niech jeszcze troche mocniej atak wyje w 60tce niż normalnie to na pół wioski most słychać....Zetor 5211 moc ta sama może co c360 ale duuuuuuuuuuuuużo wygodniejszy, mocniejszy podnośnik, itp itd.... Quote
henryk Posted August 25, 2014 Report Posted August 25, 2014 proponuję zakończyć te przekomarzania który lepszy bo tak po cichu mówiąc ,,tak gó ,,o a tak nas ,,,e''-pozdrawiam,właściciel 360-ki Quote
Kamilc-360 Posted August 25, 2014 Report Posted August 25, 2014 Kamil kurka wsiądź do 60tki do zetora 5211 - lata świetlne przepaśći.Trochę ciszej?? - dobre 40 db' date=' niech jeszcze troche mocniej atak wyje w 60tce niż normalnie to na pół wioski most słychać....Zetor 5211 moc ta sama może co c360 ale duuuuuuuuuuuuużo wygodniejszy, mocniejszy podnośnik, itp itd....[/quote']Tak się składa że mam C-360 i fakt atak głośno wyje ale mi to za bardzo nie przeszkadza bo to jest traktor one z reguły głośno chodzą, a C-360 i 5211 jak już wiele razy mówiłem robią tą samą robote a 60-ka jest nawet mocniejsza i to się w.polu liczy a nie.jakieś db czy komfort, pozdrawiam Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.