Jump to content

Recommended Posts

Posted

spoko, ja robie na ciągnikach i ładowarce ok 600 mth może więcej rocznie, więc mi to nie jest obojętne czy wyje czy nie.

Wole zrobić 10 mth więcej w ciszy, przy grającym radyjku, w szczelnej kabinie bez kurzu (nie musi być klima, wystarczy dobry nadmuch), a jesienią gdy jest zimno włączyć sobie ogrzewanie no i przy okazji mieć zdrowy słuch....

Sorry ale życie jest za krótkie żeby się katować i męczyć.

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Myślałem że opluję monitor jak czytam posty fanatyka C-360 :D Kamilku a jeździłeś czymś innym w życiu niż C-360?? :D Bo wygląda na to że nie... Ja mam i miałem kilka ciągników i pracowałem na nie jednej C-360

C-360 - komfortu zero, zależna ta diabelna pompa hydrauliczna, wyjący atak... Zalet ZERO!!!

C-362 - obecnie posiadam już lepiej od C-360 bo wspomaganie, nie wyjący atak, biegi w podłodze, dobra kabina ale...

Zetor 7211 - posiadałem takiego Zetora od nowości komfort w porównaniu do C-360, a co mi tam nie ma co porównywać, pompa rozłączana osobnym sprzęgłem, kabina szczelna z ogrzewaniem, wspomaganie no i radia można sobie posłuchać ale...

Renault 77.12 - obecnie posiadam, to jest przepaść między Zetorem, o C-360 nie ma nawet co mowić!!! Rocznik nie młody a zachód potrafił zrobić amortyzowaną kabinę, dać zarąbisty komfortowy fotel, skrzynie biegów zrobić z rewersem, o spalaniu nawet nie wspomnę bo ten ciągnik pali mniej niż C-360 a zrobi 2 razy tyle roboty... A o wyciszeniu kabiny nawet nie wspomnę bo radio przy pełnych obrotach słychać na paru kreskach a w środku jest ciszej niż w nie jednym aucie ... Cenowo idzie kupić nawet taniej od 7211...

 

Co do MFa 550 w mojej okolicy są dwa takie nawet jednym sobie pojeździłem i powiem szczerze że jak będę potrzebował małego ciągnika to sobie takiego sprawię bo jest fajniejszy 100 razy od C-360... C-360 za darmo bym nie chciał...

Posted

Myślałem że opluję monitor jak czytam posty fanatyka C-360 :D Kamilku a jeździłeś czymś innym w życiu niż C-360?? :D Bo wygląda na to że nie... Ja mam i miałem kilka ciągników i pracowałem na nie jednej C-360

C-360 - komfortu zero' date=' zależna ta diabelna pompa hydrauliczna, wyjący atak... Zalet ZERO!!!

C-362 - obecnie posiadam już lepiej od C-360 bo wspomaganie, nie wyjący atak, biegi w podłodze, dobra kabina ale...

Zetor 7211 - posiadałem takiego Zetora od nowości komfort w porównaniu do C-360, a co mi tam nie ma co porównywać, pompa rozłączana osobnym sprzęgłem, kabina szczelna z ogrzewaniem, wspomaganie no i radia można sobie posłuchać ale...

Renault 77.12 - obecnie posiadam, to jest przepaść między Zetorem, o C-360 nie ma nawet co mowić!!! Rocznik nie młody a zachód potrafił zrobić amortyzowaną kabinę, dać zarąbisty komfortowy fotel, skrzynie biegów zrobić z rewersem, o spalaniu nawet nie wspomnę bo ten ciągnik pali mniej niż C-360 a zrobi 2 razy tyle roboty... A o wyciszeniu kabiny nawet nie wspomnę bo radio przy pełnych obrotach słychać na paru kreskach a w środku jest ciszej niż w nie jednym aucie ... Cenowo idzie kupić nawet taniej od 7211...

 

Co do MFa 550 w mojej okolicy są dwa takie nawet jednym sobie pojeździłem i powiem szczerze że jak będę potrzebował małego ciągnika to sobie takiego sprawię bo jest fajniejszy 100 razy od C-360... C-360 za darmo bym nie chciał...

[/quote']

Fanatyk C-360? Nie, no może trochę. Mi chodzi oto że na takie proste gospodarstwo bardziej opłaca się 60-ka bo jest 2 razy tańsza od Zetora i MF a robi to samo. A co do komfortu to do 60-ki też można założyć te nowe kabiny z ogrzewaniem i chłodzeniem i już jest ciszej dołożyć jeszcze wspomaganie itd tylko po co wydawać kase? A w sumie i tak by wyszło taniej niż Zetor i MF. Ja mam C-360 i jestem z niej zadowolony a jeździłem też innymi ciągnikami:

-Ursus C-330, C-360, C-360 3P, 1012, 2812

-Massey Ferguson 165, 690, 3080

-Zetor Forterra 11714

Posted

tak dołożyć kabine lux, kilmatyzator i wspomaganie i juz mamy 10tys. w plecy, do tego koszt ciągnika ok. 15 tys. i juz nie wychodzi tak tanio, można spokojnie znaleść coś zachdniego z lat 80

o jakości polskich części nie będę wspominał

  • 3 months later...
Posted

Ja polecam 3p. To ze wały pękały to prawda ale tylko oryginalne nie wiem słaba jakoś ich była czy co.. jak ktoś założył oryginalny mf nie ma z tym problemu. Jest zwrotniejszy jak zwykła 60, cichszy, oszczędniejszy, lżej się kieruje. Na awaryjność nie mogę narzekać a jeżeli chodzi o części są łatwo dostępne i tanie. Zresztą silniki Perkinsa słyną z tego że są trwałe i nie do zjechania i z oszczędności. 3p pracuje na 12 ha z pługiem unii 3 kultywator itd. i bardzo dobrze się spisuje. W orce na glinie i górzystym terenie spali 4 l/mth a zwykła 60 nawet 6 l/mth. Sąsiad na ten sam areał i maszyny co ma to mówi że wolał by 3p. Jeżeli chodzi o jakieś naprawy przy silniku to wygodniej się naprawia 3p. Polecam

 

Posted

Stary temat wywalczony, ale chcę coś powiedzieć na temat pękających wałów w silniku Perkinsa zgwałconych

resztą 60- taki. Otóż niedaleko mnie w instytucie ciągle pękał wał.... Mechanicy stwierdzili, że są minimalne różnice na kryzie silnika, a skrzynią. Połączenie jest mało precyzyjne powoduje to odchyły od osiowego połączenia na sprzęgła występuje moment odchyłu co powoduje łamanie wału korbowego silnika. Dlatego 3 P to porażka. Chcesz trójkę Perkinsa to np MF 255 mało pali i jest niezniszczalny. Gorszy uciąg. Ktoś pisał wcześniej o problematycznym odpowietrzaniu i to jest prawda. U mnie jest kilka perkinsów 3, 4, 6 cylindrów.

Nie problem jest w silniku z odpowietrzaniem, ale z rotacyjną pompą perkinsa jest na to sposób i odpowietrza się jak rzędówkę. Moja 3-ka Perkinsa z roku 87 zrobiła ponad 12 tyś. mtg. Remont wykonałem osobiście i chodzi dalej

Posted

Ja odniosę się do pękających wałów, wały pękały z powodu złej obslugii(jazdy na zbyt małych obrotach przez bruzdy itp) znam gościa co miał 3p od nowości i ani razu wał nie pękł, a drugi ze dwa razy wymieniał,

tylko z niego kierowca jak z koziej ..... trąbka, druga sprawa jesli nawet przystawka była by źle wykonana to psulo by tarcze sprzegla czy walki a nie wał, mam przykład jeden ma niedaleko sama tył od zetora k25 a silnik 3p przystawka z blachy i jakoś wał mu nie pęka a ma go z 15 lat.

z resztą każdy z tych ciągników ma swoje wady i zalety a pisanie ze mf 255 lepszy tez bym z tym

polemizowal;-)

Posted

Wystarczy porównać wał i wałki sprzęgłowe pod względem solidności , wziąć pod uwagę luz jaki mają gdy jest odjechany silnik. Prędzej rozleci się łożysko w wale, wyrobi wałek sprzęgłowy niż urwie wał.

Jak kolega wspomniał te silniki nie lubią wolnych obrotów a jeśli do tego dołożyć kiepskiego mechanika i tandetne części to masz przepis jak z jednego wału zrobić dwa.

Posted

Mam c360 rzadko go używam bo większość prac wykonuję c330 ale jak już przyjdzie mi na nią wsiąść to zalewam do pełna i jadę tyrać a pali jak każdy traktor ile by nie zalał spali wszystko

 

Ps u mnie znajomy mi mówił za na baku c360 robi około 23mtg (prace mieszane) ja nigdy tego nie sprawdzałem.

Posted
To raczej niemożliwe. Np. 3-P nabija 1 mtz w godzinę przy obrotach silnika 1500/min. Więc żeby nabił 20 przy tych obrotach musiał by chodzić 20 godzin. Nie ma paliwa na tyle w baku nawet przy pracy mieszanej. Musiał by palić poniżej 3 litrów na godzinę żeby natrzaskać 23 mtg na baku.
Posted
Testowałem osobiście Perkinsa w MF 255 i na pełnych obrotach mtg robi w 38 minut natomiast nie pamiętam Ursusa ale było to troszkę mniej niż godzina zegarowa. Jeśli dobrze pamiętam to pdają obroty silnika 1800 przez 60 minut =motogodzina
Posted

Co do spalania mniej pali 3p

W,lekkich pracach dużo mniej jak zakladalem zagonowke

3 to spełniły podobnie 3 p 5% mniej bo musiałem go dusić ale w bronie czy transporcie 3 p spali 30% mniej

Do minusów 3 p to pompy paliwa i,to ze zrobisz max 2 szlify

60 mocniejsza ciut wolniejsza ale nie do zdarcia mam oba ciągniki

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...