cron_x Posted August 20, 2014 Report Posted August 20, 2014 Witam, sluchajcie mam taki problem moja pradnica laduje za malym pradem... Zostaly wymienione szczotki na nowe, wirnik rowniez nowy i nic to nie pomoglo... Co moze byc dalsza przyczyna? Mozliwe jest to ze jest gdzies zwarcie i zabiera to napiecie? Ale wyjscie z samej pradnicy to raptem gora 5volt a na wysokich obrotach spada do 0 volt... Co to moze byc? Quote
harnaś Posted August 20, 2014 Report Posted August 20, 2014 To prądnica czy alternator? ale i to i to ma regulator napięcia więc może on do wymiany. Quote
lottomito Posted August 20, 2014 Report Posted August 20, 2014 corm_x pamiętaj że na wyjściu z prądnicy masz prąd przemienny dopiero od regulatora masz prąd stały. Jeżeli mówisz że wirnik i szczotki są nowe a pasek napięty prawidłowo i nie slizga to zostaje rzadka rzecz ale magnesy stojana uległy osłabieniu. Ja raczej obstawiłbym jednak jakąś wadę wirnika i zwarcie w zwojach tego nowego. Quote
cron_x Posted August 20, 2014 Author Report Posted August 20, 2014 To zostaje mi jeszcze dokladne sprawdzenie regulatora napiecia, chociaz go sprawdzalem to nic nie bylo w nim niepokojacego Quote
lottomito Posted August 20, 2014 Report Posted August 20, 2014 Tylko raczej nic nie przestawiaj. Wymontuj prądnicę i zwieź jakiemuś elektrykowi. Niech pomierzy oporność zwojów na wirniku i bedziesz wiedział. Za taką usługę powinien Cię maks 50 PLN skasować. Quote
henryk Posted August 20, 2014 Report Posted August 20, 2014 naprawa może byc bezskuteczna,za 50-100 zł to jakiś alternator lepiej kupić ze szrotu,a jak nie to sztuka nówka 400zł i Cię przeżyje ,kto dziś prądnice naprawia-pozdrawiam Quote
lottomito Posted August 20, 2014 Report Posted August 20, 2014 Jest w tym racji sporo ale mowa była o naprawie. O ile dobrze pamiętam to do 60-tki alternator z regulatorem na allegro to nie całe 400PLN. A z używanym ostrożnie chyba że kupując u gościa zaklepiemy sobie możliwość gwarancji rozruchowej. Kolega wywalił już trochę kasy na nowe cześci więc może mieć opory przed zakupem alternatora. Pamiętam dziadka jak długo nie mógł się przekonać do takie rewolucji w traktorze jak alternator. Zwłaszcza że była to moja pierwsza samodzielna przeróbka fabrycznej maszyny a mechanikę dopiero poznawałem. Quote
grzepaku1 Posted August 20, 2014 Report Posted August 20, 2014 prądnica w c 360 wytwarza prąd stały a nie jak kolega wyżej pisze że przemienny i regulator napięcia nie spełnia roli prostownika , magnesy w tej pądnicy nie osłabły bo ich tam po prostu nie ma Quote
cron_x Posted August 20, 2014 Author Report Posted August 20, 2014 Czyli jak myslicie moze to byc wina magnesow w pradnicy? Niedawno bylem z ta pradnica u elektryka i podal mi dwa warianty naprawy, tanszy i drozszy. Na poczatek wybralem ten tanszy wiadomo... Wymienil szczotki, wyczyscil wirnik i mialo byc dobrze, ale nie pomoglo... Tym drozszym wariantem miala byc wymiana wirnika, ktora nic nie dala oprocz wydanych 170zl. I albo zostaja jeszcze te magnesy jakos sprawdzic, albo drugi wirnik. Bo pradnica w tym momencie na wysokich obrotach nie laduje Quote
grzepaku1 Posted August 20, 2014 Report Posted August 20, 2014 posłuchaj henryka dobrze ci radzi, tylko powiedz jaki to ciągnik ? Quote
Miki Posted August 21, 2014 Report Posted August 21, 2014 A nie lepiej poprostu wymienić prądnice na alternator i mieć święty spokój na długi czas? Niż ładować się w bezsensowne koszta? Quote
lottomito Posted August 21, 2014 Report Posted August 21, 2014 prądnica w c 360 wytwarza prąd stały a nie jak kolega wyżej pisze że przemienny i regulator napięcia nie spełnia roli prostownika ' date=' magnesy w tej pądnicy nie osłabły bo ich tam po prostu nie ma [/quote'] kolego pokaż mi prądnice która wytwarza prąd stały. A w normalnej prądnicy (ursus 330/360)nie ma mostka prostowniczego który znajduje się regulatorze napięcia. Quote
cron_x Posted August 21, 2014 Author Report Posted August 21, 2014 Slyszalem ze gdy malo jezdzi sie na swiatlach to alternator ladujac od niskich obrotow caly czas to niszczy akumulatory z przeladowania, prawda to? Quote
grzepaku1 Posted August 21, 2014 Report Posted August 21, 2014 a na co mostek prostowniczy w prądnicy jak ona wytwarza prąd stały ,alternator wytwarza prąd przemienny i dlatego potrzebuje mostka prostowniczego ,na pytanie kolegi cron odpowiadam akumulatory bardziej niszczy prądnica , alternator nie niszczy jeśli alternator naładuje akumulator to ogranicza ładowanie i nie przeładowuje akumulatora , jeśli będziesz zakładał alternator napisz jaki to jest ciągnik (ważne) a przy zakupie alternatora zwróć uwagę by miał wbudowany regulator napięcia Quote
massay1 Posted August 21, 2014 Report Posted August 21, 2014 Kolego już ci pokarzę prądnice która wytwarza prąd stałygoogle.pl/search?q=c-360+pr%C4%85dnica&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ZdP1U-CJFYuP4gSe34G4Bg&ved=0CB4QsAQ&biw=1680&bih=935Każda z nich.I trochę teorii z najpopularniejszego źródłapl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%85dnicaWięc przestańcie pisać o mostku prostowniczym i magnesach stałych w prądnicy 60-ki. Quote
cron_x Posted August 22, 2014 Author Report Posted August 22, 2014 Panowie problem z ladowaniem rozwiazany, okazalo sie ze to byla wina redulatora napiecia. Calkowicie odmowil wspolpracy, zalozony nowy i pojawilo sie ladowanie Ale w przyszlosci trzeba pomyslec o alternatorzeAle w przyszlosci trzeba pomyslec o alternatorze Quote
harnaś Posted August 22, 2014 Report Posted August 22, 2014 To moja porada była trafna, teraz to może twój alternator przeżyje traktor nie ma co na zapas kupować. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.