rafaello3 Posted September 22, 2014 Report Posted September 22, 2014 Mam problem z C-360 ,a mianowicie pod kopułkami głowic zbiera się maź koloru szarego i olej który tam się dostaje z silnika też jest koloru szarego ,a na wlewie oleju ,korku jest podobna maź i woda .Z chłodnicy systematycznie ubywa woda .Wymieniłem uszczelki pod głowicami na nowe wszystko było rozebrane wtryskiwacze nowe i wszystkie uszczelki też nowe ,a nadal problem jest ten sam .W oleju ,silniku jest oki z olejem nie zmienia koloru i nie zmienia się stan .Co może dolegać mojemu ciągnikowi ? Quote
grzepaku1 Posted September 22, 2014 Report Posted September 22, 2014 może być napęknięta tuleja lub mała dziurka w tulei ,uszkodzone oringi na dole tulei lub wżery w kadłubie silnika w miejscu oringów na tulei Quote
rafaello3 Posted September 22, 2014 Author Report Posted September 22, 2014 Te wszystkie usterki ,które wymieniasz raczej nie mogą być ,bo olej silnikowy nie zmienia koloru ,a jak by woda szła do miski ,to była by też maź tam ,tak już było kiedyś.A olej silnikowy jest czarny i nie zmienia koloru ,ani stanu . Quote
massay1 Posted September 22, 2014 Report Posted September 22, 2014 Jeśli woda dostaje się do oleju w małych ilościach odparowuje z niego i zbiera się w górnej części silnika osadzając się na ściankach pokrywek zaworów i korku.Wtedy sam olej wygląda normalnie bo woda z niego paruje i ucieka w górę silnika. Quote
lottomito Posted September 23, 2014 Report Posted September 23, 2014 Warto też sprawdzić zaślepki na głowicach. Ja miałem skorodowaną jedną i przez nią sączyła mi się woda do oleju. Cokolwiek by to nie było i tak czeka Cię rozbieranie silnika. Quote
massay1 Posted September 23, 2014 Report Posted September 23, 2014 Cały może nie ale mały wyciek znaleźć będzie ciężko. Najczęściej żeby nie działać po omacku zdejmuje się miskę oleju i szuka skąd wydostaje się woda. Z tym że gdy wyciek mały nie musi kapać na zimnym silniku. Quote
rafaello3 Posted September 23, 2014 Author Report Posted September 23, 2014 Dzięki za podpowiedzi koledzy .Dziś zabieram się do pracy i rozbieram silnik . Quote
rafaello3 Posted September 26, 2014 Author Report Posted September 26, 2014 Ciągnik już jest sprawny .Najwięcej czasu zajęło mi szukanie awarii ,ale się znalazły dwie .Była dziurawa jedna tuleja i nie szczelna zaślepka w głowicy .Ta tuleja miała dziurkę jak igła ,ale woda się sączyła po tym ,jak blok zalałem wodą i odkręciłem miskę olejową . Quote
grzepaku1 Posted September 27, 2014 Report Posted September 27, 2014 ta dziurka w tulei to prawdopodobnie proces kawitacji by na przyszłość uniknąć takich problemów to silnik najlepiej zalać płynem chłodniczym ,obowiązkowo termostat bo temperatury 50-70 stopni sprzyjają kawitacji i korek na chłodnicy szczelny by podczas pracy nagrzanego silnika było ciśnienie w układzie chłodzenia. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.