Rysiek65 Posted September 28, 2014 Report Posted September 28, 2014 Co myślicie o kupnie używanego ciągnika w cenie ok. 55 tys. Czy Steyr 975 albo Zetor 5340 a może Waltra Valmet 600 .Chodzi o ciągnik z przednim napędem. Za cenne uwagi dziekuję. Quote
mateuszzetor Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 ja mam takiego zetora i jest bardzo dobry Quote
massay1 Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 5340 nie jest zły ale gdybym szukał ciągnika za 55 tysięcy to ten zetor był by ostatni na liście. Za te pieniądze kupi lepszy ciągnik. Quote
mateuszzetor Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 no tak lepszy na pewno fendt seria 310 ma dużo bajerów elektronikę a zetory tego niema ale ja mam zetora 5340 i fendt 310 i pracuje się dobrze na tym sprzęcie Quote
massay1 Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 Nie chodzi o bajery ale choć by o takie proste rzeczy jak ilośc przełożeń. Zetor nie ma biegów dom pracy w polu. Dwa to mało posiadając bogaty park maszyn. Ciężko dopasować tak by silnik miał ekonomiczne obroty, ciągnik odpowiednią prędkość już nie wspominając o zsynchronizowaniu tego z wałkiem wom. Ogólnie 5340 nie jest zły, nie ma się w nim specjalnie co psuć i zazwyczaj wszystko działa ale jest gorszy od swojego poprzednika. Ma większe zużycie paliwa i jest większym mułem. Sama obsługa wałka wom też nie jest najbardziej szczęśliwa. Quote
mateuszzetor Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 zależy też na jakiego trafisz no tak nie mam przełożenia ale przy pługu lemken 110 ażurowy radzi sobie dobrze i spala mniej niż 5245 czy starsze modele a najważniejsze jest jak pompa jest ustawiona czy mam muła czy nie Quote
massay1 Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 No właśnie. A nowsze zetory małej czy dużej serii mają muła wszystkie mimo że palą więcej od swoich starszych poprzedników. Pepiki namieszały w pompach, pozmieniali tłoki, rozmiary komór sprężania i na dobre im to nie wyszło.Jeździłem starą 385 i 385A potem 914 i ten ostatni to porażka mimo że był nowy. Około 10 lat 5340 w transporcie w lesie i polu. Dobry ciągnik ale ma wady. W transporcie pali dość dużo i dość wcześnie zamula przy górkach. W polu fajny, komfortowy jak na tamte ciągniki ale te biegi i wałek słabią. Poza tym ok. Do tego którym ja jeździłem za feler dołożył bym tylne koła 16,9R28. Zdecydowanie za małe. To rozmiar do 40-konnego ciągnika. Quote
mateuszzetor Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 no tak maż racje że te nowsze są gorsze ale mój jest z roku 1998 oryginał z małym przebiegiem a co nim w lesie robiłeś jak można spytać Quote
massay1 Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 Zwoziłem do klientów drzewo. Metrówki albo klocki.Nie miałem na myśli tego że są gorsze bo raczej nie ale trochę więcej palą i silniki jakoś inaczej chodzą. Poza tym przebiegi między naprawami dalej dość duże i świetne mosty carraro. Quote
mateuszzetor Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 ja założyłem koła kleber i są szersze i większe z przodu i tyłu Quote
massay1 Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 I słusznie. 16,9R28 i 11,2R24 to zdecydowanie za małe. Osobiście założył bym mu na tył 30-ki a na przód 13,2 lub szersze. Quote
mateuszzetor Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 ja to nim pracuje dziennie ale przy zrywce drewna ja miałem jedną awarie z krzyżakiem przy skręcie bo się wyrobił i rozpad bo nie zrobili smarowania a w starszych modelach jest a w jakim sensie silnik inaczej chodzi bo nie wiem o co chodzi bo ja moim umie ruszyć z miejsca na piątym biegu i nie zamuli go a kolega ma case 170 koni i nie umie ruszyć a zanim nic nie widać tyle dymu i szybciej leci na większych oponach a w lesie to nie dobrze bo do tyłu jest zbyt szybki Quote
massay1 Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 Ruszysz zetorem bo to lekki ciągnik a sama piątka jest wolna. Mocniejsze ciągniki a szczególnie te nowsze mają szybkie biegi, stoją na szerokim ogumieniu. Stawiają większe opory ale mają lepszy uciąg. Dla tego maja ciężej ruszyć z ostatniego przełożenia. Jeżeli swojego postawisz na dużych kołach poczujesz to samo.A co do silnika to szybciej spada z obrotów pod obciążeniem i mają większe spalania względem swoich poprzedników. Quote
mateuszzetor Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 a co sądzisz o ferguson 1014 bo mam ofertę zamiany ciągnika na moją ładowarkę schaeff i ciągnik ma zepsuty piąty bieg Quote
massay1 Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 Powiem ci że o fergusonach pojęcia zielonego nie mam. Opinii tyle co ludzi. Trudno wyłuskać coś uczciwego. Quote
mateuszzetor Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 no ale szybciej się wkręca na obroty bo nie wiem czy zamienić a cena to 23 tyś bez dopłaty Quote
massay1 Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 Ferdki jak by nie patrzyć to całkiem inna konstrukcja ciągnika. Mi się wydaje że zadbany będzie służył długo. Są dobrze wykonane. Quote
mateuszzetor Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 a zależy co z tą skrzynia ze wyskakuje piąty bieg a słyszałem ze skrzynie się lubią psuć a silnik jest dobry bo perkins Quote
massay1 Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 Perkins raczej dobry byle miał więcej niż trzy garki. Quote
mateuszzetor Posted November 1, 2014 Report Posted November 1, 2014 jest 6 garowy bez turbo jutro jadę zobaczyć i zobaczy się ile jest wart tak zauważyłem ze posiadasz spore doświadczenie w ciągnikach nie każdy wie coś o ciągniku Quote
íktorn Posted November 2, 2014 Report Posted November 2, 2014 Tu się zgodzę że nie idzie ruszy z największych biegów Ale to normalne np taka 60 czy 30miala zakres 6 do29 km na najwyższym biegu A ja dzisiaj mam 15 do 56km na najszybszym biegu i to nie możliwe Bo zadlawisz silnik ale z 5 na 2 spoko drusze nawet 5 na 3. Quote
massay1 Posted November 2, 2014 Report Posted November 2, 2014 Jako tako o ciągnikach wiele nie wiem poza tymi z którymi mam kontakt. Ogólne zasady jakie się liczą, co przeszkadza a co nie wiem z praktyki lub po prostu dedukcji. Jeśli czegoś nie wiem to nie piszę lub zaznaczę że tak mi się wydaje. Ale jeśli wiem to będę się upierał.Dokładnie iktorn o to mi chodziło. Quote
mateuszzetor Posted November 2, 2014 Report Posted November 2, 2014 no tak to zależy od wielu czynników czy idzie ruszyć a nie ma to jak fendt jegogo nigdy nie zadławisz bo ma sprzęgło inne w ale mój zetor leci 35 km może trochę więcej a kolega mam tego case zajechanego to przez to nie umie ruszyć nim nawet z mniejszych biegach Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.