Jump to content

Recommended Posts

  • 1 month later...
Posted

Nie chodzi o bajery ale choć by o takie proste rzeczy jak ilośc przełożeń. Zetor nie ma biegów dom pracy w polu. Dwa to mało posiadając bogaty park maszyn. Ciężko dopasować tak by silnik miał ekonomiczne obroty, ciągnik odpowiednią prędkość już nie wspominając o zsynchronizowaniu tego z wałkiem wom.

Ogólnie 5340 nie jest zły, nie ma się w nim specjalnie co psuć i zazwyczaj wszystko działa ale jest gorszy od swojego poprzednika. Ma większe zużycie paliwa i jest większym mułem. Sama obsługa wałka wom też nie jest najbardziej szczęśliwa.

Posted

zależy też na jakiego trafisz no tak nie mam przełożenia ale przy pługu lemken 110 ażurowy radzi sobie dobrze i spala mniej niż 5245 czy starsze modele a najważniejsze jest jak pompa jest ustawiona czy mam muła czy nie

 

Posted

No właśnie. A nowsze zetory małej czy dużej serii mają muła wszystkie mimo że palą więcej od swoich starszych poprzedników. Pepiki namieszały w pompach, pozmieniali tłoki, rozmiary komór sprężania i na dobre im to nie wyszło.

Jeździłem starą 385 i 385A potem 914 i ten ostatni to porażka mimo że był nowy. Około 10 lat 5340 w transporcie w lesie i polu. Dobry ciągnik ale ma wady. W transporcie pali dość dużo i dość wcześnie zamula przy górkach. W polu fajny, komfortowy jak na tamte ciągniki ale te biegi i wałek słabią. Poza tym ok.

Do tego którym ja jeździłem za feler dołożył bym tylne koła 16,9R28. Zdecydowanie za małe. To rozmiar do 40-konnego ciągnika.

Posted

Zwoziłem do klientów drzewo. Metrówki albo klocki.

Nie miałem na myśli tego że są gorsze bo raczej nie ale trochę więcej palą i silniki jakoś inaczej chodzą. Poza tym przebiegi między naprawami dalej dość duże i świetne mosty carraro.

Posted

ja to nim pracuje dziennie ale przy zrywce drewna ja miałem jedną awarie z krzyżakiem przy skręcie bo się wyrobił i rozpad bo nie zrobili smarowania a w starszych modelach jest a w jakim sensie silnik inaczej chodzi bo nie wiem o co chodzi bo ja moim umie ruszyć z miejsca na piątym biegu i nie zamuli go a kolega ma case 170 koni i nie umie ruszyć a zanim nic nie widać tyle dymu


i szybciej leci na większych oponach a w lesie to nie dobrze bo do tyłu jest zbyt szybki

 

Posted

Ruszysz zetorem bo to lekki ciągnik a sama piątka jest wolna. Mocniejsze ciągniki a szczególnie te nowsze mają szybkie biegi, stoją na szerokim ogumieniu. Stawiają większe opory ale mają lepszy uciąg. Dla tego maja ciężej ruszyć z ostatniego przełożenia. Jeżeli swojego postawisz na dużych kołach poczujesz to samo.

A co do silnika to szybciej spada z obrotów pod obciążeniem i mają większe spalania względem swoich poprzedników.

Posted

Tu się zgodzę że nie idzie ruszy z największych biegów

Ale to normalne np taka 60 czy 30

miala zakres 6 do29 km na najwyższym biegu

A ja dzisiaj mam 15 do 56km na najszybszym biegu i to nie możliwe

Bo zadlawisz silnik ale z 5 na 2 spoko drusze nawet 5 na 3.

Posted

Jako tako o ciągnikach wiele nie wiem poza tymi z którymi mam kontakt. Ogólne zasady jakie się liczą, co przeszkadza a co nie wiem z praktyki lub po prostu dedukcji. Jeśli czegoś nie wiem to nie piszę lub zaznaczę że tak mi się wydaje. Ale jeśli wiem to będę się upierał.

Dokładnie iktorn o to mi chodziło.

Posted
no tak to zależy od wielu czynników czy idzie ruszyć a nie ma to jak fendt jegogo nigdy nie zadławisz bo ma sprzęgło inne w ale mój zetor leci 35 km może trochę więcej a kolega mam tego case zajechanego to przez to nie umie ruszyć nim nawet z mniejszych biegach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...