Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam wszystkich.

Od roku czasu posiadam ciągnik Renault 103.54 TX z rewersem elektrohydraulicznym.

Ostatnio postanowiłem wymienić olej w skrzyni, moście oraz zwolnicach. Po tym zabiegu okazuje się, że ciągnik ślizga się pod obciążeniem na półbiegu najwolniejszym oraz najszybszym, na środkowym jest ok - można go zadusić a sprzęgło się nie zaślizga. Słyszałem że są tam dwa sprzęgła i najprawdopodobniej jedno z nich jest już słabe, tylko dlaczego stało się tak dopiero po wymianie filtrów i oleju? zastosowałem olej Fuchs Utto MP - przy zalewaniu wydawał mi sie bardzo rzadki, może dlatego ten problem się objawił.

Jak już tak piszę to wspomnę, że podczas jazdy do przodu słychać jakby "derczenie" pod podłogą z prawej strony tak jakby głośna praca rewersu szczególnie na wolnych obrotach, jadąc do tyłu zauważyłem że ten objaw nie występuje. Ale z tym jeździłem od początku i wszystko było ok. Najgorsze jest to ślizganie się sprzęgła.

Czy to oznacza rozbiórkę skrzyni? Jakie to mniej więcej koszty? Czy może zalać inny olej, gęstszy ale jaki?

Dziękuję za wszelkie wskazówki

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...