Robert ;-) Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Witam mam w kupnie orbitrol od widlaka, chce go zamontować do ciągnika, ale gościu mówi że ma pięć wyjść.1 zasilanie od pompy 2 powrót do pompy 3-4 zasilanie silownika a ten piąty ma być żekomo podłączony tez jako powrót?jeśli ma ktoś wiedzę na ten temat czy to prawda proszę o radę,chce w końcu wziąć się za robotę ale najpierw muszę skompletować części, siłownik już zamówiłem. Pozdrawiam;-) Quote
kolejarz Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Witam mam w kupnie orbitrol od widlaka Możesz troszeczkę jaśniej sprecyzować? Quote
adam1208 Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Ma do kupienia orbitrol - trudno tak zrozumieć ? Quote
massay1 Posted October 28, 2014 Posted October 28, 2014 Dowiedz się czy faktycznie jest to piąte wyjście a nie pusty otwór po zaworze przelewowym czy innym. Quote
Robert ;-) Posted October 28, 2014 Author Posted October 28, 2014 Te piąte wyjscie ma być żekomo od jakiegoś czujnika , nie chce wyrzucić kasy w błoto.orbitrol na cztery wyjścia podłączył bym bez problemu ale z tym,nie wiem co i jak. Quote
lottomito Posted October 29, 2014 Posted October 29, 2014 Wygląda na to że jak nie sprawdzisz to sie nie dowiesz. Proponuje dopasować korek do tego otworu i go zaślepić. Jeżeli orbitol bedzie działał poprawnie problem z głowy. A jak nie to bedziemy myśleć co dalej. Nie wiesz od jakiego wózka jest ten orbitol ? Ewentualnie typ model. Mam znajomego co naprawia widlaki. Quote
Robert ;-) Posted October 29, 2014 Author Posted October 29, 2014 Chciałem kupić ten od widlaka bo nie musiał bym kupować kolumny,ale już ją zrobiłem i wyszło na to że kupię sam orbitrol z allegro i dalej będę budował, dzięki za pomoc napewno jeszcze się po nią zgłosze;-) Quote
Robert ;-) Posted November 10, 2014 Author Posted November 10, 2014 Witam pozwoliłem sobie zmienić tytuł mam zamiar pisać tu o postępach w tej dziedzinie,i zadać pytania w tej kwestii. dziś byłem w sklepie zakupiłem, orbitrol jednak w sklepie będzie łatwiej z ewentualna gwarancja,, siłownik i ogranicznik zwrotnicy, oraz wąs zwrotnicy.na razie koszt 840 zł Quote
Robert ;-) Posted December 25, 2014 Author Posted December 25, 2014 Witam zacząłem budowę tego wspomagania, mam dylemat siłownik będzie przymocowany do osi poprzez wspawany bolec, w osi wywierce otwór wspawam go a naniego nałoze blachę z otworem na bolec i przyspawam do osi i bolca,(zdjęcie tego bolca jest w galerii wraz z uchem silownika).druga sprawa mam dwa wyjścia montażu do wąsu, kupiłem dodatkowy wąs; -pierwszy dorobić bolec ze stożkiem jak w końcówce drążka,i użyć oryginalnego ucha silownika.-drugi do silownika przykręcić kawałek drążka z końcówką kierowniczą jakie rozwiązanie waszym zdaniem będzie lepsze? Quote
massay1 Posted December 25, 2014 Posted December 25, 2014 A jak jest teraz zakończony siłownik? Quote
Robert ;-) Posted December 25, 2014 Author Posted December 25, 2014 Jest na nim gwint, odkrecilem ucho,zaraz wrzucę zdjęcie silownika do galerii. Quote
massay1 Posted December 25, 2014 Posted December 25, 2014 Ogólnie wolał bym takie samo zakończenie jak masz od strony cylindra czyli łożysko. To sama stal dłużej wytrzyma kręcenie kołami nić gała z teflonową czy plastikową wkładką. https://www.google.pl/search?q=%C5%82o%C5%BCysko+si%C5%82ownika&espv=2&biw=1680&bih=935&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=G3GcVIeZKtLvaO3XgbAJ&ved=0CB8QsAQ#tbm=isch&q=ucho+si%C5%82ownika&imgdii=_ Quote
Robert ;-) Posted December 25, 2014 Author Posted December 25, 2014 Ok dzięki za podpowiedź tylko czy w tych uszach są łożyska? raczej jabłka tylko że smarowanie, też chciałem tak zrobić,ale wole się poradzić;-) Quote
massay1 Posted December 25, 2014 Posted December 25, 2014 Te jabłka to właśnie łożysko. Wymieniałem ostatnio u siebie w rusie. Tyle że w ruskim jest to łożysko jeszcze przykryte gumą. Łożysko na tłoczysku ma najgorszą robotę bo przy skręcie obraca się o duży kąt. Nie wyobrażam sobie tam gałki z 60-ki.https://www.google.pl/search?q=%C5%82o%C5%BCysko+si%C5%82ownika&espv=2&biw=1680&bih=935&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=G3GcVIeZKtLvaO3XgbAJ&ved=0CB8QsAQ#tbm=isch&q=mtz+sworze%C5%84+si%C5%82ownika&imgdii=_Taki sworzeń jest w mtz-cie.Z jednej strony jest stożek wkręcany w wąsa a z drugiej walec na łożysko. Quote
Robert ;-) Posted December 25, 2014 Author Posted December 25, 2014 Właśnie o czymś takim myślałem żeby wytoczyć, w sumie racja że ucho wytrzyma dłużej, choć w necie widziałem i takie i takie rozwiązania, ale w mtz nie obraca się na tym sworzniu? Widzę że ma smarowanie chyba żeby nie zardzewial? Quote
massay1 Posted December 25, 2014 Posted December 25, 2014 Sworzeń jest wbity w wąsa na stożku nieruchomo. Na walec jest nałożone ucho siłownika, potem tulejka i to skręcone razem na chama tak że wewnętrzny pierścień łożyska nie ma prawa obracać się na sworzniu tylko w zewnętrznym pierścieniu. Kalamitka jest w sworzniu do smarowania łożyska. Sworzeń ma otwór wzdłuż osi i drugi w poprzek w miejscu w którym jest nałożone łożysko. Wewnętrzny pierścień ma wytoczony pierścień od środka i otwór tak że smar idzie pomiędzy powierzchnie łożyska. A to temu że nie zawsze jest dojście do kalamitki w samym uchu lub jej po prostu nie ma. Quote
Vademecum Posted December 26, 2014 Posted December 26, 2014 Kolego jaką zastosujesz pompę ? Chodzi mi o wydajność ? Quote
Robert ;-) Posted December 26, 2014 Author Posted December 26, 2014 Pompa jest w mojej galerii ma 16l/min mam ich kilka sztuk od 10 l do 16l,, takie pompy były montowane w ciagnikach forszaja, do tego orbitol setka oraz siłownik wysow 25 cm Quote
Vademecum Posted December 26, 2014 Posted December 26, 2014 a podłączasz ją pod rozrząd, pasuje ? Quote
Robert ;-) Posted December 26, 2014 Author Posted December 26, 2014 Nie w rozrząd, wyrotoczylem kółko z blachy w kole poprawiłem podtoczenie i mam wałek z krzyżakami(zdjęcia w galerii) nigdy nie chciałem pod rozrząd podłączać.w forszaju ta pompa była do wspomagania. Quote
Vademecum Posted December 26, 2014 Posted December 26, 2014 Tzn.... Pod co podłączysz pompę ?Widziałem galerię i zastanawiałem się do czego ma posłużyć ten długi wałek kardana ? Quote
Robert ;-) Posted December 26, 2014 Author Posted December 26, 2014 Napęd z koła pasowego za pomocą wału kardana, przy pompe jest obudowa z łożyskowaniem i to cała filozofia;-) zajrzyj do galerii albo na dół strony głównej forum tam są fotki części. Quote
Vademecum Posted December 26, 2014 Posted December 26, 2014 Teraz rozumiem.Zadaje te pytania wyłącznie przez ciekawość i w pod tekście mojego Ostrówka którym sztuką jest poruszanie się przez marnie działające wspomaganie. Pompa ma tam jakieś 10 l /min. a w ciężkim Ursusie jest dużo większa pompa, a ten sam orbitrol i siłownik Quote
Robert ;-) Posted December 26, 2014 Author Posted December 26, 2014 To wspomaganie będzie podobne jak te z allegro, tylko że siłownik będzie zamontowany wzdłuż osi przedniej, pompa wydajniejsza i koszt o połowę mniejszy ;-) na razie nie robię nic bo święta a druga sprawa mam przód do roboty więc czekam poniedziałku aby gdzieś po części ruszyć. Quote
Robert ;-) Posted December 28, 2014 Author Posted December 28, 2014 http://www.rolnik-forum.pl/ezgallery.php?action=view&id=910jak myślicie wytrzyma na te dwie śrubki, czy wiercic jeszcze dwie?w sumie widziałem na dwóch,dawało radę, ale ja wolę aby było lepiej;-)niestey między do robiona blachą(tym krążkiem ) a oryginalnym kołem jest wolna przestrzeń i boje sie mocno do kręcić aby nie pękło:-( a zrobić podkładkę nie ma jak bo z klina jest. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.