Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam mam w kupnie orbitrol od widlaka, chce go zamontować do ciągnika, ale gościu mówi że ma pięć wyjść.

1 zasilanie od pompy

2 powrót do pompy

3-4 zasilanie silownika

a ten piąty ma być żekomo podłączony tez jako powrót?

jeśli ma ktoś wiedzę na ten temat czy to prawda proszę o radę,chce w końcu wziąć się za robotę ale najpierw muszę skompletować części, siłownik już zamówiłem.

Pozdrawiam;-)

Posted

Wygląda na to że jak nie sprawdzisz to sie nie dowiesz. Proponuje dopasować korek do tego otworu i go zaślepić. Jeżeli orbitol bedzie działał poprawnie problem z głowy. A jak nie to bedziemy myśleć co dalej.

 

Nie wiesz od jakiego wózka jest ten orbitol ? Ewentualnie typ model. Mam znajomego co naprawia widlaki.

Posted
Chciałem kupić ten od widlaka bo nie musiał bym kupować kolumny,ale już ją zrobiłem i wyszło na to że kupię sam orbitrol z allegro i dalej będę budował, dzięki za pomoc napewno jeszcze się po nią zgłosze;-)
  • 2 weeks later...
Posted

Witam pozwoliłem sobie zmienić tytuł mam zamiar pisać tu o postępach w tej dziedzinie,i zadać pytania w tej kwestii.

dziś byłem w sklepie zakupiłem, orbitrol jednak w sklepie będzie łatwiej z ewentualna gwarancja,, siłownik i ogranicznik zwrotnicy, oraz wąs zwrotnicy.na razie koszt 840 zł

  • 1 month later...
Posted

Witam zacząłem budowę tego wspomagania, mam dylemat siłownik będzie przymocowany do osi poprzez wspawany bolec, w osi wywierce otwór wspawam go a naniego nałoze blachę z otworem na bolec i przyspawam do osi i bolca,(zdjęcie tego bolca jest w galerii wraz z uchem silownika).

druga sprawa mam dwa wyjścia montażu do wąsu, kupiłem dodatkowy wąs;

-pierwszy dorobić bolec ze stożkiem jak w końcówce drążka,i użyć oryginalnego ucha silownika.

-drugi do silownika przykręcić kawałek drążka z końcówką kierowniczą

jakie rozwiązanie waszym zdaniem będzie lepsze?

Posted

Te jabłka to właśnie łożysko. Wymieniałem ostatnio u siebie w rusie. Tyle że w ruskim jest to łożysko jeszcze przykryte gumą.

Łożysko na tłoczysku ma najgorszą robotę bo przy skręcie obraca się o duży kąt. Nie wyobrażam sobie tam gałki z 60-ki.

https://www.google.pl/search?q=%C5%82o%C5%BCysko+si%C5%82ownika&espv=2&biw=1680&bih=935&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=G3GcVIeZKtLvaO3XgbAJ&ved=0CB8QsAQ#tbm=isch&q=mtz+sworze%C5%84+si%C5%82ownika&imgdii=_

Taki sworzeń jest w mtz-cie.

Z jednej strony jest stożek wkręcany w wąsa a z drugiej walec na łożysko.

Posted
Właśnie o czymś takim myślałem żeby wytoczyć, w sumie racja że ucho wytrzyma dłużej, choć w necie widziałem i takie i takie rozwiązania, ale w mtz nie obraca się na tym sworzniu? Widzę że ma smarowanie chyba żeby nie zardzewial?
Posted
Sworzeń jest wbity w wąsa na stożku nieruchomo. Na walec jest nałożone ucho siłownika, potem tulejka i to skręcone razem na chama tak że wewnętrzny pierścień łożyska nie ma prawa obracać się na sworzniu tylko w zewnętrznym pierścieniu. Kalamitka jest w sworzniu do smarowania łożyska. Sworzeń ma otwór wzdłuż osi i drugi w poprzek w miejscu w którym jest nałożone łożysko. Wewnętrzny pierścień ma wytoczony pierścień od środka i otwór tak że smar idzie pomiędzy powierzchnie łożyska. A to temu że nie zawsze jest dojście do kalamitki w samym uchu lub jej po prostu nie ma.
Posted
Nie w rozrząd, wyrotoczylem kółko z blachy w kole poprawiłem podtoczenie i mam wałek z krzyżakami(zdjęcia w galerii) nigdy nie chciałem pod rozrząd podłączać.w forszaju ta pompa była do wspomagania.
Posted
Napęd z koła pasowego za pomocą wału kardana, przy pompe jest obudowa z łożyskowaniem i to cała filozofia;-) zajrzyj do galerii albo na dół strony głównej forum tam są fotki części.
Posted

Teraz rozumiem.


Zadaje te pytania wyłącznie przez ciekawość i w pod tekście mojego Ostrówka którym sztuką jest poruszanie się przez marnie działające wspomaganie. Pompa ma tam jakieś 10 l /min. a w ciężkim Ursusie jest dużo większa pompa, a ten sam orbitrol i siłownik

Posted
To wspomaganie będzie podobne jak te z allegro, tylko że siłownik będzie zamontowany wzdłuż osi przedniej, pompa wydajniejsza i koszt o połowę mniejszy ;-) na razie nie robię nic bo święta a druga sprawa mam przód do roboty więc czekam poniedziałku aby gdzieś po części ruszyć.
Posted

http://www.rolnik-forum.pl/ezgallery.php?action=view&id=910

jak myślicie wytrzyma na te dwie śrubki, czy wiercic jeszcze dwie?

w sumie widziałem na dwóch,dawało radę, ale ja wolę aby było lepiej;-)

niestey między do robiona blachą(tym krążkiem ) a oryginalnym kołem jest wolna przestrzeń i boje sie mocno do kręcić aby nie pękło:-( a zrobić podkładkę nie ma jak bo z klina jest.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...