Danielekba Posted November 3, 2014 Report Posted November 3, 2014 Witam. Zastanawiam się nad kupnem ciągnika,potrzebny mi będzie na moją gospodarkę tj 10 ha oraz do zrywki drewna i transportu. Zastanawiałem się nad mtz 82 385A oraz 914 tak do 30 tyś.Może macie jakieś inne propozycje. Quote
Michałek Posted November 3, 2014 Report Posted November 3, 2014 MTZ będzie miał niższe spalanie przy obciążeniu niższym niż nominalne gdyż jego krzywa spalania wygląda lepiej od krzywej spalania C-385A/914 i będzie miał mniejszy promień skrętu (z przednim napędem!). Co do przydatności obu ciągników do zrywki nie wypowiadam się bo nie mam doświadczenia. Pozdrawiam wszystkich na Forum! Quote
massay1 Posted November 3, 2014 Report Posted November 3, 2014 Mtz na pewno ma większy prześwit co w lesie jest wskazane, łatwo zwiększyć rozstaw kół co w 80-ce na pełnych felgach z tyłu jest niemożliwe, poza podnośnikiem nic nie jest sterowane hydraulicznie jak to ma miejsce w 80-ce. Jest to wygodne ale w 80-ce sterowanie przednim napędem, wałkiem wom czy połówkami daje popalić. mtz ma bardziej zwartą kabinę, Przy zwiększonym rozstawie kół jest ona bezpieczna bo tylne koła ja chronią. Wadą jest że wysoka jak diabli ta nowszego typu. Na moje oko to jedyna zaleta 80-ki to większa masa. Za 30 tyś nie kupi takiego ursusa który od razu nadawał by się do roboty. Quote
Usunięte Posted November 3, 2014 Report Posted November 3, 2014 ja mam ursusa 914 turbo na sprzedaż Quote
kubusjettaII Posted November 3, 2014 Report Posted November 3, 2014 to raczej w dział "ogłoszenia" Quote
przemek2092 Posted November 3, 2014 Report Posted November 3, 2014 U nas widziałem 914 przy zrywce pracował ale nic ci więcej nie powiem, zaletą właśnie jest stabilność tego ciągnika i waga, skręt w miarę przyzwoity, dośc dobrze musiał sobie radzić bo od kiedy pamiętam mieli ten ciągnik w lesie Quote