Musi Posted November 23, 2014 Report Posted November 23, 2014 WitamJestem od 9 lat użytkownikiem Zetora 10540 rok produkcji 1995 wersja na Niemcy. Wyposażony w EHR,hydraulikę BOSCHA, 7 gniazdową hydraulikę,hamulec na tarczy na przednią ośSkrzynia 4 z podwójnym wzmacniaczem momentu ? Liczba wszystkich brejdi 18/6Do tej pory nie było z nim problemów.Dobry traktor Od dwóch miesięcy borykam się ze skrzynia biegów,a dokładnie z wzmacniaczem momentu.Palą się tarczki na sprzęgle wlotowym w bębnie wzmacniacza momentu.Palące się tarczki to skutek,ale nie przyczyna.Nie dopływa do bębna wzmacniacza odpowiednia ilość oleju,ale co jest dziwne i dla mnie niezrozumiałe to pod lekkie wzniesienia przodem pusty bez obciążenia nie podjedzie,ale tyłem wyjeżdża bez problemu .Przy orce na równym na dwóch wolniejszych ciągnie pług,trzeciego szybkiego półbiegu nie ma bo spaliły się traczki,a pod małe wzniesienia bez żadnego obciążenia zatrzymuje się Oleju jest wystarczająca ilość w skrzyni ,mikropompka jest nowa,rozdzielacz przeczyszczony i sprawny,kanaliki w skrzyni przedmuchiwane. WOM pod górkę też się sam wyłącza Może ktoś zna przyczyny,proszę o jakieś wskazówki Quote
Musi Posted November 23, 2014 Author Report Posted November 23, 2014 Przepraszam tam powinno pisać liczba wszystkich biegów 18/6 (a znak zapytania wcześniej to kropka) Quote
Vademecum Posted November 23, 2014 Report Posted November 23, 2014 Kolego masz problem - ja mam podobny z tym, że pojedynczy wzmacniacz. Po latach użytkowania ciągnika zaczął się ślizgać wzmacniacz, wyremontowałem z nowych części i niewielka poprawa...... Po sezonie sprułem pośrednią i założyłem nowy z agromy kolejna nowa taśma.... Oczywiście mikropompy nowe (wymieniam zawsze obie) i niestety nie to co ma być..... Poszedłem dalej, miałem drugi taki sam ciągnik z tego samego roku - gdzie wszystko działało (wzmacniacz) miał inne mankamenty tzn. silnik po złamanym wale korbowym. Zamieniłem pośrednie skrzynie i wrzuciłem tam ten nowy wzmacniacz i wszystko co się dało nowe. I wszystko psu na buty !!! Trzy lata tak już pracuję i daję rade, ale jest coraz gorzej... U mnie na równym jest wszystko w porządku, a największe problemy są pod górę ze skrętem w lewo - w prawo już nie - no może przy większej górce. Ponadto ostatnio na mniejszych obrotach przy obciążeniu czuję, że się ślizga. Wszystko co możliwe jest tam nowe!!! Idąc dalej myślę, że tu nie chodzi o przytkany kanał olejowy bo wszystkie czyściłem i przedmuchiwałem powietrzem.Myślę, że gdzieś ucieka ciśnienie oleju np. na sprzęgle WOM. Tam jest hamulec i myślę tam się dobrać.Jest jeszcze opcja wywalenia wzmacniacza, ale co to za ciągnik bez wzmacniacza.....Może ktoś tu na forum ma doświadczenie i dopomoże. Rozmawiałem też z różnymi mechanikami i każdy p.......y wszystko nowei musi działać. A jeszcze jest sprzęgło przedniego napędu - w każdym bądź razie pozostaje jeszcze wymiana sprzęgieł WOM i przedniego napędu. Gdzieś musi uciekać ciśnienie i innej obcji niema.Będę śledził ten wątek i mam nadzieję, że coś z tego będzie przydatne. Pozdrawiam forum Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.