c360 Posted December 8, 2014 Report Posted December 8, 2014 Witam mam ursusa c 360 i problemem jest bicie koła prawego i nie wiem czy to jest wina opony czy czego i właśnie w tym prawym kole tam do wlewania oleju do bębna ten otwór jest wyżej niż w kole lewym . I ta prawa opona ma mniejszy bieżnik, może wy będziecie coś wiedzieć na ten temat z góry dziękuje. Quote
henryk Posted December 8, 2014 Report Posted December 8, 2014 na razie nie pojmuję pytania ,napisz jaśniej o co chodzi jaki olej do bębna,może do zwolnicy,jeśli idzie o bieżnik to sprawdź czy w obu kołach jest równe ciśnienie i czy nie za wysokie Quote
c360 Posted December 8, 2014 Author Report Posted December 8, 2014 po prostu przy szybszej jezdzie kolo zaczyna chodzic , tak przy zwolnicy i tam w tym prawym kole jest wyżej ten wlot na olej i nie wiem czy to było jakieś wymieniane czy co bo ja od niedawna mam ten ciągnik , osobiscie wydaje mi sie że to wina opony bo nie raz są wadliwe , na asfalcie czuć to koło jak chodzi a z cisnieniem jest raczej ok bo ostatnio dobijałem i było po mniej wiecej tak samo. Quote
massay1 Posted December 8, 2014 Report Posted December 8, 2014 Podnieś tył ciągnika i szukaj luzów. Ciężko wyczuć o co ci chodzi ale możliwe że jest uszkodzona opona lub ciągnik długo stał w jednym miejscu. Wtedy przesuwa się kord w oponie tworząc dziurę. Z czasem się ułoży. Quote
Vademecum Posted December 8, 2014 Report Posted December 8, 2014 Z ciśnieniem raczej ok.? Sprawdź to ciśnienie i ma być tyle samo a nie raczej. Daj mu na przykład 1,4 atm. Znam takiego co pompował na oko i w jednym miał 2, a w drugim 3,5 też mu biło...... Quote
henryk Posted December 8, 2014 Report Posted December 8, 2014 sprawdź czy nie ma luzów na łożyskach tylnych kółu mnie szwagier dopiero stwierdził że ma luzy jak koło wysunęło mu się o 20 cm w bok Quote
michals041 Posted December 8, 2014 Report Posted December 8, 2014 Sprawdź czy wgl koło masz dokręcone... Quote
grzepaku1 Posted December 8, 2014 Report Posted December 8, 2014 jeśli w prawej zwolnicy masz wyżej korek od oleju jak w lewej to masz prawdopodobnie założone obydwie zwolnice lewe Quote
izydor6280 Posted December 9, 2014 Report Posted December 9, 2014 i tu nasuwa siępytanie który korek spustowy czy wlewowy ?jakie masz opony, jakie ciśnienie ?cały czas się tak dzieje, czy po kilku kilometrach ustaje ? najprościej byłoby pożyczyć koło i wtedy wiedziałbyś czy to coś z mechaniką czy tylko koło Quote
massay1 Posted December 9, 2014 Report Posted December 9, 2014 Koła wystarczy zamienić. Jeśli objaw się przeniesie z kołem to masz winowajcę. Korek też nie problem. Spuść cały olej z zwolnicy i nalej ponownie odmierzoną ilość według instrukcji. Quote
waldi 1979 Posted December 9, 2014 Report Posted December 9, 2014 Witam.Kolego,tak jak napisał massay1,zamień koła i będziesz wiedział czy to koło,czy luzy na piaście.Z tym korkiem wlewowym,ja tak mam w 30stce,bo jedną zwolnicę mam przestawioną na otworach,bo zeszłe miały poprzekręcane gwinty.Ale to w 30stce,w 60 nie wiem.Nie ma w niej podwójnych otworów w zwolnicach,aby zmniejszyć lub zwiększyć prześwit ciągnika?POZDRAWIAM Quote
massay1 Posted December 9, 2014 Report Posted December 9, 2014 W 60-ce nie ma możliwości przekręcenia zwolnicy. Quote
izydor6280 Posted December 10, 2014 Report Posted December 10, 2014 co masz na myśli ?w naszej są 2 pary otworów więc można nieco wyżej czy niżej postawić Quote
c360 Posted December 10, 2014 Author Report Posted December 10, 2014 to jest to mozliwe że mogą być 2 zwolnice lewe ? będe coś kombinował z pozyczeniem tego koła i zobacze co to wyjdzie ja od początku myślałem że to wina opony lub felgi ale przez te zwolnice zmieniłem zdanie Quote
massay1 Posted December 10, 2014 Report Posted December 10, 2014 Nie da się przestawić w 60-ce zwolnicy żeby zmienić wysokość. Przekręcając z pochwą nie dość że pogniesz przewody hamulcowe, półksiężyce stabilizatorów ramion wykręci tak że że nie będzie możliwe zamocowanie odciągów, nie będą pasowały otwory do błotników. A jeśli przekręcisz samą zwolnicę różnice w wysokości będą takie że nie dasz radu poruszać się ciągnikiem. Ten traktor nigdy nie był przystosowany do zmiany wysokości. Mogą być dwie lewe. Nie ma to wpływu na wibracje. Quote
izydor6280 Posted December 11, 2014 Report Posted December 11, 2014 kolego nasza jest z 76r. i da się przestawić zwolnice, w pochwie są 2 pary otworów obok siebie, być może po wprowadzeniu płaskiej osi i 16 z tego zrezygnowano Quote
massay1 Posted December 11, 2014 Report Posted December 11, 2014 Otwory mogą być bo prawa i lewa korzysta z innych w pochwie. Dla tego są zdublowane. Nie przewidziano zmiany wysokości w tym ciągniku. Oś za bardzo nie ma ty nic do rzeczy bo przodu nie da się podnieść ani w jednej ani w drugiej. Quote
Robert ;-) Posted December 11, 2014 Report Posted December 11, 2014 Akurat przedniasoś ma regulacje wysokości max 5 cm ale ma . Quote
massay1 Posted December 11, 2014 Report Posted December 11, 2014 To nie jest regulacja. Kiedy zaczęli produkować c-355 montowano do nich koła 16-ki a żeby ryj ciągnika nie był nisko wypuszczono sworznie zwrotnicy z dwoma nacięciami. Niższe niższe do kół 16-tek i wyższe do 18-tek. Mając koła 16-ki przodu nie podniesiesz bo czopy muszą być zamocowane w dolnych nacięciach.nawet jeśli miał byś 18-ki i założył je w dolnych rowkach to przekręcając zwolnicę podniesiesz ciągnik o wiele więcej na tyle niż przodzie. W 330 da się podnieść o 8 cm. Quote
Robert ;-) Posted December 11, 2014 Report Posted December 11, 2014 A to takie buty;-) jak zmieniałem czopy i piasty to widziałem te nacięcia. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.