Vademecum Posted December 20, 2014 Report Posted December 20, 2014 Mam problem. Kolejny raz zerwało mi się połączenie pochwy ze zwolnicą w Ostrówku i jak zwykle po takiej awarii skrzywiło półoś. Stąd moje pytanie o wzmacniana zwolnice. Co mnie dziwi w pochwie jest więcej otworów niż w zwolnicy.W zwolnicy jest 6 otworów i tyleż śrób. Natomiast w pochwie jest chyba dwa razy więcej. Czy może wzmacniane znaczy, że w zwolnicy powinno być tyle samo otworów co w pochwie ???? Miałem kiedyś dziadka Ostrówka z 8 lat go tłukłem i nie wiedziałem co to problem ze zwolnicami i nigdy ich nie dokręcałem !!!! Teraz mam dużo młodszą maszynę i dzień zaczynam od dokręcania zwolnić...... Bardzo często dochodzi do zerwania łbów śrub...... Wyciągają się jakby były z gliny...' stosuję śruby wyłącznie w klasie 8,8..... Często z kopalni węgla gdzie każda śrubka, gwóźdź musi mieć atest !!!!! Także to nie wina śrub!!!!!! Dziękuję za odpowiedzi. Quote
grzepaku1 Posted December 20, 2014 Report Posted December 20, 2014 jeśli ci się luzuje zwolnica i codziennie ją dokręcasz to się nie dziwię że masz z tym problem bo nie wiem jakie śruby założysz to i tak ci się zluzuje,kołnierz pochwy i zwolnicy w twoim ciągniku jest wybity i nie przyjegają dobrze te dwie płaszczyzny do siebie, najlepiej by było pochwę włożyć w tokarnie lub szlifierkę do płaszczyzn i wyrównać z obudowa zwolnicy jest trochę gorzej ale też trzeba to wyrównać lub wymienić na nową i twoje problemy się skonczą ,jeśli jest tylko nieznacznie wybita płaszczyzna to można wyciąć usczelkę pomiędzy te dwie płaszczyzny i skęcić np.na farbę też to pomaga Quote
Vademecum Posted December 20, 2014 Author Report Posted December 20, 2014 Rozumiem, ale woę nową kupić niż to g...... Obrabiać Quote
massay1 Posted December 20, 2014 Report Posted December 20, 2014 Otworów jest więcej bo przez jedne jest przykręcona prawa zwolnica a przez drugie lewa do tej samej pochwy. Śruby załóż twarde 12,9. Nie naciągają się. Sprawdź płaszczyznę dolegania pochwy do zwolnicy. Najprościej kup małą tubkę farby olejnej do malowania obrazów, wymieszaj z rzadkim olejem, posmaruj cienko jedną część, skręć, rozkręć i będziesz miał ślicznie odbitą płaszczyznę dolegania. Może być już w samej zwolnicy zwichrowane. Quote
Vademecum Posted December 21, 2014 Author Report Posted December 21, 2014 Massaj, dziękuję bo to jest odpowiedź z tymi otworami. Natomiast na pewno jest walnięta i pochwa i zwolnica w dodatku nie mogę jednej śruby wykręcić . zdecydowałem się kupić używkę jest kompletna jakieś 150 km. Ode mnie i może nawet dziś pojadę jak śnieg przestanie padać. Quote
massay1 Posted December 21, 2014 Report Posted December 21, 2014 Dobrze skręć i twarde śruby załóż. Nie naciągną się, można o wiele mocniej dokręcić, nie niszczą gwintu. Podkładki sprężynujące daj nowe. Stare maja już stępione kanty i nie wbijają się w materiał. Najlepiej załóż podkładki ząbkowane. Zwykła sprężynowa kompletnie nie nadaje się do twardych śrub. Nie wbija się w nią.http://www.contakt.pl/podkadka-schnorr-12-cz-din-an-131-p-21147.html?osCsid=6ed3d65c19ae8ea84c90d13e73c51e0f Quote
grzepaku1 Posted December 21, 2014 Report Posted December 21, 2014 jeśli chcesz kupić używaną kompletną to sprawdż jakie ma przełożenie bo 60 ma 11 zębów na półosi a 4011 i nie jestem pewien czy 355 też, ale ma 12 zębów Quote
Vademecum Posted December 21, 2014 Author Report Posted December 21, 2014 11 zębów, w sumie mógłby być wolniejszy Można by wrzucić 4-ty bieg Quote
massay1 Posted December 21, 2014 Report Posted December 21, 2014 Różnica praktycznie niezauważalna. Szkoda zachodu. Quote
grzepaku1 Posted December 23, 2014 Report Posted December 23, 2014 Vademecum niedaleko mnie na złomie widziałem dziś dwie zwolnice z pochwami do 60 lub 40 Quote
Vademecum Posted December 26, 2014 Author Report Posted December 26, 2014 Dzięki kolego, ale napewno pochwy są inne w Ostrówku i nie podejdą od traktora. Co do zwolnic to prawdopodobnie mają więcej otworów jak to ustalę na 100% to napisze tu.Frapuje mnie jeszcze inna sprawa, a mianowicie: Półosie długie czyli pomiędzy mechanizmem różnicowym, a zwolnicą są takie same czy inne. Mam na myśli prawa-lewa????W C 360 czy C 355 Quote
grzepaku1 Posted December 26, 2014 Report Posted December 26, 2014 półosie prawa i lewa w 60 tce 11 zębów są takie same,ale półoś w 355 i 4011 ma 12 zębów i jest inna na odcinku pomiędzy mechanizmem różnicowym a zwolnicą a różnica polega na osadzeniu bębna hamulcowego w 60 są dwa nacięcia na półosi a w tych drugich chyba jedno Quote
Vademecum Posted December 26, 2014 Author Report Posted December 26, 2014 Mam Ostrówka z 90-tego roku więc jest to 60-tka. Skoro są takie same to dobrze..... Bo znalazłem kompletną prawą która też jest trefna u mnie, a zerwałem lewą więc z 3-ech zrobię dwie. Pozdrawiam Quote
grzepaku1 Posted December 26, 2014 Report Posted December 26, 2014 z prawej zwolnicy do lewej na pewno pasują bo zamieniałem kiedyś półosie w zwolnicach z racji małych uszkodzeń zębów z jednej strony i jak przełożyłem to pracowało po stronie zębów dobrych tylko na wstecznym po stronie lekko uszkodzonych Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.