Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mam problem. Kolejny raz zerwało mi się połączenie pochwy ze zwolnicą w Ostrówku i jak zwykle po takiej awarii skrzywiło półoś. Stąd moje pytanie o wzmacniana zwolnice. Co mnie dziwi w pochwie jest więcej otworów niż w zwolnicy.

W zwolnicy jest 6 otworów i tyleż śrób. Natomiast w pochwie jest chyba dwa razy więcej. Czy może wzmacniane znaczy, że w zwolnicy powinno być tyle samo otworów co w pochwie ???? Miałem kiedyś dziadka Ostrówka z 8 lat go tłukłem i nie wiedziałem co to problem ze zwolnicami i nigdy ich nie dokręcałem !!!! Teraz mam dużo młodszą maszynę i dzień zaczynam od dokręcania zwolnić...... Bardzo często dochodzi do zerwania łbów śrub...... Wyciągają się jakby były z gliny...' stosuję śruby wyłącznie w klasie 8,8..... Często z kopalni węgla gdzie każda śrubka, gwóźdź musi mieć atest !!!!! Także to nie wina śrub!!!!!!

 

Dziękuję za odpowiedzi.

Posted
jeśli ci się luzuje zwolnica i codziennie ją dokręcasz to się nie dziwię że masz z tym problem bo nie wiem jakie śruby założysz to i tak ci się zluzuje,kołnierz pochwy i zwolnicy w twoim ciągniku jest wybity i nie przyjegają dobrze te dwie płaszczyzny do siebie, najlepiej by było pochwę włożyć w tokarnie lub szlifierkę do płaszczyzn i wyrównać z obudowa zwolnicy jest trochę gorzej ale też trzeba to wyrównać lub wymienić na nową i twoje problemy się skonczą ,jeśli jest tylko nieznacznie wybita płaszczyzna to można wyciąć usczelkę pomiędzy te dwie płaszczyzny i skęcić np.na farbę też to pomaga
Posted

Otworów jest więcej bo przez jedne jest przykręcona prawa zwolnica a przez drugie lewa do tej samej pochwy.

Śruby załóż twarde 12,9. Nie naciągają się. Sprawdź płaszczyznę dolegania pochwy do zwolnicy. Najprościej kup małą tubkę farby olejnej do malowania obrazów, wymieszaj z rzadkim olejem, posmaruj cienko jedną część, skręć, rozkręć i będziesz miał ślicznie odbitą płaszczyznę dolegania. Może być już w samej zwolnicy zwichrowane.

Posted
Massaj, dziękuję bo to jest odpowiedź z tymi otworami. Natomiast na pewno jest walnięta i pochwa i zwolnica w dodatku nie mogę jednej śruby wykręcić . zdecydowałem się kupić używkę jest kompletna jakieś 150 km. Ode mnie i może nawet dziś pojadę jak śnieg przestanie padać.
Posted

Dobrze skręć i twarde śruby załóż. Nie naciągną się, można o wiele mocniej dokręcić, nie niszczą gwintu. Podkładki sprężynujące daj nowe. Stare maja już stępione kanty i nie wbijają się w materiał.

Najlepiej załóż podkładki ząbkowane. Zwykła sprężynowa kompletnie nie nadaje się do twardych śrub. Nie wbija się w nią.

http://www.contakt.pl/podkadka-schnorr-12-cz-din-an-131-p-21147.html?osCsid=6ed3d65c19ae8ea84c90d13e73c51e0f

Posted

Dzięki kolego, ale napewno pochwy są inne w Ostrówku i nie podejdą od traktora. Co do zwolnic to prawdopodobnie mają więcej otworów jak to ustalę na 100% to napisze tu.


Frapuje mnie jeszcze inna sprawa, a mianowicie: Półosie długie czyli pomiędzy mechanizmem różnicowym, a zwolnicą są takie same czy inne. Mam na myśli prawa-lewa????


W C 360 czy C 355

Posted
półosie prawa i lewa w 60 tce 11 zębów są takie same,ale półoś w 355 i 4011 ma 12 zębów i jest inna na odcinku pomiędzy mechanizmem różnicowym a zwolnicą a różnica polega na osadzeniu bębna hamulcowego w 60 są dwa nacięcia na półosi a w tych drugich chyba jedno
Posted

Mam Ostrówka z 90-tego roku więc jest to 60-tka. Skoro są takie same to dobrze..... Bo znalazłem kompletną prawą która też jest trefna u mnie, a zerwałem lewą więc z 3-ech zrobię dwie.

 

Pozdrawiam

Posted
z prawej zwolnicy do lewej na pewno pasują bo zamieniałem kiedyś półosie w zwolnicach z racji małych uszkodzeń zębów z jednej strony i jak przełożyłem to pracowało po stronie zębów dobrych tylko na wstecznym po stronie lekko uszkodzonych

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...