marcink90 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 Witam chodzi mi dokładnie o sterowanie hamulców przyczepy. Sprężarka sama w sobie u mnie działa do tego zaworu gniazda łaczącego powietrze dochodzi, ale nie wiem czy zadziała bo mówili mi że wtedy pedał hamulca będzie ciężko wchodził, a u mnie właśnie wchodzi bardzo lekko czy to prawda? To jakbym podłączył teraz przyczepę i mimo że powietrze dochodzi to hamulce by nie działały??? Ja pamiętam że ojciec coś mówił że to od przyczep odłączył że lekko było wciskać, ale nie wiem czy sobie nie żartował dlatego pytam? Quote
izydor6280 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 pedał wcale tak ciężko nie chodzi, co prawda musi rozciągnąć dodatkową spręzynę, ale nie ma tragedii Quote
Robert ;-) Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 Prawdopodobnie masz to serwo ołączone skoro lekko ci hamulce wciskać i musisz podłączyć spowrotem tylko pytanie czy po takim czasie działa u mnie jest podłączone cały czas aby się nie za stało. Quote
massay1 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 A tam ciężko w 60-ce pedał chodzi lekko z zaworem czy bez. Popatrz czy zawór jest podłączony. Jeśli tak i jest sprawny hamulce przyczepy muszą działać. Quote
marcink90 Posted December 25, 2014 Author Report Posted December 25, 2014 Wiem że tam tylko zwisa cały czas taka sprężyna, i jeszcze jakiś kawał pręta co wchodzi tam z tylu do jakieś dziury Quote
massay1 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 No to poskładaj to do kupy i tyle. Quote
marcink90 Posted December 25, 2014 Author Report Posted December 25, 2014 Łatwo powiedzieć, nie znam się za bardzo na mechanice i szczerze nie mam do tego drygu, a pomocy znikąd :-( Quote
massay1 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 Jak zrobisz tak to będzie dobrze.https://www.google.pl/search?q=c-360+hamulce&espv=2&biw=1680&bih=935&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=UFycVK7TDoW1UeuwhMAL&ved=0CCwQsAQ#facrc=_&imgdii=1MIXECnmV8C89M%3A%3B3x2v3XqqKKYjzM%3B1MIXECnmV8C89M%3A&imgrc=1MIXECnmV8C89M%253A%3Bhf1FtnnKXejlaM%3Bhttp%253A%252F%252Ffiles.myopera.com%252Fkarola44-81%252Falbums%252F379362%252FIMGNWD98LEHM2.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.agrofoto.pl%252Fforum%252Ftopic%252F17048-sprezyna-pedalu-gazu%252F%3B640%3B480 Quote
Kamilc-360 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 Ale jedno pytanie, kto normalny podłącza teraz hamulce do przyczep przy 60-ce??? Żaden na wsi rolnik tego nie robi, ba niektórym to się świateł podłączyć nie chce Quote
massay1 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 Powiedział bym to inaczej. Który normalny nie podłącza? Hamulce w przyczepie to podstawa do poruszania się po publicznych drogach czy górkach. Nienormalni nie podłączają. Quote
Kamilc-360 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 Powiedział bym to inaczej. Który normalny nie podłącza? Hamulce w przyczepie to podstawa do poruszania się po publicznych drogach czy górkach. Nienormalni nie podłączają. Bez przesada nikomu na polu nie chce się tego łączyć. Gdy trzeba szybko podjechać przyczepą odczepić na chwile potem podczepić i tak w kółko, to komu by się chciało jeszcze kable od świateł i hamulców podłączać??? Nie ma po prostu na to czasu Quote
massay1 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 Przyjedz do nas pokażę ci co się dzieje z niepodłączonymi hamulcami. Wywalisz ciągnik to zmienisz zdanie. Nie można wszystkiego do jednego wora wrzucać. U nas 60-ka nie zjedzie z 5-cioma tonami bez hamulca. U ciebie jeśli górek nie ma to można sobie bimbać. Quote
Kamilc-360 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 Nie przesadzaj kolego u mnie też są górki i jakoś hamuje jak się ma dobre hamulce to ciągnik nawet z 8t dęba staje a i silnikiem można hamować a na żadne łączenia nie ma czasu niestety na wsi czas to pieniądz. No chyba że się jedzie np. do skupu ze zbożem no to wtedy można podłączyć Quote
massay1 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 Jeśli ty 60-ka zatrzymasz 8 ton z górki to nie jest to górka. Hamowanie silnikiem nic nie daje kiedy waga przyczepy prawie trzykrotnie przekracza masę ciągnika.Sunie jak na sankach. I nie rozumiem ile ty czasu zyskujesz nie podłączając przyczepy? Robi się to 5 sekund. Podłączając ją dziennie 20 razy tracisz dwie niecałe dwie minuty. Głupoty opowiadasz i tyle. Quote
Kamilc-360 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 Widze nie masz kolego doświadczenia w pracy na polu kiedy czas goni pieniądz ucieka i robota leci nikt się takimi pierdołami nie przejmuje Quote
Robert ;-) Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 To po co ciagnik zaczepiac? Jak niema czasu to lepiej samemu przyczepę pociągnąć;-) i wtedy nie trzeba nic podłączać;-);-) Quote
massay1 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 Jak kiedyś 5 godzin będą z ciebie traktor ściągali to powiem ci że warto było na pierdołach 2 minuty na dobę zaoszczędzić.Nie znam ani jednej pracy w polu w której miało by znaczenie dwie minuty. Nie znam ani jednej 60-ki która na górkach była by wstanie zatrzymać 8 ton. 10 lat w górach przy zrywce przerobiłem, ponad 20 w Beskidach rolnicze roboty, ty mówisz że hamulce w przyczepie nie są potrzebne i jeszcze uważasz że masz doświadczenie? Śmiech. Quote
grzepaku1 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 tylko człowiek bez rozumu nie podłącza hamulców do przyczep, może zrobić krzywdę sobie lub drugiemu dopiero wtedy się zastanowi,można mieć podłączone sprawne hamulce do przyczep a jeśli będą żle wyregulowane i na śliskiej nawierzchi lub z górki nie być w stanie ich użyć Quote
Kamilc-360 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 Co ty się tak bulwersujesz? Hamulce w przyczepach są potrzebne, a mi chodzi tylko oto że przy takich traktorach jak 30-stka czy 60-ka to nikt tego używa bo raz rzadko co w tych ciągnikach działa czy światła czy sprężarka byle by traktor jeździł, a dwa polski chłop jest taki że dla niego to jest upierdliwe, używają cienkich sworzni żeby lepiej wchodziły nie zabezpieczają ich itp. I nie mów mi że jak np. jedziesz gdzieś nie daleko na pole to zawsze podłaczasz światła i hamulce??? No chyba nie. Ja sam jak jade gdzieś po GŁÓWNYCH drogach to nie powiem bo wszystko mam podłączone, ale no kurde na polu to nikt się nie bedzie w to bawił. Quote
henryk Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 nie obrażaj tych co używają i mają wszystko sprawne a podłączenie i rozłączenie hamulca trwa 1-a minutę,10 lat pracowałem w bezpieczeństwie ruchu drogowego i nie jednego zapłakanego po fakcie widziałem który twierdził tak jak Ty,ale nieraz na płacz było za późno ,a Ty massay się nie przejmuj,kiedyś zrozumieją co znaczy nie podłączyć p-py do ukł. pneum.-byle nie za późno-pozdrawiam Quote
grzepaku1 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 Kamilc-c360 powinieneś dostać jutro mandat za jazdę bez podpiętych hamulców z górki mając 8 ton za sobą,nawet po polu Quote
Kamilc-360 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 Kurde ludzie czy wy mnie rozumiecie??? Ja się z nikogo nie śmieje sam lubię jak w ciągniku wszystko działa sam mam C-360 i to chyba lepiej zadbaną i sprawną niż wy tu wszyscy na forum (nie chce nikogo obrazić, ani się chwalić) ale no kurde jak się jedzie na pole gdzie nie ma górek ani nic tylko po kostki z sianem np. to ja się pytam po co to wszytko łączyć te światła i hamulce? I jeszcze nie dość że głośno to ta sprężarka huczy i co chwila tylko zawór powietrzem pluje.Kamilc-c360 powinieneś dostać jutro mandat za jazdę bez podpiętych hamulców z górki mając 8 ton za sobą' date='nawet po polu [/quote'] Pokaż mi na polu policje... Quote
massay1 Posted December 25, 2014 Report Posted December 25, 2014 To ci napisałem wyraźnie że nie można każdej jazdy po polu do jednego wora wrzucić. Jedna sprawa to 60-ka czy 30-ka nie wszędzie jeżdżą złomy. Akurat w moich stronach masa jest po całkowitych remontach. Jak policja na drodze trupa zobaczy to czy ty masz przyczepę czy nie pewne że cie zatrzymają. Sprawdzą przegląd, ubezpieczenie, światełka, wycieki. I leci 5 stów do budżetu za coś co za dwie byś naprawił. Więc to jeden wór.Drugi to wyjazdy na drogę. Ja gdzie bym nie chciał jechać to na publiczną muszę jechać. Ruch jak diabli i nie wyobrażam sobie jazdy bez przyczepu która nie sygnalizuje hamowania nie wspominając o kierunku w lewo. Sam pomyśl co powiesz pod nosem jadąc za takim. Aż się prosi żeby wjechać starym samochodem w ciągnik skręcający w lewo bez kierunku. Przyznał bym ci rację gdybyś powiedział u nas są takie górki że bez hamulców jako tako da się obyć a do publicznych dróg daleko.U nas niestety tak lekko nie jest. Quote
lottomito Posted December 26, 2014 Report Posted December 26, 2014 U mnie było już paru takich "kozaków": lecę za stodołę po parę kostek słomy. sucho itp itd. Teraz w najlepszym wypadku na wózkach jeżdżą. Niestety o ile wyobrażam sobie jazdę bez świateł w przyczepie to już bez hamulca nie ma mowy o jeździe. Jedynie mała jednoosiówka z paroma workami nawozu. I zapewniam że nie ma to związku z mandatami. U mnie na wioskę policję rzadko zobaczysz. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.