Jump to content

Recommended Posts

Posted

Farba na silnik- ok. 2 puszki

Farba na felgi -ok. 1 puszka

Cena 1 puszki farby to ok. 40-60 zł

Do tego 1 fiolka lakieru do paznokci kolor czerwień (detale) ok.- 9zł

1 puszka farby w aerozolu (250) koszt ok. - 10-15 zł (np.wentylator)

Nie wiem jak wychodzi malowanie maski i błotników (kupiłem nowe łącznie z kabiną) ale myślę że 3 puszki farby w zupełności wystarczą.

Do tego wszystkiego 2 puszki podkładu (silnik , skrzynia + felgi) ok. 60 - 80zł za puszkę.

Koszt robocizny - bezcenny :P

A tak to wyszło;

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db07b09536e470c8.html

 

Posted
Odpuść sobie lakiernika im to się w głowach poprzewracało. Sam pomalujesz pistoletem tylko poeksperymentuj na czym innym przede wszystkim robi się żadką farbę i malujesz zdecydowanymi ruchami a poprawiasz po wyschnięciu. Lata temu malowałem auto i nawet lakiernik dziwił się, że na pierwszy raz to ideał, zlało mi się w dwóch miejscach minimalnie
Posted
ja podklad do maszyn kupuje 1L za 80 zl epoxydowy. Na to lakier epoxydowy 1L 100 zl i jestem pewien ze karcher i chemia nie zniszcza lakieru. Farby za 30-40 zl to sobie mozna w dooope wsadzic. Pomalowalem tak jeden ciagnik to tak kryla ze trzeba bylo od razu kupic 2 litry po 100 zl niz iles tam puszek po 45 zl. Do tego po pierwszym myciu na cieplo moglem szukac farby na betonie a nie na ciagniku.
Posted
Slyszalem ze są jakies farby akrylowe, gdzie litr kosztuje 170 zl (w tym jest utwardzacz i rozpuszczalnik) wiec wychodzi ok 2 l do malowania w ztego litra. Malują tym busy itp, i podobno teraz ciągniki tez. Nie wiem czy o tym mówisz...
Posted

To się nazywa farba dwuskładnikowa i o tym mówię, ale myślę, że to są farby profesjonalne te na firmowe maszyny i pod kolor.


Kolego wpisz wyszukiwarkę allegro np. Lakier Massey Ferguson i zobaczysz co wyjdzie 0,75 l około 35 zł

Jest też 2,5 litra

Posted
Panowie to ma być malowanie c 330 , śmiem twierdzić że swoje lata już ma i myślę że koledze damianus87 zależy na tym aby wykonać to jak najtaniej. Ja podałem chyba najtańszą wersje takiej renowacji. Owszem można kupić wszystko z górnej półki do tego lakier samochodowy do pomalowania błotników i maski po 600-1000 zł za litr , oddać elementy do lakierni , zapłacić za to po 600 zł za element i takim oto sposobem koszt malowania wyniesie tyle co polowa wartości maszyny.
Posted

Kolego Majk.... Skąd te ceny? No chyba, że z innej galaktyki.....


Farba żółta dedykowana do c 330 i c 360 0,8 L kosztuje 28,90 zł do tego utwardzacz kilkanaście złotych wszystko na allegro, podkład również cza tylko szukać.

Posted
Kolego sprawdzianem i podają, że 0.75 L tej farby wystarcza na około 10 m2. Taką trzydziestkę obskoczysz dwukrotnie. Do tego podkład rozpuszczalnik i na upartego można zmieścić się w 100 zł. Teoretyzując.
Posted
Nom rocznik ciapka 1990, co nie zmienia faktu ze chciałbym by po malowaniu wygladal fajnie, wlasnie kupiłem te farbę z allegro firmy agtech jak pisze vademecum. Ale ten lakiernk mnie troche postraszył ze ona nadaje sie do d...y :/ i nie wiem...
Posted

Kupiłem farbę do malowania felg za ok 29 zł i okazało się że po 48 godz schnięcia podczas montażu kół farba została na rękawicach także może nie popadajmy z jednej skrajności w drugą . Chciałem jeszcze zauważyć że w cenach farb , które podałem zawarty już jest koszt rozpuszczalnika. Oczywiście zarówno ceny jak i zużycia sa to wartości przybliżone i w różnych stronach różnie mogą się wahać. Ja po doświadczeniu z farba z internetu za 29 zł (+ koszt przesyłki) ,pojechałem do sklepu i zakupiłem inny produkt (nie za 29zł), pomalowałem i o dziwo po 24 godz nie miałem problemu "żółtych rękawic".

A tak na zdrowy rozsądek kolego Vademecum wyobrażasz sobie farbę za 29 zł/l , która wytrzyma temperaturę , oleje , smary , warunki atmosferyczne , uszkodzenia mechaniczne i jeszcze wiele inny czynników ? Mnie to kosztowało podwójną pracę.

Posted
Kolego piszesz, że farba została na rękawicach, więc powiedz czy stosowałeś utwardzacz i w jakiej ilości. Na pytanie czy wyobrażam sobie farbę za 30 zł.odporną na różne czynniki to powiem, że jeśli jest to farba dwuskładnikowa to tak. Zauważ, że sprzedawca informuje o możliwości stosowania tej farby bez jak i z utwardzaczem. Skoro są takie wątpliwości co do schnięcia farby to osobiście spróbowałbym zastosować prubnie i po pędzlu bez utwardzacz i z utwardzaczem tylko trzeba dopytać jaki utwardzacz!!!!!! I ile !!!!!
Posted
Kupujcie sobie na allegro te dedykowane farby z grene itp. Ja pomalowalem tym Fergusona i fiata, fiat sprzedany a na fergaju po 4 latach jest czerwony mat i schodzi,ogólnie lipa w diably. Teraz kupuje farbę w mkeszalni lakierów na bazie zywic epoksydowych przeznaczona specjalnie do przemysłu i rolnictwa. Facet miesza mi kolor jaki chce, jest super po wyschnięciu a greene po wyschnięciu jest szorstka i lapie brud. Teraz będę malowal Valtre to na maskę o blotniki kupie la ki er samochodowy,lirr niby 200 zl ale zuzyje go może ,0.5 litra.
Posted
Parę lat temu zamawiałem w punkcie farbę na samochód i płaciłem za kilo plus utwardzacz plus .025 rozpuszczalnik 110 zł w Krakowie (mam 30 km. do centrum) Powiem jeszcze, że malowałem Fergusona 255 srebrną do felg. Będzie 10 lat i jest do dziś w dobrym stanie, podkład silikonowy. Olej tego,nie ruszył. Dałem coś około 50 zł. Co prawda to maski i błotników bym tym nie po malował, dlatego chcę zaryzykować farbę z allegro z utwardzaczem koniecznie.
Posted

Vademecum o co Ci chodzi bo już nie bardzo rozumiem . Piszesz że ceny , które ja podałem są z kosmosu bo można kupić farbę za 29zł. Za chwilę piszesz że do farby za 29 zł trzeba dokupić utwardzacz + rozpuszczalnik + koszty przesyłki. Więc dolicz to wszystko i wyjdzie Ci cena końcowa .Następnie piszesz ze jakiś czas temu sam używałeś farb od 50zł w górę, więc chyba coś się już pogubiłeś w tym co piszesz.

Kolega damianus87 wyraźnie zadał pytanie ile kosztuje malowanie c 330.

Ja malowałem c330 11miesięcy temu i akurat produkty w tych ilościach w tych cenach u mnie się sprawdziły. Napisałem z doświadczenia nie z teorii przy użyciu prostego kompresora i najprostszego pistoletu do malowania.

Owszem gdybym miał malować maskę i błotniki zrobiłbym tak jak kolega Mikruss i pojechałbym po lakier do mieszalni i prawdopodobnie oddałbym te elementy do malowania profesjonaliście.

 

Posted
Kolego ja napisałem to co wiem. W drugiej mojej odpowiedzi napisałem o lakierach z allegro w formie zapytania czy ktoś wie co to za jakość. A to Ty kolego napisałeś o o alkierze samochodowym za 1000 zł za litr i malowaniu przez lakiernika za 600 zł od elementu, gdzie wiem, że w Krakowie lakiernicy biorą około 350 zł za element, a na uboczu miasta można stargować się do 250 zł i chodzi o metalik dla jasności. W zeszłym roku dałem do malowania tylne błotniki więc po dach mojego paska vr6 i zapłaciłem 500 zł. Metalik !!!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...