damianus87 Posted January 8, 2015 Report Posted January 8, 2015 Witam, jaki może byc przewidywany koszt robocizny malowania całego ciągnika c-330 bez kabiny? Quote
majk44 Posted January 8, 2015 Report Posted January 8, 2015 Farba na silnik- ok. 2 puszkiFarba na felgi -ok. 1 puszkaCena 1 puszki farby to ok. 40-60 złDo tego 1 fiolka lakieru do paznokci kolor czerwień (detale) ok.- 9zł1 puszka farby w aerozolu (250) koszt ok. - 10-15 zł (np.wentylator)Nie wiem jak wychodzi malowanie maski i błotników (kupiłem nowe łącznie z kabiną) ale myślę że 3 puszki farby w zupełności wystarczą.Do tego wszystkiego 2 puszki podkładu (silnik , skrzynia + felgi) ok. 60 - 80zł za puszkę.Koszt robocizny - bezcenny A tak to wyszło;http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db07b09536e470c8.html Quote
rafaello3 Posted January 8, 2015 Report Posted January 8, 2015 Bardzo dobra robota majk44 ,ale z ceną podkładu to przesadziłeś . Quote
majk44 Posted January 8, 2015 Report Posted January 8, 2015 Nie przesadziłem. Ja płaciłem 78 zł, ale za to wystarczyła jedna (+ rozpuszczalnik) puszka na silnik skrzynię i felgi. Quote
przemek2092 Posted January 9, 2015 Report Posted January 9, 2015 Jeszcze tasmy do oklejania i rozpuszczalnik dodac, dwa lata temu malowalem sobie i z tego co pamietam to jakies 300-350 wyszlo mi cen za poszczegolne puszki juz nie pamietam Quote
damianus87 Posted January 9, 2015 Author Report Posted January 9, 2015 Malowaliście pędzlem, czy pistoletem? Mi koles zaśpiewał 400-500 zl za malowanie błotników, maski i blotnikow przednich ... Juz nawet nie pytałem o cenę za całość Quote
Vademecum Posted January 9, 2015 Report Posted January 9, 2015 Odpuść sobie lakiernika im to się w głowach poprzewracało. Sam pomalujesz pistoletem tylko poeksperymentuj na czym innym przede wszystkim robi się żadką farbę i malujesz zdecydowanymi ruchami a poprawiasz po wyschnięciu. Lata temu malowałem auto i nawet lakiernik dziwił się, że na pierwszy raz to ideał, zlało mi się w dwóch miejscach minimalnie Quote
Mikruss Posted January 9, 2015 Report Posted January 9, 2015 ja podklad do maszyn kupuje 1L za 80 zl epoxydowy. Na to lakier epoxydowy 1L 100 zl i jestem pewien ze karcher i chemia nie zniszcza lakieru. Farby za 30-40 zl to sobie mozna w dooope wsadzic. Pomalowalem tak jeden ciagnik to tak kryla ze trzeba bylo od razu kupic 2 litry po 100 zl niz iles tam puszek po 45 zl. Do tego po pierwszym myciu na cieplo moglem szukac farby na betonie a nie na ciagniku. Quote
Vademecum Posted January 9, 2015 Report Posted January 9, 2015 Widziałem kiedyś farby drogie ale dedykowane np. John-deere, massey- Ferguson, new-holland. Na allegro. Mam pytanie : Czy ktoś może się wypowiedzieć co to za jakość ? Quote
damianus87 Posted January 9, 2015 Author Report Posted January 9, 2015 Slyszalem ze są jakies farby akrylowe, gdzie litr kosztuje 170 zl (w tym jest utwardzacz i rozpuszczalnik) wiec wychodzi ok 2 l do malowania w ztego litra. Malują tym busy itp, i podobno teraz ciągniki tez. Nie wiem czy o tym mówisz... Quote
Vademecum Posted January 9, 2015 Report Posted January 9, 2015 To się nazywa farba dwuskładnikowa i o tym mówię, ale myślę, że to są farby profesjonalne te na firmowe maszyny i pod kolor.Kolego wpisz wyszukiwarkę allegro np. Lakier Massey Ferguson i zobaczysz co wyjdzie 0,75 l około 35 zł Jest też 2,5 litra Quote
spawer94 Posted January 9, 2015 Report Posted January 9, 2015 ja sobie sam pomalowałem kupiłem tylko farbę starą zdrapałem szlifierką i pistoletem nanosiłem nową wiadomo że fekt nie jest fachowy ale mi się podoba Quote
simson54 Posted January 9, 2015 Report Posted January 9, 2015 ja osobiście bym silnika nie malował wole jak jest ładnie wyczyszczony a tak poza tym to pistoletem jest najlepiej Quote
majk44 Posted January 9, 2015 Report Posted January 9, 2015 Panowie to ma być malowanie c 330 , śmiem twierdzić że swoje lata już ma i myślę że koledze damianus87 zależy na tym aby wykonać to jak najtaniej. Ja podałem chyba najtańszą wersje takiej renowacji. Owszem można kupić wszystko z górnej półki do tego lakier samochodowy do pomalowania błotników i maski po 600-1000 zł za litr , oddać elementy do lakierni , zapłacić za to po 600 zł za element i takim oto sposobem koszt malowania wyniesie tyle co polowa wartości maszyny. Quote
Vademecum Posted January 9, 2015 Report Posted January 9, 2015 Kolego Majk.... Skąd te ceny? No chyba, że z innej galaktyki.....Farba żółta dedykowana do c 330 i c 360 0,8 L kosztuje 28,90 zł do tego utwardzacz kilkanaście złotych wszystko na allegro, podkład również cza tylko szukać. Quote
Vademecum Posted January 9, 2015 Report Posted January 9, 2015 Kolego sprawdzianem i podają, że 0.75 L tej farby wystarcza na około 10 m2. Taką trzydziestkę obskoczysz dwukrotnie. Do tego podkład rozpuszczalnik i na upartego można zmieścić się w 100 zł. Teoretyzując. Quote
damianus87 Posted January 9, 2015 Author Report Posted January 9, 2015 Nom rocznik ciapka 1990, co nie zmienia faktu ze chciałbym by po malowaniu wygladal fajnie, wlasnie kupiłem te farbę z allegro firmy agtech jak pisze vademecum. Ale ten lakiernk mnie troche postraszył ze ona nadaje sie do d...y :/ i nie wiem... Quote
majk44 Posted January 9, 2015 Report Posted January 9, 2015 Kupiłem farbę do malowania felg za ok 29 zł i okazało się że po 48 godz schnięcia podczas montażu kół farba została na rękawicach także może nie popadajmy z jednej skrajności w drugą . Chciałem jeszcze zauważyć że w cenach farb , które podałem zawarty już jest koszt rozpuszczalnika. Oczywiście zarówno ceny jak i zużycia sa to wartości przybliżone i w różnych stronach różnie mogą się wahać. Ja po doświadczeniu z farba z internetu za 29 zł (+ koszt przesyłki) ,pojechałem do sklepu i zakupiłem inny produkt (nie za 29zł), pomalowałem i o dziwo po 24 godz nie miałem problemu "żółtych rękawic". A tak na zdrowy rozsądek kolego Vademecum wyobrażasz sobie farbę za 29 zł/l , która wytrzyma temperaturę , oleje , smary , warunki atmosferyczne , uszkodzenia mechaniczne i jeszcze wiele inny czynników ? Mnie to kosztowało podwójną pracę. Quote
Vademecum Posted January 9, 2015 Report Posted January 9, 2015 Kolego piszesz, że farba została na rękawicach, więc powiedz czy stosowałeś utwardzacz i w jakiej ilości. Na pytanie czy wyobrażam sobie farbę za 30 zł.odporną na różne czynniki to powiem, że jeśli jest to farba dwuskładnikowa to tak. Zauważ, że sprzedawca informuje o możliwości stosowania tej farby bez jak i z utwardzaczem. Skoro są takie wątpliwości co do schnięcia farby to osobiście spróbowałbym zastosować prubnie i po pędzlu bez utwardzacz i z utwardzaczem tylko trzeba dopytać jaki utwardzacz!!!!!! I ile !!!!! Quote
Mikruss Posted January 9, 2015 Report Posted January 9, 2015 Kupujcie sobie na allegro te dedykowane farby z grene itp. Ja pomalowalem tym Fergusona i fiata, fiat sprzedany a na fergaju po 4 latach jest czerwony mat i schodzi,ogólnie lipa w diably. Teraz kupuje farbę w mkeszalni lakierów na bazie zywic epoksydowych przeznaczona specjalnie do przemysłu i rolnictwa. Facet miesza mi kolor jaki chce, jest super po wyschnięciu a greene po wyschnięciu jest szorstka i lapie brud. Teraz będę malowal Valtre to na maskę o blotniki kupie la ki er samochodowy,lirr niby 200 zl ale zuzyje go może ,0.5 litra. Quote
Vademecum Posted January 9, 2015 Report Posted January 9, 2015 Parę lat temu zamawiałem w punkcie farbę na samochód i płaciłem za kilo plus utwardzacz plus .025 rozpuszczalnik 110 zł w Krakowie (mam 30 km. do centrum) Powiem jeszcze, że malowałem Fergusona 255 srebrną do felg. Będzie 10 lat i jest do dziś w dobrym stanie, podkład silikonowy. Olej tego,nie ruszył. Dałem coś około 50 zł. Co prawda to maski i błotników bym tym nie po malował, dlatego chcę zaryzykować farbę z allegro z utwardzaczem koniecznie. Quote
Mikruss Posted January 10, 2015 Report Posted January 10, 2015 Ale na allegro masz badziew. Co z tego ze utwardzacz ma farba jak s a m a w sobie jest lipna. Quote
majk44 Posted January 10, 2015 Report Posted January 10, 2015 Vademecum o co Ci chodzi bo już nie bardzo rozumiem . Piszesz że ceny , które ja podałem są z kosmosu bo można kupić farbę za 29zł. Za chwilę piszesz że do farby za 29 zł trzeba dokupić utwardzacz + rozpuszczalnik + koszty przesyłki. Więc dolicz to wszystko i wyjdzie Ci cena końcowa .Następnie piszesz ze jakiś czas temu sam używałeś farb od 50zł w górę, więc chyba coś się już pogubiłeś w tym co piszesz.Kolega damianus87 wyraźnie zadał pytanie ile kosztuje malowanie c 330.Ja malowałem c330 11miesięcy temu i akurat produkty w tych ilościach w tych cenach u mnie się sprawdziły. Napisałem z doświadczenia nie z teorii przy użyciu prostego kompresora i najprostszego pistoletu do malowania.Owszem gdybym miał malować maskę i błotniki zrobiłbym tak jak kolega Mikruss i pojechałbym po lakier do mieszalni i prawdopodobnie oddałbym te elementy do malowania profesjonaliście. Quote
Vademecum Posted January 10, 2015 Report Posted January 10, 2015 Kolego ja napisałem to co wiem. W drugiej mojej odpowiedzi napisałem o lakierach z allegro w formie zapytania czy ktoś wie co to za jakość. A to Ty kolego napisałeś o o alkierze samochodowym za 1000 zł za litr i malowaniu przez lakiernika za 600 zł od elementu, gdzie wiem, że w Krakowie lakiernicy biorą około 350 zł za element, a na uboczu miasta można stargować się do 250 zł i chodzi o metalik dla jasności. W zeszłym roku dałem do malowania tylne błotniki więc po dach mojego paska vr6 i zapłaciłem 500 zł. Metalik !!! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.