henryk Posted January 14, 2015 Report Posted January 14, 2015 koledzy -mam problem,otóż ostatnio regenerowałem głowice i przy ok. zwaliłem miskę olejową żeby podwyższyć ciśnienie oleju bo było trochę za niskie,przełożyłem reg. o 1 otwór tzn ok.1.5 mmm,zapaliłem ciągnik dopiero dzisiaj chodził 20 min. i stwierdzam że na zimnym silniku ma 4-5 atmosfer ale na wolnych obrotach zegar pulsuje tzn wskazówka chodzi raz na 4 raz na 5,przy wysokich obrotach jest raczej równo,przed regulacją ciśnienie było ok.3atm. na zimnym ale wskazówka stała równo w miejscu,czy to jest normalne że tak skacze ciśnienie na wolnych obrotach-pozdrawiam i proszę o porady Quote
massay1 Posted January 14, 2015 Report Posted January 14, 2015 Tam raczej regulacji nie ma. ten drugi otwór to był do filtra bąka jaki zdarzał się w 4011. A raczej może to wspomnienie po zetorze trudno powiedzieć. Mogłeś podłożyć tylko podkładke pod sprężynę. A jakie ciśnienie było wcześniej na rozgrzanym silniku? Quote
henryk Posted January 14, 2015 Author Report Posted January 14, 2015 to co ja zrobiłem to jest tak jak bym podłozył podkładkę pod sprężyne,tylko u mnie wygląda to tak w tej rurce jest korek który ciśnie w sprężynę i on ma dużo otworów ,w jeden otwór i rurkę jest włożona zawleczka żeby korek nie wyleciał,wystarczy wyjąć zawleczkę trzymając śrubokrętem korek popycham do o 1,5 mm i wtedy wkładam zawleczke w rurkę i w otwór korka(jest to już następny otwór w korku) ,gdyby był tylko jeden otwór w korku to wówczas musiał bym podkładkę podkładać ,myślę że kapujesz o co chodzi,ciśnienie przed regulacja było 1,5 atm. na pełnym gazie i gorącym silniku,na wolnych obr.0,5 atm-pozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted January 14, 2015 Report Posted January 14, 2015 U mnie jest taka sama regulacja przy pompie, ale czy skakała wskazówka na zimnym nie zwracałem uwagi:-( Quote
Vademecum Posted January 14, 2015 Report Posted January 14, 2015 Może większy opór na zaworze powoduje te pulsacje oleju Quote
massay1 Posted January 14, 2015 Report Posted January 14, 2015 Na moje oko to powinieneś zdjąć michę jeszcze raz, sprawdzić stan zaworu czy nie jest wypłukany, rozebrać pompę i ocenić jej zużycie tak dla pewności. Jest to opisane w książce napraw. Trochę to wygląda jak by się zwór przycinał. Opór na sprężynie nie powinien powodować pulsacji. To raczej oznaka braku płynności otwierania/zamykania ale nie przez sprężynę. W starszych tych silnikach z filtrem bąkiem był zawór ustawiony w otworach na maxa ciśnienie i nic nie pulsowało. Quote
Vademecum Posted January 14, 2015 Report Posted January 14, 2015 0,5 na wolnych to jest minimum które nie spowoduje uszkodzeń panewek czyli silnika, a pod obciążeniem 1,0 Quote
henryk Posted January 14, 2015 Author Report Posted January 14, 2015 problem w tym że przed regulacją nie skakała Quote
Vademecum Posted January 14, 2015 Report Posted January 14, 2015 No właśnie, docisnąłeś sprężyną i się blokuje.Możesz kombinować po pracować nim na obrotach gdzie niema pulsacji może się do pracuje ? Quote
henryk Posted January 14, 2015 Author Report Posted January 14, 2015 zobaczę jak będzie na gorącym silniku ,jak nie to będę sciągał miskę i poprawiał Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.