onet1235 Posted January 24, 2015 Report Posted January 24, 2015 Witam, odpowietrzylem pompę paliwa,ale z niej nie wychodzi paliwo do przewodów do wtryskow, proszę o rade Quote
henryk Posted January 24, 2015 Report Posted January 24, 2015 jeśli dobrze odpowietrzona to powinno wypływać paliwo z pod śrubki odpowietrzającej jeśli płynie to dokręcasz śrubkę i startujesz powinno iść paliwo na wtryski ,jeśli nie idzie to pompa nadal zapowietrzona Quote
onet1235 Posted January 24, 2015 Author Report Posted January 24, 2015 Właśnie tam wypływa, i nadal nie chce odpalić, przewody przedmuchalem i są drozne, a pompka ręczna pompowalem z pół godziny Quote
muzyk Posted January 24, 2015 Report Posted January 24, 2015 Lub coś niedobrego dzieję się z pompko.Pozdrawiam. Quote
onet1235 Posted January 24, 2015 Author Report Posted January 24, 2015 W kwietniu była naprawiana i od tamtej pory wszystko było dobrze a ma przepracowane może 6 godzin Quote
Robert ;-) Posted January 24, 2015 Report Posted January 24, 2015 Spróbuj z zaciągu powinien odpalić Quote
lottomito Posted January 25, 2015 Report Posted January 25, 2015 Jest zima i parafina w paliwie robi swoje. Sprawdź filtry. Pompka ręczna jest przed nimi więc paliwo podaje "na siłe" przez filtry Quote
Vademecum Posted January 25, 2015 Report Posted January 25, 2015 Kolego masz coś przytkane. Zaglądnij do filtrów. Możesz jeszcze po odpowietrzeniu ręcznym przed uruchomieniem rozrusznika odkręcić dwa obroty przewód wysokiego ciśnienia, jeśli pojawi się paliwo podczas kręcenia rozrusznikiem zakręcasz i niema bola by nie odpalił. Układ musi być czysty i szczelny. Quote
onet1235 Posted January 25, 2015 Author Report Posted January 25, 2015 Kolego masz coś przytkane. Zaglądnij do filtrów. Możesz jeszcze po odpowietrzeniu ręcznym przed uruchomieniem rozrusznika odkręcić dwa obroty przewód wysokiego ciśnienia' date=' jeśli pojawi się paliwo podczas kręcenia rozrusznikiem zakręcasz i niema bola by nie odpalił. Układ musi być czysty i szczelny.[/quote']Zrobiłem tak jak mówiłes i nadal nie. Chce odpalić, kręci dobrze, dodam że stał przez miesiąc nie odpalany Quote
Robert ;-) Posted January 25, 2015 Report Posted January 25, 2015 A ze zbiornika paliwo leci przewodem przy pompie,może w zbiorniku zalazł brudem kranik. Quote
Vademecum Posted January 25, 2015 Report Posted January 25, 2015 To znaczy, że jest coś przytkane. Zdejmij przewód z baku przy pompie i sprawdź czy idzie paliwo. Ma iść konkretnie całą średnicą przewodu. Możesz tam dmuchnąć pompką do baku aż pujdą bańki powietrza Dalej odkręć filtr paliwa i pompką ręczną pompuj do momentu pójścia paliwa. Możesz najpierw odkręcić odpowietrznik na filtrach może pójdzie, a na końcu przewód na dojściu do pompy paliwowej -wtryskowej. Krok po kroku na każdym etapie paliwo ma iść lekko i całą średnicą Quote
onet1235 Posted January 25, 2015 Author Report Posted January 25, 2015 Właśnie patrzyłem na rozruchu i bardzo słabo leci paliwo z przewodow do wtryskow Quote
Robert ;-) Posted January 25, 2015 Report Posted January 25, 2015 Weź kogoś i na hol czasem to pomaga silnikiem szybciej zakręci i może zagada Quote
Stiven1983 Posted January 25, 2015 Report Posted January 25, 2015 Właśnie patrzyłem na rozruchu i bardzo słabo leci paliwo z przewodow do wtryskow Cóż potrzeba pewnie mniej niż 1mm3 do pracy silnika więc nie na się co spodziewać dużego przepływu paliwa. Quote
henryk Posted January 25, 2015 Report Posted January 25, 2015 zauważ że ono idzie pod ciśnieniem 160 atm.nieważne ile potrzeba do spalenia ,reszta powraca przewodem nadmiarowym do zbiornika-ono nie leci tylko musi strzelać z rurki Quote
Vademecum Posted January 25, 2015 Report Posted January 25, 2015 Kolega powinien sprawdzić jaki jest strumień do pompy. Bo jeśli minimalnie idzie to mimo czegoś tam będzie coś chlapać i nie zapali Quote
Stiven1983 Posted January 30, 2015 Report Posted January 30, 2015 zauważ że ono idzie pod ciśnieniem 160 atm.nieważne ile potrzeba do spalenia ,reszta powraca przewodem nadmiarowym do zbiornika.Zgadza się tylko druga część odpowiedzi. Ciśnienie wtrysku 120-125bar a nie 160bar. Quote
henryk Posted February 1, 2015 Report Posted February 1, 2015 przepraszam to ciśnienie odnosi się do c 360-pozdrawiam Quote
massay1 Posted February 1, 2015 Report Posted February 1, 2015 Sprostuje to jeszcze dokładniej. Nie reszta wraca nadmiarem tylko to co przecieka pomiędzy korpusem wtryskiwacza a iglicą.I właśnie nie nadmiar bym nazwał ten przewód tylko przelew. Tam nie ma nic za dużo.Dla użytkownika najlepiej żeby cała dawka jaką wtłacza pompa spaliła się w cylindrze. grzepaku1 1 Quote
henryk Posted February 1, 2015 Report Posted February 1, 2015 z całym szacunkiem masay,nie masz racji ,jest to nadmiar ,gdyby to paliwo co płynie przewodem do wtrysku miało być spalone w 100% to zbiornik starczył by na godzinę -może 2 godz.,jeśli chcesz to sprawdzić to wystarczy odkręcić ten przewód nadmiarowy od zbiornika i na końcu podwiesić 5 litrową bańkę i jechać np.orać -zobaczysz po ilu minutach orki ta bańka się zapełni,zapewniam Cię że kilkakrotnie więcej leci do zbiornika nadmiarem niż na wtryski do spalania( z racji tego że byłem diagnostą robiłem takie różne badania między innymi dla tego żeby ustalać normy spalania różnych silników)-pozdrawiam Quote
massay1 Posted February 1, 2015 Report Posted February 1, 2015 Pompa ma dawkę paliwa ustawioną na taka jaka ma trafić do cylindra. To co wraca przelewem z wtryskiwaczy jest paliwem jakie przecieka pomiędzy obudową a iglica to nic innego tylko wyciek lub pomiędzy wtryskiwaczem a przylgą do końcówki. Z całym szacunkiem nie znasz zasady działania układu paliwowego diesla. Przy nowych dobrych końcówkach i szczelnej przyldze ten przewód jest prawie suchy. U mnie w ruskim przez prawie godzinę jazdy na urwanym przelewie wtryskiwaczy nazbierało się może 20 ml paliwa. Druga sprawa jak wypompuje? Dawka paliwa jest ustawiona na pompie. I jest to ilość jaka ma trafić do cylindra. Nie ma w niej ani kropelki uwzględniającej paliwo jakie przecieka na przelew wtryskiwacza. Reszta nasuwa się sama. Przelew pompy wtryskowej tak ale nie wtryskiwacza a o niego chodzi henryk 1 Quote
Vademecum Posted February 1, 2015 Report Posted February 1, 2015 Tak myślę, że pomylone są dwie rzeczy. Przelew z pompki zasilającej i przelew z wtrysków które są połączone i odprowadzone do zbiornika paliwa. Też miałem urwaną śrubę i odprowadziłem nadmiar z pompy do zbiornika, a z wtrysków przelew był prawie żaden. henryk 1 Quote
henryk Posted February 1, 2015 Report Posted February 1, 2015 zwracam honor obydwom kolegom powyżej a to dlatego że do zbiornika pod jeden nypel podłączone są dwa przewody ,i ten co leci nad wtryskami i ten od pompy i to tym od pompy leci tak dużo paliwa,masay ma 100% racji,jednak 20 lat nie mam z tym już do czynienia i trochę się pogubiłem ale w końcu jesteśmy poważnymi ludźmi i umiemy się przekonać i zrozumieć a to tu jest najważniejsze no i poza tym inni niech też się uczą,gdyby zasugerowali się moją wcześniejszą wypowiedzią to byli by wprowadzeni w błąd a nie o to przecież chodzi,cieszę się że wszystko wyjaśnione -pozdrawiam Quote
massay1 Posted February 1, 2015 Report Posted February 1, 2015 Trochę za późno się zorientowałem że masz na myśli przelew pompy. Nie pisał bym tego całego wykładu. W każdym razie spoko. Pozdrawiam. henryk 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.