Tomasz32 Posted January 24, 2015 Report Posted January 24, 2015 Witam chcę zamontować turbospręrzarke do c 360 i nie wiem jaka wybrać... Chodzi mi z samochodu i żeby pasowała bo typowa jest droga ... I jak ją zamontować... Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi Quote
Robert ;-) Posted January 24, 2015 Report Posted January 24, 2015 Ja z tego co wiem montują z bmw ponad 2 litrowego, a montaż do kolektora za pomocą do robionych kryz, oraz smarowanie oleju poprowadzone od wyjścia z bloku który prowadzi do filtra po prawej stronie oraz powrót oleju do wejścia bagnetu pomiaru poziomu oleju poprzez do robiona tuleje, ogólnie sporo z tym zabawy a efekt nie do końca zadowala operatora .choć pomysł ciekawy;-) sporo jest filmów na you tube można z nich wiele podejrzeć Quote
Vademecum Posted January 24, 2015 Report Posted January 24, 2015 Kolego jakbyś wiedział jak działa turbo i dlaczego -w szczegółach to nieszukałbyś od czego innego. Jest masaparametrów które muszą być zachowane względem pojemności silnika. Jeśli już nawet zamontujesz turbinę na kolektorze wydechowym i podłączysz dolot na ssący, podłączysz smarowanie to następnie w jaki,sposób zwiększysz dawkę paliwa ??? Potrzebna jest jeszcze modyfikacja pompy wtryskowej. Gra nie warta zachodu. Quote
Robert ;-) Posted January 24, 2015 Report Posted January 24, 2015 Ogólnie turbina powinna być dobrana nie względem pojemnośći lecz mocy, i powinna mieć większą komorę gorącą niż zimną, do tego dobre smarowanie, dawkę paliwa ustawia się na pompie wtryskowej ale trzeba pamiętać aby nie przeciązac silnika z założonym turbo, ponieważ szybko wyzionie ducha:-( w c360 dobre by było minimalne doładowanie powodujące zanik zasysania powietrza i to by wystarczyło aby silnik wygenerowal większą moc, do tego dobry kolektor wydechowy i filtr powietrza np suchy. Quote
henryk Posted January 26, 2015 Report Posted January 26, 2015 panowie w swoim czasie miałem jelcza 315 jak może niektórym wiadomo filtr powietrza przy tym silniku jest pod maską podobny do filtra 360-ki,te silniki nie miały turbo ,koło mnie są takie górki że z 10 tonami ładunku ledwo na 4 biegu podjeżdżałem i tak sobie wymyślałem zmienić filtr powietrza,założyłem filtr powietrza od autosana za kabiną z tyłu połączony giętką rurą z silnikiem(jest to dość wielki filtr suchy),jakież było moje miłe zdziwienie gdy z tym samym ładunkiem pod tą górkę podjeżdżałem na 5 biegu bez problemu,tak więc zamiast turbo skupiłbym się na dobrym filtrze powietrza i teraz myślę właśnie w tym kierunku żeby zmodernizować moją 360-kę-pozdrawiam Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.