mila93gros Posted February 10, 2015 Report Posted February 10, 2015 Witam! Chciałam prosić o pomoc doswiadczonych gospodarzy, z narzeczonym mamy po 21 lat i planujemy zająć się rolnictwem/gospodarstwem ale tak od początku, nie mam swojego nic u jego rodziców trzymamy 6 byków no i na 4 ha pola bd siał kukurydze, zboża. On ma stała prace ja dorywczą. Żeby dostać kredyt np. żeby kupić dom i pola to co musimy zrobić? I w ogóle od czego zacząć i jak jeszcze dodam że on jest bardziej doswiadczony ma skończone technikum a ja jestem ''zielona'' nic nie wiem i mało rozumiem. Quote
Michałek Posted February 11, 2015 Report Posted February 11, 2015 Najpierw poczytaj Strategię Rozwoju Polski do roku 2030. Przeczytasz tam, że rolnictwo i górnictwo do dwie schyłkowe gałęzie gospodarki. Czeka cię konkurencja na kurczącym się rynku z gospodarstwami które na nim funkcjonują od pokoleń. Musisz przemyśleć czy dasz radę w tej siłą rzeczy nierównej konkurencji z nimi. Weźmiesz kredyt, to łatwo, ale trzeba go spłacić. Jeżeli go nie spłacisz możesz zostać z zadłużeniem przez następne 20 lat.Żeby dostać kredyt musisz mieć zabezpieczenie około dwu-trzykrotnie wyższe od kredytu.Nie jesteś "zielona". Pytasz więc wiesz że potrzebujesz wiedzy. To jest Twoja mocna strona.Pozdrawiam wszystkich na Forum! Quote
rolnik0123 Posted February 20, 2015 Report Posted February 20, 2015 Witam. Przylacze sie do tematu a mianowicie, ile potrzebuje pieniędzy na rozpoczęcie gospodarstwa rolniczego ,a dokladnie chodzi mi o chodowle krów mlecznych jak zarówno świnek, nie mając niczego ? Czy to w ogole jest opłacalne na województwie podlaskim? I czy sa jakies szanse na to żebym sie utrzymał z gospodarstwa w tej chwili? Myślałem tez nad tym, aby po rozpoczęciu gospodarstwa otworzyć swoja firmę wytwarzająca nabial ,z mleka własnego chowu krów. Z gory dziekuje za odpowiedz;) pozdrawiam Quote