Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam! ;) Chciałam prosić o pomoc doswiadczonych gospodarzy, z narzeczonym mamy po 21 lat i planujemy zająć się rolnictwem/gospodarstwem ale tak od początku, nie mam swojego nic u jego rodziców trzymamy 6 byków no i na 4 ha pola bd siał kukurydze, zboża. On ma stała prace ja dorywczą. Żeby dostać kredyt np. żeby kupić dom i pola to co musimy zrobić? I w ogóle od czego zacząć i jak jeszcze dodam że on jest bardziej doswiadczony ma skończone technikum a ja jestem ''zielona'' nic nie wiem i mało rozumiem. 

Posted

Najpierw poczytaj Strategię Rozwoju Polski do roku 2030. Przeczytasz tam, że rolnictwo i górnictwo do dwie schyłkowe gałęzie gospodarki. Czeka cię konkurencja na kurczącym się rynku z gospodarstwami które na nim funkcjonują od pokoleń. Musisz przemyśleć czy dasz radę w tej siłą rzeczy nierównej konkurencji z nimi. Weźmiesz kredyt, to łatwo, ale trzeba go spłacić. Jeżeli go nie spłacisz możesz zostać z zadłużeniem przez następne 20 lat.

Żeby dostać kredyt musisz mieć zabezpieczenie około dwu-trzykrotnie wyższe od kredytu.

Nie jesteś "zielona". Pytasz więc wiesz że potrzebujesz wiedzy. To jest Twoja mocna strona.

Pozdrawiam wszystkich na Forum!

• 2 weeks later...
Posted
Witam. Przylacze sie do tematu a mianowicie, ile potrzebuje pieniędzy na rozpoczęcie gospodarstwa rolniczego ,a dokladnie chodzi mi o chodowle krów mlecznych jak zarówno świnek, nie mając niczego ? Czy to w ogole jest opłacalne na województwie podlaskim? I czy sa jakies szanse na to żebym sie utrzymał z gospodarstwa w tej chwili? Myślałem tez nad tym, aby po rozpoczęciu gospodarstwa otworzyć swoja firmę wytwarzająca nabial ,z mleka własnego chowu krów. Z gory dziekuje za odpowiedz;) pozdrawiam
Posted