MateuszJ Posted March 9, 2015 Report Posted March 9, 2015 Dzień dobry Na wejściu chciałbym przywitać wszystkich użytkowników forum, prosiłbym także o wyrozumiałość z racji tego że jestem nowy na forum i nie wiem czy zakładam temat w odpowiednim dziale. Jeśli tak to przepraszam. Krótki wstęp : Jestem studentem 3 roku Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie, jestem na etapie wyboru tematu pracy inżynierskiej i stąd mam do Państwa wielką prośbę. Generalnie w pracy inżynierskiej chodzi o to by coś dodać od siebie w jakimś zagadnieniu, ja postawiłem na przemysł rolniczy, a a konkretnie maszyny rolnicze. Problem polega na tym żebym mógł zastosować jakieś rozwiązanie,ulepszenie muszę poznać problemy obecne w dzisiejszych gospodarstwach. Stoi teraz przede mną decyzja jakim działem chciałbym się zająć tj. uprawa gleby, zbiór, maszyny,urządzenia pomocne w sadownictwie itp. Chciałbym ( z racji tego że u mnie w bliskiej rodzinie też jest gospodarstwo rolne i mam pogląd na to jak wielki wkład pracy jest wymagany aby się utrzymać) wprowadzić jakieś rozwiązanie, ulepszenie, które by pozwoliło zaoszczędzić czas, "ulżyć"/zmniejszyć wysiłek fizyczny osoby pracującej, itd. Plan jest prosty... ułatwić wykonywanie codziennych czynności takich jak np obrządek przy krowach, utylizacja odchodów zwierzęcych, konieczność wielokrotnego przepinania traktora, transport/podawanie paszy .... Dodatkowym celem jakim sobie stawiam jest prostota wykonania, wiadomo jako student nie jestem w stanie wycenić dokładnie ile takie urządzenie/ maszyna będzie kosztowało, ale będę dążył do tego by takie urządzenia było dostępne za realne kwoty dla dużej liczby rolników, byłem na kilku gospodarstwach w życiu, były to głownie gospodarstwa gdzie jest stary ( chodź szczerze mówiąc z technicznego punktu widzenia genialny) sprzęt(proste rozwiązania, tanie w eksploatacji, naprawie itd) , ceny nowych urządzeń są kosmiczne, i ciężko osiągalne dla większości rolników w naszym kraju. Przechodząc do sedna sprawy, abym mógł