mateuszzetor Posted April 25, 2015 Report Posted April 25, 2015 zastanawiam się nad kupnę felg do zetora na tył obecnie są R28 jakie można maksymalne włozyc czy r34 albo r36 wejdą ? Quote
massay1 Posted April 26, 2015 Report Posted April 26, 2015 R30 max. Na felgach R34 pełnoprofilowych ten zetor nie ruszy. Musisz też zmienić z przodu na 12,4R24. Quote
Vademecum Posted April 26, 2015 Report Posted April 26, 2015 konkretne koszty takiej zamiany..... Quote
mateuszzetor Posted April 26, 2015 Author Report Posted April 26, 2015 z przodu już mam 12.4r24 a koszt to ok 700 zł dwie felgi na tył Quote
massay1 Posted April 26, 2015 Report Posted April 26, 2015 No jakiś koszt jest na pewno. Ogólnie powiem ci tak....... jeździłem tym ciągnikiem prawie 10 lat w polu i górach przy zwózce drzewa. Koła na tyle R28 to porażka. Wymieniał bym na 30-ki przy pierwszej lepszej okazji a dokładnie 18,4R30. Większych nie zakładaj do tego ciągnika. Da się ale są one dedykowane do mocniejszych modeli jak R34 tak R38.. Quote
mateuszzetor Posted April 26, 2015 Author Report Posted April 26, 2015 ale ja tak planuje 16.9r34 koszt dwóch felg z oponami to 600 zł a duzej róznicy chyba nie ma miedzy 18.4 r30 a sądzisz ze zetor bedzie za słaby do takich opon ? i czy będzie to mocno odczuwalne ? Quote
massay1 Posted April 26, 2015 Report Posted April 26, 2015 A kurcze teraz nie pamiętam czy 18,4 czy 16,9. Gdzieś miałem instrukcję popatrzę jakie mają być. Quote
massay1 Posted April 26, 2015 Report Posted April 26, 2015 Według instrukcji tylne koła mogą być 16,9r30 lub 16,9R34. Quote
mateuszzetor Posted April 27, 2015 Author Report Posted April 27, 2015 a będzie mocno odczuwalne takie przejśćie z r28 na r34 i czy będzie go szło dalej użytkować czy będzie się męczył i czy to drogi koszt 600zł za dwie felgi z oponami ? Quote
mateuszzetor Posted April 27, 2015 Author Report Posted April 27, 2015 i czy może sie cos uszkodzić przy takich oponach w lesie i w polu ? Quote
Vademecum Posted April 27, 2015 Report Posted April 27, 2015 uszkodzić to nie.... a te 6 stów to darmo !!!! Quote
massay1 Posted April 27, 2015 Report Posted April 27, 2015 Uszkodzić nic nie uszkodzić ale na pewno odczujesz większy opór. Szybszy spadek z obrotów przy tej samej robocie na tym samym biegu. To słaby ciągnik ma ledwo coś koiło 60 koni do tego pompę wtryskową po modernizacji na rzecz ekologi co zaskutkowało totalnym zamuleniem w porównaniu z poprzednikiem. Pewnie poprawi się uciąg trudno powiedzieć czy odczuwalnie, będzie lepiej wyglądał ale zrobi się jeszcze większy muł na drodze a i w polu może to poczuć. Z racji totalnie małej ilości biegów ta zamiana może być upierdliwa. Quote
Michałek Posted April 27, 2015 Report Posted April 27, 2015 Ten model jeżeli się nie mylę wg producenta miał z tyłu opony 16,9R30. Opony 14,9R28 miał 3340. Opona 14,9R28 ma promień 65,8 cm. Opona 16,9R32 ma promień 75,0 cm. Zakładając nawet tę samą przyczepność siły na elementach przeniesienia napędu wzrosną o 14%. Prędkość też. Przyjrzyj się temu ciągnikowi i jeżeli jest to faktycznie 5340 to wg producenta możesz założyć 16,9R32. Sprawdź tylko czy masz te 9,2 cm luzu na większą oponę pod błotnikami.Możliwe że na Polskę montowali felgi 28 cali aby przeszły homologację ze względu na maksymalną dopuszczalną prędkość. Pozdrawiam wszystkich na Forum! Quote
mateuszzetor Posted April 27, 2015 Author Report Posted April 27, 2015 dzięki wielkie za cenne informacje Quote
massay1 Posted April 27, 2015 Report Posted April 27, 2015 No właśnie nie wiem czy na Polskę ale przynajmniej w Polsce przerażająca większość jeździ na felgach R28. Według instrukcji można założyć jeszcze 16,9R30 lub 16,9R34. O R32 nic nie ma. Chyba że jakieś nietypowe wąskie. Quote
mateuszzetor Posted April 27, 2015 Author Report Posted April 27, 2015 no dokładnie u mnie w okolicy jest około 10 zetorów i każdy na r 28 a ja mam r32 felgi z oponami 12.4 do oprysków przy 3p Quote
Michałek Posted April 27, 2015 Report Posted April 27, 2015 Koło z oponą 14,9R28 ma dokładnie ten sam promień co 12,4R32.Koło z oponą 16,9R34 ma promień większy od 16,9R32 o 2,5 cm czyli o 3,3% więcej co nie powinno istotnie wpłynąć na trwałość elementów przeniesienia napędu.Pozdrawiam wszystkich na Forum! Quote
massay1 Posted April 28, 2015 Report Posted April 28, 2015 Zdecydowanie więcej powie obwód toczenia. 16,9R28 4189 mm a 16,9R34 4973 mm. 80 cm więcej pokonanej drogi na każdy jeden obrót koła. Trochę jest. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.