Kuki Posted May 2, 2015 Report Posted May 2, 2015 Witam mam problem od jakiegos czasu z tym ciągnikiem... w sumie jak go kupiłem to juz był, ale zmieniłem przewody od aku i było lepiej az do teraz ... po prostu ciągnik jak się rozgrzeje totalnie nie ma chęci zapalić, jeżeli sie go zostawi to po godzinie dopiero załapie. Co może to powodować? Pomożecie?Pozdrawiam Quote
Michałek Posted May 2, 2015 Report Posted May 2, 2015 Bardzo oszczędnie opisałeś problem. Nie wiem czy rozrusznik słabo kręci, czy wtryski nie podają paliwa czy paliwo się nie zapala. Jeżeli słabo kręci na rozgrzanym to albo coś z rozrusznikiem albo znacznie rzadziej silnik był przegrzany. Jeżeli wtryski nie podają paliwa i w trakcie kręcenia jego pary nie idą przez tłumik problemu szukaj w szczelności/drożności układu zasilania lub najzwyczajniej filtry są zatkane, albo korek baku jest zbyt szczelny i nie wpuszcza powietrza w miejsce zużytego paliwa. Jeżeli paliwo się nie zapala i z tłumika idą jego pary sprawdź czy luzy zaworowe nie są zbyt małe. Pozdrawiam wszystkich na Forum! Quote
Vademecum Posted May 2, 2015 Report Posted May 2, 2015 kolego, najpierw napisz czy problem jest elektryczny czy mechaniczny. Rozrusznik nie chce kręcić na ciepłym czy rozrusznik kręci, a silnik nie łapie. Quote
Kuki Posted May 2, 2015 Author Report Posted May 2, 2015 Rozrusznik nie chce kręcić, tylko tak jakby trzeszczy . Quote
Vademecum Posted May 2, 2015 Report Posted May 2, 2015 Wymontuj go i najlepiej daj do serwisu bo samnic nie zrobisz. Do zrobienia napewno będą tulejki i szczotki. Jeśli masz możliwość obróbki skrawaniem to tulejki wymienisz. Natomiast możesz mieć problem z dopasowaniem szczotek. Quote
Michałek Posted May 2, 2015 Report Posted May 2, 2015 Jeżeli klemy i kable w porządku to sprawdź elektromagnes, a przede wszystkim styk który on załącza. Jeżeli jest ok. to tulejki się wyjechały. Jeżeli tego sam nigdy nie robiłeś to lepiej daj do naprawy. Jeżeli to tulejki to wtedy wirnik ociera się o stojan i na wirniku będzie ślad. Mogą być to również szczotki ale one raczej nie reagują na temperaturę i słabo kręciłby zarówno zimny jak i ciepły. W przypadku winy szczotek komutator będzie ciemny z widocznymi drobnymi śladami nadpaleń.Wykluczam przyczyny leżące poza rozrusznikiem z wyjątkiem przegrzanego silnika, ale ta przyczyna jest bardzo mało prawdopodobna.Pamiętaj że styków elektrycznych i klem nie można czyścić papierem ściernym tylko szczotką!Pozdrawiam wszystkich na Forum! Quote
Kuki Posted May 2, 2015 Author Report Posted May 2, 2015 Czyli najprawdopodobniej rozrusznik, ok. Sprawdzę to.Dzięki ! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.