tre_k Posted May 15, 2015 Report Posted May 15, 2015 We wtorek kupiłem zetorka 6718, przejechał 38 km od sprzedawcy do mnie, dojechał z całym mokrym silnikiem, u gospodarza było OK. Byłem u mechanika mówi mi że uszczelka pod głowicą, możliwe by płyn chłodniczny wydobywał się na silnik? zostają po nim białe ślady(silnik pomalowany na czarno) jak tylko odpale to kapie z niego z oby dwóch stron jakiś żółty płyn. Z wydechu też jest nieszczelność i również jest wyciek. Mechanik twierdzi że optymistycznie to 600 zł, a pesymistycznie 1000 tj. czesci z robocizną. Jaka może być tego rzeczywista przyczyna i koszt robocizny? co można sprawdzić? potem wrzuce zdjęcia z którego miejsca dokładnie leci. Quote
Vademecum Posted May 15, 2015 Report Posted May 15, 2015 kolego, jeśli kupiłeś sprawny to powinienneś prowadzić dialog ze sprzedawcą na temat awari i pokrycia kosztów naprawy albo zwrot .. To był chandlarz czy rolnik ? To nie musi, ale może być drogi problem Quote
pablos Posted May 15, 2015 Report Posted May 15, 2015 Ja na twoim miejscu pojechałbym do tego buca który opylił ci ten złom i postawił sprawę jasno albo odpala działkę na remont jeżeli nie oddajeszciągnik , a najlepiej , pogadaj z prawnikiem będziesz wiedział na czym stoisz to że kupujesz używany ciągnik nie znaczy że za bramą może się,rozsypać , a sprzedawcy nic do tego dużo zależy od umowy jak jest sformułowana . Quote
Vademecum Posted May 15, 2015 Report Posted May 15, 2015 jeśli handlarz z firmą to bierze jakąś odpowiedzialność za sprzęt i nie tylko do wyjechania za bramę, masz prawo do oddania ciągnika, albo dołożeniu się sprzedającego do naprawy. Również jeśli rolnik sprzeda ciągnik sprawny a po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów padnie np. głowica to,też nie może się ot tak odciąć od problemu, bo myślę, że on był świadom problemu Quote
tre_k Posted May 16, 2015 Author Report Posted May 16, 2015 Panowie kupiłem od rolnika, utargowałem 1100 zł, od kwoty 14700. Widziałem że ma wyciek ale z uszczelki pod klawiaturą, nie lało się z całego ciągnika... Quote
massay1 Posted May 16, 2015 Report Posted May 16, 2015 Koszt niewielki roboty nie wiele. Zrobił bym to ale sprzedawce uprzedził że jeśli ciągnik ma jeszcze inne usterki o których nie wspomniał to będziesz domagał się rekompensaty. Quote
tre_k Posted May 16, 2015 Author Report Posted May 16, 2015 Ile to może według was kosztować? Wrzucam zdjęcia ciągnika: http://drive.google.com/folderview?id=0Bwyz6vyltlZ1fjdnZnRDajc2VUVUTjE1NjBsMlZmTVVxQm9PaFZZY25EbGFGNzBnb2pPc0E&usp=sharing Quote
Vademecum Posted May 16, 2015 Report Posted May 16, 2015 kolego jak wiedziałeś o wycieku, i rolnik opuścił cenę,to go napraw i tyle. Quote
tre_k Posted May 16, 2015 Author Report Posted May 16, 2015 Nic nie mówie, tylko pytam ile może to kosztować? chce porównać ceny u mnie, czy nie za drogo? Quote
izydor6280 Posted May 16, 2015 Report Posted May 16, 2015 teraz pytanie czy sadzi spod głowicy czy tylko kolektorem ?jeśli tylko uszczelki to spokojnie zmieścisz się w 20-30złresztę będzie widać po zdjęciu głowicy Quote
massay1 Posted May 17, 2015 Report Posted May 17, 2015 Głowice zdejmuj wszystkie na raz. Jeśli poleciała jedna uszczelka to i reszta może się kończyć. Sprawdź czym pluje z tłumika. Jeśli paliwo może skończy się na wtryskiwaczach, jeśli olej to może być i cała góra do roboty. Quote
tre_k Posted May 17, 2015 Author Report Posted May 17, 2015 W chłodnicy, nic nie ubywa, wczoraj znajomy sprawdzał co leci z silnika, nawet próbował stwierdził że ropa, dziwne że go nie zagotowało po 38km, ubyło troche oleju jest na min. Sprzedający regenerował pompe paliwa i wtryski, ale nic nie ustawiał wkręcił i tyle. Jutro się okaże co jest nie tak Quote
tre_k Posted May 17, 2015 Author Report Posted May 17, 2015 Sączy się z niego nawet teraz bez odpalania.. Quote
Vademecum Posted May 17, 2015 Report Posted May 17, 2015 no to pewnie jakiś przewód paliwowy.... Quote
tre_k Posted May 17, 2015 Author Report Posted May 17, 2015 Jak to sprawdzić? tylko między głowicami jest mokro, i z tamtej okolicy cały czas się sączy, dziwne że bez odpalania? Ta uszczelka pod głowicą jest pewna? Quote
tre_k Posted May 19, 2015 Author Report Posted May 19, 2015 Na razie: zawory do wymiany wpadają w głowice... uszczelka głowicy do wymiany, czwarty wtryskiwacz leje, pierścienie do wymiany.... Quote
massay1 Posted May 19, 2015 Report Posted May 19, 2015 To zrób od razu remont góry. Będziesz miał spokój na lata. Quote
tre_k Posted May 19, 2015 Author Report Posted May 19, 2015 Co tam u góry jest jeszcze do remontowania? jutro będzie zdejmowana miska Quote
massay1 Posted May 19, 2015 Report Posted May 19, 2015 Głowice musisz zrobić, wtryskiwacze to detal, samych pierścieni bym nie wymieniał tylko komplety. Quote
Vademecum Posted May 19, 2015 Report Posted May 19, 2015 rzucić okiem jeszcze na wał i zrobić kapitalke Quote
tre_k Posted May 19, 2015 Author Report Posted May 19, 2015 To zmiana pierścieni i uszczelka i zawory nie wystarczy? żeby nie iść w koszty? O jakiej kwocie mowa? Quote
Vademecum Posted May 19, 2015 Report Posted May 19, 2015 jak to tak wymęczone to naprawdę cza zrobić kapitalkę. Jak z ciśnieniem oleju? ile to ma przejechane ? Koszty remontu dużo niższe niż zachodniego Quote
tre_k Posted May 19, 2015 Author Report Posted May 19, 2015 Nie wiem ile ma przejechane, licznik wymieniony i nie działa, ciśnienia nie wiem. Ciągnik 8 lat temu sprowadzony. Jakie są przybliżone koszty? Quote
tre_k Posted May 20, 2015 Author Report Posted May 20, 2015 Panowie, czy go teraz zalać? po remoncie? był Venol 20W50 niemiecki, nie wiem czy nie ma w nim płynu, co innego porządnego mu wlać? ile litrów wejdzie? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.