Robert ;-) Posted September 11, 2022 Report Posted September 11, 2022 Ja nie miałem ale ojciec miał ,mieli taki na testy w skr to ponoć 3 pługi ciągała i przyczepy z takim ładunkiem jak c360 ,silnik dawał rade tylko skrzynia sie posypała, ciągnik był katowany, u normalnego rolnika chodził by lata Quote
DuzyGrzegorz Posted September 11, 2022 Report Posted September 11, 2022 Jest ich mało na zachodzie i teraz pytanie dlaczego? Czy faktycznie skrzynie się sypały i niewiele przetrwało czy też było ich sprzedawanych mało jak np. C328? Jaką skrzynię miał ten w SKR, od C330 czy od C335 (tzn czy był oznaczony jako "C330 3p" czy "C345")? C330 3p się czasami spotyka w Polsce, a z C345 nie spotkałem się. Sąsiad miał C335. Pozdrawiam! Quote
izydor6280 Posted September 11, 2022 Report Posted September 11, 2022 nie dziwne że się nie spotkałeś z 345 bo to było początkowe oznaczenie 355to jest rzeźba tak samo jak chociażby 360dt, swego czasu były gotowe zestawy do przeróbki, w Grecji sporo tego stoi po krzakach Quote
DuzyGrzegorz Posted September 11, 2022 Report Posted September 11, 2022 Czyli te na filmach są to faktycznie C355? Nie żebym się czepiał, ale wydaje mi się, że te ciągniki jednak różnią się dość istotnymi szczegółami. Pozdrawiam! Quote
izydor6280 Posted September 12, 2022 Report Posted September 12, 2022 na czeskiej 4011 mam 420/70 i bez problemu jadę w ziemniaku, więc nie wiem dlaczego 360 miałby nie wjechać Quote
Robert ;-) Posted September 12, 2022 Report Posted September 12, 2022 Nie mam pojęcia jaka była skrzynia było to w latach koniec 70 początek 80tych i mogła to być c330 e3p.ja bym odał nerke(nie no żart)za przystawkę do c355 do silnika deutz Quote
izydor6280 Posted September 13, 2022 Report Posted September 13, 2022 Czyli te na filmach są to faktycznie C355?namalować symbol na masce to nie problem, nie zastanawiałeś się dlaczego nikt nie pokazuje tabliczek tych 335 ?dwa ktoś zna na wylot angielskie silniki będzie wiedział że to bułgar z widalka a nie angielski perkins z maszyny rolniczejtak wyglądał c345 i nie różni się to od c355 Quote
DuzyGrzegorz Posted September 14, 2022 Report Posted September 14, 2022 Masz rację. Te z filmów różnią się w stosunku do C355 jedynie silnikiem, skrzynią biegów, tylnym mostem, zwolnicami i jeszcze kilkoma równie nieistotnymi szczegółami. Kierownice przecież mają identyczne!Pozdrawiam! Quote
izydor6280 Posted September 15, 2022 Report Posted September 15, 2022 przecież pisałem już wyżej że to nie żadne 345 a 335 z bułgarskim silnikiem dołożonym na bałkanach Quote
DuzyGrzegorz Posted September 18, 2022 Report Posted September 18, 2022 No tak, wszystko jasne. Wkładali te silniki już już w latach sześćdziesiątych, czyli kilka lat wcześniej zanim sami te silniki produkować w latach siedemdziesiątych.A teraz na poważnie. Poufność tej produkcji była na poziomie wojskowym. Nawet sam "Ursus" zorientował się, że już produkuje model C 345 (C 335 z silnikiem Perkinsa) dopiero po wyprodukowaniu ok. 50 szt. C 355 które oznaczył właśnie jako C 345. Wtedy zapadła decyzja, że ten model ursusa będą miały jednolite oznaczenia "zachodnie".Poprzedni model, C 328 był sprzedawany na zachodzie jako zestaw do samodzielnego montażu, czyli były składane przez niewielkie warsztaty. I tu zaczyna niewiadoma. Z filmu wynika, że montaż C 345 jest fabryczny (ciągnik w oryginale więc łatwo to poznać) więc nie były sprzedawane "w skrzyniach". Czy ten traktor był montowany w Ursusie, czy być może w Gorzowie Wielkopolskim, jak inny "tajny" (raczej "utajniony") traktor ursusa (no ale on był tajny z zupełnie innych powodów i nie trafiał na zachód)?Ma ktoś informacje o wspomnianym na filmie C 365? Wg mojej wiedzy i częściowo domysłów C 365 to C362 z silnikiem Perkins "czwórką" przed ruszeniem rodzimej produkcji. W Polsce było kilka prototypów C 360 z tym silnikiem oznaczonych jako C 360-4p.Pozdrawiam! Quote
Robert ;-) Posted September 18, 2022 Report Posted September 18, 2022 Jedna c360 4p była w spółdzielni koło Mińska Maz,z 18 lat temu jeszcze była a teraz to nie wiem Quote
DuzyGrzegorz Posted September 18, 2022 Report Posted September 18, 2022 To ciekawy trop. Podobno, podkreślam podobno po kilku latach były zabieranie i badane w Ursusie. Widziałem jedną "czwórkę", ale "garażową". Skrzynia nie wytrzymywała i sprzęgło, ale chyba przejściówka nie zapewniała współosiowości i to była przyczyna. Próbuję coś znaleźć o zakupie silników Perkinsa, ale nic nie ma. Już produkcja 3110 wskazuje, że co najmniej 2 lata przed zakupem licencji silniki pojawiły się z Polsce. Ale C 345 to co najmniej 6 lat, jeszcze za Gomółki!Swoją drogą ten C 345 podoba mi się. Pozdrawiam! Quote
Robert ;-) Posted September 19, 2022 Report Posted September 19, 2022 Tak te ciagniki były na testy ponoć wracały na ursus 30 3p do kółka nie wróciła, a 4p w spółdzielni mieli jeszcze te 18 lat temu ale fakt faktem nie nadzodzie była stała pod garażem Quote
DuzyGrzegorz Posted September 19, 2022 Report Posted September 19, 2022 W Ursusie były rozmontowane, części były wysyłane do badań zużycia w instytutach i już nie wracały. Wyniki badań miały być uwzględniane przy modernizacjach. Jak Ursus zaczął się sypać to przestał to robić i traktory zostawały, a modernizacje jeżeli były to pozorne. Szkoda. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted September 19, 2022 Report Posted September 19, 2022 Tak, szkoda bo to konkretne podejście by uzyskać model bezawaryjny Quote
DuzyGrzegorz Posted September 19, 2022 Report Posted September 19, 2022 Podczas badań prototypu C 385 na Politechnice Warszawskiej wyszło, że puszcza mocowanie pochwy do obudowy tylnego mostu. Nie wiem czy Ursus to poprawił ale ja tak. Podejście to za mało, nawet konkretne. Ale i tak szkoda zarówno tych traktorów jak również braku modernizacji i stosowania coraz tańszych (kiepskich) materiałów. Pozdrawiam! Quote
DuzyGrzegorz Posted November 9, 2022 Report Posted November 9, 2022 Ursusy C-345, C-365 i C-3110 produkowała spółka Ursus Hellas. Kupowała w Ursusie traktory C-335, C4011 i C-385 bez silników i niektórych innych elementów, a silniki za granicą. Składali i sprzedawali za granicę. Stąd Ursus nie wiedział o produkcji modelu C-345. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted November 9, 2022 Report Posted November 9, 2022 historia niczym z krypty, ale warto wiedzieć Quote
DuzyGrzegorz Posted November 10, 2022 Report Posted November 10, 2022 Szkoda, że te traktory nie pojawiły się na polskim rynku, zwłaszcza po zakupie licencji. Uruchomienie produkcji silników Perkinsa trwało tyle, że świat na odjechał. Albo trzeba było unowocześniać własne konstrukcje. Zetor dał radę. U nas jedynie C-325 był trochę modernizowany i ewaluował do C-330 (C-335 i C-345 ale nie w Polsce). W pozostałych modelach zmiany były nie istotne, a pozostawiono wady. Przykładem niech będą kolektory. Silnik C-360 z kolektorami zmodernizowanymi od Zetora zupełnie inaczej chodzi i jest bardziej oszczędny. Czy to naprawdę tak skomplikowane? Pozdrawiam! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.