Jump to content

Recommended Posts

Posted
Ja nie miałem ale ojciec miał ,mieli taki na testy w skr to ponoć 3 pługi ciągała i przyczepy z takim ładunkiem jak c360 ,silnik dawał rade tylko skrzynia sie posypała, ciągnik był katowany, u normalnego rolnika chodził by lata
Posted

Jest ich mało na zachodzie i teraz pytanie dlaczego? Czy faktycznie skrzynie się sypały i niewiele przetrwało czy też było ich sprzedawanych mało jak np. C328? Jaką skrzynię miał ten w SKR, od C330 czy od C335 (tzn czy był oznaczony jako "C330 3p" czy "C345")? C330 3p się czasami spotyka w Polsce, a z C345 nie spotkałem się. Sąsiad miał C335. Pozdrawiam!

Posted

 

 

Czyli te na filmach są to faktycznie C355?

namalować symbol na masce to nie problem, nie zastanawiałeś się dlaczego nikt nie pokazuje tabliczek tych 335 ?

dwa ktoś zna na wylot angielskie silniki będzie wiedział że to bułgar z widalka a nie angielski perkins z maszyny rolniczej

tak wyglądał c345 i nie różni się to od c355Fabrica-Ursus_zdjecie_4.jpg

Posted

No tak, wszystko jasne. Wkładali te silniki już już w latach sześćdziesiątych, czyli kilka lat wcześniej zanim sami te silniki produkować w latach siedemdziesiątych.

A teraz na poważnie. Poufność tej produkcji była na poziomie wojskowym. Nawet sam "Ursus" zorientował się, że już produkuje model C 345 (C 335 z silnikiem Perkinsa) dopiero po wyprodukowaniu ok. 50 szt. C 355 które oznaczył właśnie jako C 345. Wtedy zapadła decyzja, że ten model ursusa będą miały jednolite oznaczenia "zachodnie".

Poprzedni model, C 328 był sprzedawany na zachodzie jako zestaw do samodzielnego montażu, czyli były składane przez niewielkie warsztaty. I tu zaczyna niewiadoma. Z filmu wynika, że montaż C 345 jest fabryczny (ciągnik w oryginale więc łatwo to poznać) więc nie były sprzedawane "w skrzyniach". Czy ten traktor był montowany w Ursusie, czy być może w Gorzowie Wielkopolskim, jak inny "tajny" (raczej "utajniony") traktor ursusa (no ale on był tajny z zupełnie innych powodów i nie trafiał na zachód)?

Ma ktoś informacje o wspomnianym na filmie C 365? Wg mojej wiedzy i częściowo domysłów C 365 to C362 z silnikiem Perkins "czwórką" przed ruszeniem rodzimej produkcji. W Polsce było kilka prototypów C 360 z tym silnikiem oznaczonych jako C 360-4p.

Pozdrawiam!

Posted

To ciekawy trop. Podobno, podkreślam podobno po kilku latach były zabieranie i badane w Ursusie. Widziałem jedną "czwórkę", ale "garażową". Skrzynia nie wytrzymywała i sprzęgło, ale chyba przejściówka nie zapewniała współosiowości i to była przyczyna. Próbuję coś znaleźć o zakupie silników Perkinsa, ale nic nie ma. Już produkcja 3110 wskazuje, że co najmniej 2 lata przed zakupem licencji silniki pojawiły się z Polsce. Ale C 345 to co najmniej 6 lat, jeszcze za Gomółki!

Swoją drogą ten C 345 podoba mi się. Pozdrawiam!

Posted

W Ursusie były rozmontowane, części były wysyłane do badań zużycia w instytutach i już nie wracały. Wyniki badań miały być uwzględniane przy modernizacjach. Jak Ursus zaczął się sypać to przestał to robić i traktory zostawały, a modernizacje jeżeli były to pozorne. Szkoda. Pozdrawiam!

Posted

Podczas badań prototypu C 385 na Politechnice Warszawskiej wyszło, że puszcza mocowanie pochwy do obudowy tylnego mostu. Nie wiem czy Ursus to poprawił ale ja tak. Podejście to za mało, nawet konkretne. Ale i tak szkoda zarówno tych traktorów jak również braku modernizacji i stosowania coraz tańszych (kiepskich) materiałów. Pozdrawiam!

  • 1 month later...
Posted

Ursusy C-345, C-365 i C-3110 produkowała spółka Ursus Hellas. Kupowała w Ursusie traktory C-335, C4011 i C-385 bez silników i niektórych innych elementów, a silniki za granicą. Składali i sprzedawali za granicę. Stąd Ursus nie wiedział o produkcji modelu C-345. Pozdrawiam!

Posted

Szkoda, że te traktory nie pojawiły się na polskim rynku, zwłaszcza po zakupie licencji. Uruchomienie produkcji silników Perkinsa trwało tyle, że świat na odjechał. Albo trzeba było unowocześniać własne konstrukcje. Zetor dał radę. U nas jedynie C-325 był trochę modernizowany i ewaluował do C-330 (C-335 i C-345 ale nie w Polsce). W pozostałych modelach zmiany były nie istotne, a pozostawiono wady. Przykładem niech będą kolektory. Silnik C-360 z kolektorami zmodernizowanymi od Zetora zupełnie inaczej chodzi i jest bardziej oszczędny. Czy to naprawdę tak skomplikowane? Pozdrawiam!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...