Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wskaźnik czy też chodzi raczej o czujnik ciśnienia oleju? Ten co odpowiada za zapalenie się czerwonej lampki przy braku ciśnienia oleju. 

 

Jeżeli chodzi o ten, to z stacyjki( styk który dostaje prąd dopiero po włożeniu kluczyka) prowadzisz kabel (+) do żarówki kontrolki, drugi kabel od kontrolki łączysz z czujnikiem i cała filozofia. Kiedy nie ma ciśnienia czujnik zwiera do masy i lampka swieci, ciśnienie oleju rozłącza masę i lampka gaśnie.  

Posted

przypuszczam, że chodzi ci o to o czym pisze lottomito, może być też elektryczny manometr. Połączenie jest logiczn, szeregowo podłączasz wszystkie urządzenia tj. akumulator, stacyjka, kontrolka i czujnik , między akumulatorem i czujnikiem połączenie istnieje poprzez masę.

Czujnik podłączasz do kontrolki lampki jednego jej bieguna. No prościej tego nieda się wytłumaczyć.

Posted

Chodzi Ci o standardowy czujnik jak przypuszczam. Na desce jest kontrolka z żaróweczką. Do tej kontrolki są podłączone dwa przewody. Jeden ze stacyjki podaje napięcie a drugi przez czujnik podaje masę. Czujnik działa w ten sposób, że jest zwarty do masy jeżeli ciśnienie jest zbyt małe. Jeżeli ciśnienie jest równe minimalnemu lub wyższe czujnik się rozwiera, kontrolka nie ma masy i gaśnie. Przewód od czujnika idzie do kontrolki ciśnienia oleju. Poprawnie powinien łączyć się z obudową żarówki, a przewód od stacyjki powinien być podłączony do stopki żarówki. ale tym się nie kieruj bo nie wiadomo kto tam grzebał i co wiedział. Co się stało z przewodem że masz problem z podłączeniem? Pozdrawiam!

Posted

W C-360 jest tak, że ze styku stacyjki oznaczonego jako "54" idzie przewód do dwu bezpieczników również oznaczonych jako "54". Od jednego z tych bezpieczników idzie przewód do kontrolki. Drugi jak pisałem do czujnika. Pozdrawiam!

Posted

to jest tak proste, że prościej nieda się tego wyłożyć. Jeśli nie możesz sobie z tym poradzić poproś kogokolwiek o pomoc.

No chyba jeśli robisz jakieś przeróbki, ale nic o tym nie piszesz.

Posted

to kolego wielokrotnie pytałem o jaki system chodzi, to jest nienajlepszy pomysł zamiany bączka na czujnik i zegar elektryczny.

Najlepsze jest przewód i zegar typu manometr bo działa bez prądu elektrycznego.

Powiedz czy na tym zegarze są jakieś znaki + - i czy czujnik ma jedno czy dwa wyjścia.

A może nie masz czujnika ?

Posted

 ten wskaźnik  działa na podobnej zasadzie jak zwykły czujnik z tym że zamiast kontrolki montujesz ten manometr. Ale musisz mieć jeszcze czujnik który będzie z nim współdziałał. Z tym od kontrolki nie będzie współdziałał bo potrzeba czujnika który wytwarza zmienny opór elektryczny w zależności od ciśnienia.

Posted

To jest wskaźnik taki jak w samochodach Żuk, Nysa, Tarpan. Musisz mieć czujnik dedykowany do tego wskaźnika. Jest on znacznie większy od standardowego. Podłącza się tak samo jak kontrolkę. Obawiam się że koszt samego czujnika jest wyższy niż  kompletnego i bardziej dokładnego wskaźnika manometrycznego na przewodzie (wężyku). Ten czujnik wygląda trochę jak puszka o średnicy ok 3-4 cm z gwintem do wkręcenia w kanał olejowy z jednej strony i śrubą do przewodu elektrycznego z drugiej. Ewentualnie zrób zdjęcie czujnika jeżeli go masz to Ci napiszę czy to ten. Pozdrawiam!

Posted

W 355 mam manometr od wielu lat i zawsze widzę jakie ma ciśnienie przy samej kontrolce (lampce) jak się zapali to już po ptokach:-( W kombajnie też założyłem manometr od t25 koszt niewielki a widać jak sprawa wygląda, z zegarami elektrycznymi mam słabe wspomnienia wole manometr mechaniczny.

Dołączam się do pytania vademecum?

Posted
No właśnie jest jest próg , że powyżej jakiegoś ciśnienia olej traci właściwości smarne. Nie pamiętam czy to nie jest w widełkach 2,5 -3,5 a powyżej tej wartości dochodzi do dużego zużycia wału i panewek.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...