p1a2w3 Posted July 10, 2015 Report Posted July 10, 2015 witam jak podłaczyć wskaźnik cianienia oleju w ursusie 360 ? Quote
Vademecum Posted July 10, 2015 Report Posted July 10, 2015 a elektryczny czy machaniczny wiem , że przerabiają z elektrycznego na mechaniczny. A tak w ogóle w czym problem? wskaźnik ? Tam jest bączek rozłączający. Sprecyzój problem. Quote
lottomito Posted July 10, 2015 Report Posted July 10, 2015 Wskaźnik czy też chodzi raczej o czujnik ciśnienia oleju? Ten co odpowiada za zapalenie się czerwonej lampki przy braku ciśnienia oleju. Jeżeli chodzi o ten, to z stacyjki( styk który dostaje prąd dopiero po włożeniu kluczyka) prowadzisz kabel (+) do żarówki kontrolki, drugi kabel od kontrolki łączysz z czujnikiem i cała filozofia. Kiedy nie ma ciśnienia czujnik zwiera do masy i lampka swieci, ciśnienie oleju rozłącza masę i lampka gaśnie. Quote
p1a2w3 Posted July 10, 2015 Author Report Posted July 10, 2015 chodzi mi o czujnik elektryczny nie wiem jak go podłączyć Quote
Vademecum Posted July 10, 2015 Report Posted July 10, 2015 przypuszczam, że chodzi ci o to o czym pisze lottomito, może być też elektryczny manometr. Połączenie jest logiczn, szeregowo podłączasz wszystkie urządzenia tj. akumulator, stacyjka, kontrolka i czujnik , między akumulatorem i czujnikiem połączenie istnieje poprzez masę.Czujnik podłączasz do kontrolki lampki jednego jej bieguna. No prościej tego nieda się wytłumaczyć. Quote
p1a2w3 Posted July 11, 2015 Author Report Posted July 11, 2015 zrobiłem zdjęcie tego wskaźnika tylko syn wyjechał nad morze a ja nie umiem tego wstawić. pomoże ktoś? Quote
Michałek Posted July 11, 2015 Report Posted July 11, 2015 Chodzi Ci o standardowy czujnik jak przypuszczam. Na desce jest kontrolka z żaróweczką. Do tej kontrolki są podłączone dwa przewody. Jeden ze stacyjki podaje napięcie a drugi przez czujnik podaje masę. Czujnik działa w ten sposób, że jest zwarty do masy jeżeli ciśnienie jest zbyt małe. Jeżeli ciśnienie jest równe minimalnemu lub wyższe czujnik się rozwiera, kontrolka nie ma masy i gaśnie. Przewód od czujnika idzie do kontrolki ciśnienia oleju. Poprawnie powinien łączyć się z obudową żarówki, a przewód od stacyjki powinien być podłączony do stopki żarówki. ale tym się nie kieruj bo nie wiadomo kto tam grzebał i co wiedział. Co się stało z przewodem że masz problem z podłączeniem? Pozdrawiam! Quote
Michałek Posted July 11, 2015 Report Posted July 11, 2015 W C-360 jest tak, że ze styku stacyjki oznaczonego jako "54" idzie przewód do dwu bezpieczników również oznaczonych jako "54". Od jednego z tych bezpieczników idzie przewód do kontrolki. Drugi jak pisałem do czujnika. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted July 11, 2015 Report Posted July 11, 2015 to jest tak proste, że prościej nieda się tego wyłożyć. Jeśli nie możesz sobie z tym poradzić poproś kogokolwiek o pomoc.No chyba jeśli robisz jakieś przeróbki, ale nic o tym nie piszesz. Quote
p1a2w3 Posted July 12, 2015 Author Report Posted July 12, 2015 to są zdjęcia tego chodzi mi o czujnik bez żarówki Quote
Vademecum Posted July 12, 2015 Report Posted July 12, 2015 to kolego wielokrotnie pytałem o jaki system chodzi, to jest nienajlepszy pomysł zamiany bączka na czujnik i zegar elektryczny.Najlepsze jest przewód i zegar typu manometr bo działa bez prądu elektrycznego.Powiedz czy na tym zegarze są jakieś znaki + - i czy czujnik ma jedno czy dwa wyjścia.A może nie masz czujnika ? Quote
Vademecum Posted July 12, 2015 Report Posted July 12, 2015 dodam jeszcze, że to co przedstawiasz na zdjęciu to jest sam zegar, a do niego potrzebujesz jeszcze czójnik. Quote
lottomito Posted July 12, 2015 Report Posted July 12, 2015 ten wskaźnik działa na podobnej zasadzie jak zwykły czujnik z tym że zamiast kontrolki montujesz ten manometr. Ale musisz mieć jeszcze czujnik który będzie z nim współdziałał. Z tym od kontrolki nie będzie współdziałał bo potrzeba czujnika który wytwarza zmienny opór elektryczny w zależności od ciśnienia. Quote
Michałek Posted July 12, 2015 Report Posted July 12, 2015 To jest wskaźnik taki jak w samochodach Żuk, Nysa, Tarpan. Musisz mieć czujnik dedykowany do tego wskaźnika. Jest on znacznie większy od standardowego. Podłącza się tak samo jak kontrolkę. Obawiam się że koszt samego czujnika jest wyższy niż kompletnego i bardziej dokładnego wskaźnika manometrycznego na przewodzie (wężyku). Ten czujnik wygląda trochę jak puszka o średnicy ok 3-4 cm z gwintem do wkręcenia w kanał olejowy z jednej strony i śrubą do przewodu elektrycznego z drugiej. Ewentualnie zrób zdjęcie czujnika jeżeli go masz to Ci napiszę czy to ten. Pozdrawiam! Quote
Vademecum Posted July 12, 2015 Report Posted July 12, 2015 lepiej nie zawracaj sobie tym głowy bo nie masz tego nowego tylko jakieś znalazki a te czujniki jednak są awaryjne. Quote
p1a2w3 Posted July 12, 2015 Author Report Posted July 12, 2015 dobra założe wskaznk mechaniczny Quote
izydor6280 Posted July 12, 2015 Report Posted July 12, 2015 zwykły zegar w 360 to też porażka, bardziej dla szpanu niż do stałego użytku Quote
Vademecum Posted July 12, 2015 Report Posted July 12, 2015 a dla czego porażka ? Ja z kombajnu w zeszłym roku wywaliłem elektryczny na rzecz manometru. Quote
Robert ;-) Posted July 12, 2015 Report Posted July 12, 2015 W 355 mam manometr od wielu lat i zawsze widzę jakie ma ciśnienie przy samej kontrolce (lampce) jak się zapali to już po ptokach:-( W kombajnie też założyłem manometr od t25 koszt niewielki a widać jak sprawa wygląda, z zegarami elektrycznymi mam słabe wspomnienia wole manometr mechaniczny. Dołączam się do pytania vademecum? Quote
massay1 Posted July 12, 2015 Report Posted July 12, 2015 Zwykły manometr spisuje się w 60-ce dobrze czego nie można powiedzieć o oryginalnym wielowskaźniku. Może to kolega ma na myśli. Quote
Robert ;-) Posted July 12, 2015 Report Posted July 12, 2015 Co prawda to prawda;-) od temperatury wody też mam oddzielny zegar przydał by się jeszcze wskaźnik ładowania. Quote
p1a2w3 Posted July 12, 2015 Author Report Posted July 12, 2015 a czy jest możliwe ciśnienie 4.8 na zimnym i 4.4-4.5 na ciepłym ? bo chyba troche duże Quote
Vademecum Posted July 12, 2015 Report Posted July 12, 2015 na zimnym może być, ale na ciepłym to trochę małoprawdopodobne. Jeszcze istotne w jakim ciągniku ile lat ma ile motogodzin. Quote
Robert ;-) Posted July 13, 2015 Report Posted July 13, 2015 U mnie jest na zimnym 5 na rozgrzanym przy 800 obr około 3 więc u ciebie na zimnym ok ale żeby na ciepłym tak wysoko trzymał ciśnienie, jeśli tak to super , dobre ma smarowanie. Quote
Vademecum Posted July 13, 2015 Report Posted July 13, 2015 No właśnie jest jest próg , że powyżej jakiegoś ciśnienia olej traci właściwości smarne. Nie pamiętam czy to nie jest w widełkach 2,5 -3,5 a powyżej tej wartości dochodzi do dużego zużycia wału i panewek. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.