EvO Posted July 24, 2015 Report Posted July 24, 2015 Witam wszystkich. Mam problem z kombajnem mf 187. Problem polega na tym że koło pasowe strasznie się grzeje, dziś odpaliłem kombajn na 5 minut, a po zgaszeniu nie mogłem dotknąć tego koła bo było takie gorące. Prosiłbym o szybkie odpowiedzi ponieważ żniwa za pasem Zdjęcie koła które się grzeje:http://screenshu.com/static/uploads/temporary/zg/b2/jy/yrjrwu.jpg Quote
Robert ;-) Posted July 24, 2015 Report Posted July 24, 2015 U mnie wariator też się grzeje a u ciebie zawsze tak było? Quote
Vademecum Posted July 24, 2015 Report Posted July 24, 2015 pradopodobnie tak ma być, chyba, że coś w tym grzebałeś ja mam mf 530 i niema żywotniejszej maszyny, choć to całkiem inna bajkaniż 187 Quote
lottomito Posted July 25, 2015 Report Posted July 25, 2015 nie koniecznie tak ma być. Przyczyny mogą być dwie. Pasek zaczyna ślizgać lub któreś łożysko siada.Mogą być i obie na raz. Tak miałem w rotacyjnej. Quote
EvO Posted July 25, 2015 Author Report Posted July 25, 2015 Kombajn niedawno kupiłem, będzie u mnie pierwsze żniwa także nie wiem czy tak było, poprzedni włąściciel mówi że tak było i powinno być mechanik i wielu innych kombajnistów mówi że nie powinno, Pasek dzis został wymieniony i po 3 minutach koła znów dotknąć nie można. Quote
Vademecum Posted July 25, 2015 Report Posted July 25, 2015 kolego, tam są opory i to koło naturalnie mocno się rozgrzewa, ja bym jechał, a jeśli pasek zadymi to,wtedy znaczy, że jest źle i tyle. Quote
Michałek Posted July 25, 2015 Report Posted July 25, 2015 Pasek się grzeje i w pracy na ok. 60-70 stopni C. Jeżeli wariator się grzeje bardziej niż podałem oznacza, że poprzedni właściciel nie dbał o smarowanie i jest wyrobiony wieloklin. Zmierz czy odległość między talerzami wariatora jest na całym obwodzie jednakowa. Naprawa tego jest kosztowna. Jeżeli będzie przegrzewał i niszczył pasek będziesz mógł naprawić doraźnie przez wstawienie pierścienia pomiędzy tarcze wariatora. Musisz go dobrać tak aby obroty były ok. 950 na minutę bo tracisz możliwość regulacji obrotów.Na zdjęciu widać że się grzał. Pozdrawiam wszystkich na Forum! Quote
grzepaku1 Posted July 26, 2015 Report Posted July 26, 2015 sprawdż czy pas nie pracuje po skosie ,będzie to widoczne jeśli na kole które ci się grzeje pasek zejdzie na dno koła i wtedy zmierz czy jest jednakowa odległość pasa po obydwu stronach od koła wariatorowego mierząc na zewnątrz tego koła ,lub po prostu przyłóż prostą listwe na zewnątrz koła wariatorowego wzdłuz pasa i zmierz czy pas jest na całej długości w jednakowej odległości od listwy jak jest inaczej musisz przesunąć jedno z dwu kół wariatorowych tak by pas pracował po środku Robert ;-) 1 Quote
Michałek Posted July 26, 2015 Report Posted July 26, 2015 Wg mnie najpierw zrób przyrząd do rozbierania wariatora i go rozbierz. Uważaj na pierścienie segera, bo takich jak tam są nigdzie nie kupisz a łatwo je uszkodzić. Po rozebraniu obficie nasmaruj smarem grafitowymi i sprawdź czy nie jest zużyty na wieloklinie oraz czy gumy-harmonijki nie są popękane. Twój jest starego typu i do smarowania trzeba go rozebrać. Wystarczy to zrobić raz na 4-5 lat. Ze zdjęciem tego wariatora będziesz miał problem z uwagi na to że będzie Ci przeszkadzał ten skośny kątownik nad wariatorem i będziesz musiał go przeciąć pomiędzy tymi dziurami a później skręcić innym lub zespawać. Zasadniczo wg instrukcji serwisowej koło wariatora zdejmuje się po przesunięciu w prawo skrzyni młocarni wraz z bębnem, ale to trochę więcej roboty. Jak będziesz miał koło wariatora przy kole odrzutnika zobacz czy oba są w jednej linii, a dokładniej czy jest jednakowa odległość każdego talerza od brzegu klina na pasek młocarni koła na odrzutniku. Później po naciągnięciu paska zrób tak jak radzi kolega wyżej z listwą, ale wynik traktuj jako wskazówkę że jeszcze jest coś źle bo różnica wcale nie musi oznaczać że pasek nie chodzi w jednej linii.Kół wariatora nie da się przesunąć tak jak radzi kolega gdyż oba są pływające. Można pod pierścień segera podłożyć podkładkę lub zeszlifować przylgnię sprężyny, ale tego nie polecam.Pilnuj uszczelniacz wału młocarni bo podobno często wywala i wtedy kosztowny remont skrzyni. Pozdrawiam Wszystkich na Forum! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.