Jump to content

Recommended Posts

Posted

jak niektórym wiadomo w listopadzie zalożyłem wspomaganie do 360-ki z którym było wiele problemów ,ostatnio znowu zauważyłem ze bardzo mi wyrzuca boxol ze zbiorniczka ,jutro będę dzwonił bo to wszystko na gwarancji ale kurwizny można dostać,może coś podpowiecie -pozdrawiam

 

Posted

tzn cały zbiorniczek był zakurzony i oklejony olejem ,po wymyciu i troch e gazowaniu bo mialem inne naprawy stwierdziłem że zbiorniczek znowu cały oblany olejem,odkręciłem i widzę że stan  bardzo niski i widzę jak olej wpływa do zbiorniczka z pompy ale jutro jak tak będzie to już dno zbiorniczka zobaczę

Posted

właśnie,to miałem na myśli, bo w ciężkich ursusach po rozpołowieniu zdaża się, że są problemy z pieniącym olejem i zapowietrzaniem się układu kierowniczego. Dzieje się tak z nieszczelności na ssaniu pompy łącznie z wałkiem od napędu pompy.

Ja bym atakował tych od gwatancji bo jak coś ruszysz to powiedzą, że sam zepsułeś. Przypuszczalnie taka produkcja i takie części...

Posted

koledzy jestem ciekaw ile macie oleju  w tych zbiorniczkach od wspomagania ,ja miałem pełen i dlatego wyrzuciło pod wpływem temp.i rozszerzenia sie oleju,teraz jest 1/4 na dnie zbiorniczka wspomaganie działa i olej nie wyrzuca,tak z ciekawości napiszcie naprawdę ile macie tego oleju-pozdrawiam

Posted

1/4 to wydaje się mało, Miarka oryginalna pokazuje gdzieś 5 cm. od góry jako pełny stan. Ja leje ponad pół 3/4, a jak to ursus gubi olej

i sie tylko dolewa. Sam se wymienia :) tylko jak to wytłumaczyć tym od kontroli, oddawania zużytego oleju....

Posted

Ja mam taki sam zbiorniczek jak twój i leje pół, tak trochę wyżej jak zgrzew na zbiorniku. trochę się on trochę poci:-(

być może te zbiorniczki są za małe jak na taką wydajność pompy i stąd te problemy w końcu w samochodzie jest mniejsza pompa.

Posted

Wygląda na to że jest tak jak pisze Robert. Oleju jest za mało w układzie i szybko się zużywa. Stąd to pienienie się oleju. Płyny tego rodzaju mają w sobie dodatki przeciw pienieniu które pod wpływem temperatury ulegają rozłożeniu.Warto było by zmierzyć temperaturę takiego oleju po kilkugodzinnej pracy ciągnika. 

 

Vademecum przy zdawaniu oleju zawsze możesz dolać wody do bańki żaby stan się zgadzał. 

Posted

Teraz jest tak, że jak ktoś umie odkręcić śrubkę to jest mechanikiem.

Producent Boxolu ostrzega że jego dodatki poprawiające odporność na pienienie wchodzą w reakcję z miedzią. Jak wejdą w reakcję to ich nie ma w oleju i olej się pieni.

http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/BOXOL__26.aspx

Być może olej nie jest dobrze dobrany lecz wlany pierwszy tańszy.

Ja zawsze sprawdzam karty charakterystyki i posiłkuję się - http://www.orlenoil.pl/PL/Motoryzacja/Strony/Dobierz-olej.aspx

Takie podejście obala wiele mitów i przynajmniej pokazuje jak niszczymy nasze maszyny olejem. Pozdrawiam wszystkich na Forum!

Posted

Do tego wspomagania co ma Henryk producent zaleca boxol i w kilku innych wspomaganiach też zalecają ten olej, ja wspomaganie robiłem sam części kupiłem inne dorobiłem i zalałem hipol atf. U mnie w układzie nie ma miedzi,chyba że w orbitrolu tego nie wiem

bo nie rozbieralem. Trzeba by poobserwowac zachowanie tego układu, czy się nie pieni i faktycznie zmierzyć temp.oleju

Posted

W żadnym   z dostępnych zestawów wspomagania do 330, 360, 380, zetorów czy belarusów nie użyto miedzi, nie ma też jej w orbitrolu.

Nadają się do niego każde oleju hydrauliczne czy hydrauliczno-przekladniowe. Orbitrole praktycznie sama stal, pompy zazwyczaj ruskie nsz. Jedno i drugie pracuje na wyżej wymienionych olejach ich budowa nie dzieli ich pod tym względem.

Posted

Robercie a czy TY masz oryginalny plastykowy zbiornik taki jak większość tych producentów wspomagań oferuje,bo ja mam uspawany okrągły przez tego producenta bo on stwierdził że te plastykowe szybko się odkształcają,w mój wchodzi góra  pół litra boxolu ale to już jest pełen,teraz mam 1/4 to jest gdzieś 3cm. na dnie bo reszta wykipiała-pozdrawiam

Posted

Ja wziąłem z samochodu daewoo espero, ale jest taki sam jak te co są w gotowych zestawach, w niego też dużo nie wchodzi, ja z kolegą też dumalem aby uspawac z rury i żeby wszedł z litr aby mógł się chłodzić w stalowym zbiorniczku, ale ja nie mam problemu z jazdą w upały więc zostało jak zrobiłem,

co prawda raz to mi olej uciekł:-(śruba się poluzowala przy pompie i olej wyciekł a tak to poci się przy zbiorniczku na wejściach i przy pompie, widać trzeba mocniejsze zaciski zastosować.

Posted

ja dałbym zdecydowanie większy zbiornik, a anglicy robią tak, że ze zbiornika odstaje jeszcze 20 a nawet 30 cm rura wlewowa.

Porobili zbiorniczki jak do auta a to przecież trakror.

Mam wrażenie, że bywają hamulcowe większe.....

Posted

ja dałbym zdecydowanie większy zbiornik, a anglicy robią tak, że ze zbiornika odstaje jeszcze 20 a nawet 30 cm rura wlewowa.

Porobili zbiorniczki jak do auta a to przecież trakror.

Mam wrażenie, że bywają hamulcowe większe.....

no widzisz mamy jednakowe pomysły,mój zbiornik był zakończony gwintem jak od rury hydraulicznej 1.1/4 cala więc kupiłem mufkę nakręciłem na ten zbiornik potem w mufkę wkręciłem nypel a na nypel zakręciłem dekielek od zbiorniczka ,tym sposobem zrobiła mi się rura wlewowa dług.12 cm co zwiększa poj zbiorniczka o dobre 2 setki i teraz nawet jak trochę w tym zbiorniczku robi się jakaś rewolucja to ma wyżej do dekielka-pozdrawiam

Posted

Grzegorz ja nie jestem metalurgiem czy innym znawcą, ale dla mnie z miedzi robi się podkładki czy jakieś tulejki,więc nie wiem czy stop użyty do materiałów jakie ja posiadam w swoim układzie wspomagania zawiera miedź? Gołym okiem jej nie widać;-)

ja do wspomagania użyłem pompy orsta 16l/min a orbitrol kupiłem w sklepie ma wydajność 100l/min, i resztę kombinowalem i jakoś działa na Hipolu ATF, więc to mi wystarczy a czy coś padnie po kilku czy kilkunastu latach, to inna sprawa wiadomo jakie części teraz robią:-(:-(:-( czy to do ciągnika czy innych maszyn.

 

 

Henryk dobry pomysł z podniesieniem wlewu może pomóc, a o odpowietniku nie zapomniałeś? ja w zimę mam parę robót przy ciągniku to się te wycieki skasuje.

napisz czy pomogło jak porobisz dłużej ciągnikiem

Posted

Dzięki za odpowiedź! Pytałem bo byłem kilka tygodni temu u tokarza z taką precyzyjną robotą na dłuto, ale nie przyjął, bo jak powiedział "stal jest miedziowa", więc myślałem że to widać gdyż tokarz ocenił to "na oko".

Skoro z miedzi robi się podkładki to może tam są właśnie takie podkładki?

Pozdrawiam wszystkich na Forum!

Posted

Robercie problem w tym że u mnie niema odpowietrznika,producent twierdzi że gwint na rurze wlewowej i w dekielku jest na tyle luźny że się odpowietrza,dlatego może też oblanie tego zbiornika,ale teraz jak jest przedłużony to może będzie ok.,oczywiście poinformuję o dalszej pracy wspomagania ale teraz mam 2 tygodnie luzu dopiero koło 15 września wyjadę na pole orać na siew-pozdrawiam

Posted

Ja zostawię sprawę metali i miedzi bez komentarza,

wole poszukać przyczyny problemu kolegi gdzie indziej,

niż zagłębiać się w skład olei i stopy metalu, nie znam się na tym... i tyle

 

 

 

Henryk na moje oko odpowiednik powinien być w takim układzie, jeśli producent się pomylił z tym luźnym gwintem, to może dlatego olej sadzi ze zbiorniczka?, bądź jest on po prostu za mały.ciekawe czy pomoże ten prosty patent z podniesieniem wlewu;-)

pozdrawiam;-)

Posted

miedź jest najgorszym syfem w stali tyle wiem i wiem , że jest bardzo trudno ją oddzielić. Dzisiejszy złom sprzyja zanieczyszczeniem stali. Tym bardziej, że syszałem że dziś huta produkuje stal ze złomu z dodatkiem niewielkim z rudy żelaza, a kiedyś złom to był niewielki procent udziału.

Odpowietrznik musi być, a po gwincie to różnie może być.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...