henryk Posted August 22, 2015 Author Posted August 22, 2015 dobra ok. napiszcie jaki ma być ten odpowietrznik,czy wystarczy milimetrowy otworek w korku czy jakiś specjalny-prawdziwy odpowietrznik czy np.automatyczny od grzejnika aluminiowego-pozdrawiam Quote
Vademecum Posted August 22, 2015 Posted August 22, 2015 henryk, zaraz naczynie zbiorcze jeszcze tam wrzucisz a tak na serio to milimetrowy otworek wystarczy, tylko zwróć uwagę by woda nie dostawała się do środka, możesz wiertnąć ten korek gdzieś z boku henryk 1 Quote
Michałek Posted August 22, 2015 Posted August 22, 2015 Ja zostawię sprawę metali i miedzi bez komentarza,wole poszukać przyczyny problemu kolegi gdzie indziej,niż zagłębiać się w skład olei i stopy metalu, nie znam się na tym... i tyle Aluzju poniał!Jednak zanim się wyloguję pozwolę sobie podzielić z Wami pewną moją obserwacją. Otóż w samochodach, a przynajmniej w większości z nich w układach wspomagania znajdują się również „płyny eksploatacyjne”. Zaobserwowałem, że miejsca połączeń po jakimś czasie, zazwyczaj kilku lat, zaczynają się „pocić” śrubowe połączenia przewodów. W miejscu pocenia przewód powinien być zabezpieczony przed korozją olejem z płynu eksploatacyjnego. Jednak tak nie jest i złącze pokrywa się grubą warstwą korozji. Sam gwint nie koroduje gdyż tam nie ma powietrza, dopiero korozja pojawia się tam gdzie styka się żelazo, płyn hydrauliczny i powietrze. W moim, ponad dziesięcioletnim, Freelanderze w jednym z przewodów od wspomagania zrobiła się wręcz dziura praktycznie w samej złączce choć przewód w tym miejscu jest nieco grubszy niż dalej. To w kwestii tych badziewnych plastykowych zbiorniczków na płyn do wspomagania. Jak już wielu zauważyło kompletnie się na tym nie znam, a przynajmniej moja wiedza w tym zakresie nie należy do „jedynie słusznych”, jednak pozostanę w błędnym przekonaniu, że istnieje związek między plastykowymi zbiorniczkami na płyn do układów wspomagania a awarią mojego samochodu.Serdecznie pozdrawiam wszystkich na Forum! Quote
massay1 Posted August 23, 2015 Posted August 23, 2015 Układy wspomagania kompletują dzisiaj rzemieślnicy z gotowych podzespołów i szczególnie nikt tam się nie zastanawia czy jedno z drugim jako tako pasuje (przepływy oleju, pojemność samego układu).Dla przykładu w zetorach małej serii z orbitrolem zbiornik ma najmniej 3 litry pojemności jak nie więcej. W wspomaganiu 60-ki też powinien być większy niż oferowany przez firmy choć by z powodu podnoszenia się o opadania poziomu oleju w zależności od tego w którą stronę są skręcone koła. Siłownik ma mniejszą pojemność po stronie tłoczyska niż po przeciwnej. Dla tego zgodził bym się z tym (pod warunkiem że nie ma innego powodu ubywania płynu) że większy zbiornik załatwi sprawę.Rodzaj metalu z jakiego są zrobione układy nie ma znaczenia przy takiej dolegliwości. Co do popuszczania przewodów to co w tym dziwnego że z czasem rozszczelni się połączenie które jest poddawane zmiennym temperaturom, ciśnieniu i drganiom? Korozja tez nic dziwnego przy stalowych zakuwkach i rurkach pokrytych ocynkowanych na sztukę dla koloru. Korozja jest wszechobecna i to samo spotyka przewody od klimatyzacji czy hamulcowe. Otworek w korku nie musi być wielki faktycznie milimetrowy wystarczy. Chociaż z powodu ciągłych wahań poziomu oleju lepszy był by odpowietrznik z filterkiem coś jak w pompie wtryskowej 30-ki. Quote
henryk Posted September 14, 2015 Author Posted September 14, 2015 panowie obiecałem że napiszę co i jak ,otóż po przedłużeniu zbiornika i wywierceniu w zakrętce otworku odpowietrzającego problem znikł,dziś 6 godz. ciężkiej orki i zero wyrzuconego oleju tylko przy otworku lekkie przypocenie i zakurzenie,oby tak dalej-pozdrawiam Quote
Stiven1983 Posted September 14, 2015 Posted September 14, 2015 Ja zalałem hipolem czerwonym i śmiga beż zarzutów.Ale niestety zrobiłem chłodnicą oleju bo po dłuższej pracy w lato nie można było dotknąć orbitrola a teraz jest ciepły ale nie parzy jak wcześniej. Quote
Vademecum Posted September 14, 2015 Posted September 14, 2015 jednak polak potrafi wymyślić zrobić i działa Quote
massay1 Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 No widzicie. I po co te cale bzdety o zżeraniu metali przez olej? Quote
Robert ;-) Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Dobrze że pomogło, ale Henryk nie napisał czy olej nadal się pieni w zbiorniku, Quote
henryk Posted September 15, 2015 Author Posted September 15, 2015 no skoro nie kipi to chyba sie nie pieni,ale nie zaglądałem muszę to jeszcze sprawdzić po następnej orce-pozdrawiam Quote
henryk Posted September 15, 2015 Author Posted September 15, 2015 Ja zalałem hipolem czerwonym i śmiga beż zarzutów.Ale niestety zrobiłem chłodnicą oleju bo po dłuższej pracy w lato nie można było dotknąć orbitrola a teraz jest ciepły ale nie parzy jak wcześniej.u mnie orbitrol też gorący ale chłodzenie będę wymyślał jak wyjdzie gwarancja,nie wiem czy wam pisałem ale w żniwa wymienili mi już trzeci orbitrol i ten jest podług tamtych rewelacyjny,oby nie zapeszyć-pozdrawiam Quote
lottomito Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 Miałem kupować te gotowe zestawy ale chyba zacznę kompletować swój własny na bazie wspomagania z widlaka. Jak taki szmelc sprzedają to tylko takie wyjście widzę;/ Robert ;-) 1 Quote
Robert ;-) Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 Robiąc samemu zrobisz jak będziesz chciał, mocowanie i sposób napędu pompy np.pamiętać jednak trzeba że orbitrol z wózka czy kombajnu ma już swoje lata i też może się trafić zużyty, ja do swjego kupiłem zwykły ze sklepu za 400 parę złotych i działa, więc to chyba jak się komu trafi....... . Quote
Vademecum Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 Orbitrol to najważniejsza część wspomagania, może z jakiejś rozbiórki......Przeglądam części do ostrówka dość często i od jakiegoś czsu jest kompletne wspomaganie do ostrówka za 800 zł. Quote
lottomito Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 Ostrówek gdzie ma pompę ? Na rozrządzie? Quote
Robert ;-) Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 Tak. ale to nie jest do końca dobry wybór małych obrotach się ciężko kręci:-( napęd z wału na 600 obr/min kręci lekko lecz wolno ale już na 1000obr jest już super lekko i szybko się kręci kierownicą. Quote
Vademecum Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 tak, na rozrządzie, ale ile waży c 360 a osrówek ??? 1:3 Quote
Robert ;-) Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 Moim skromnym zdaniem waga nie ma nic do rzeczy? Tylko ilość oleju jaki przepływa na minutę przez orbitrol. W końcu siłownik odwala całą robotę,Dobrym zestawem jest pompa o wydajności 10l/min i orbitrol 100 a lepiej jeszcze jak jest pompa 15 do orbitrola 100.Widziałem wspomaganie do c330 z Lublina i pompa orginalana na małych obr dawała efekt że skręcić kierownicą było ciężko, czyli ilość oleju była za mała a nie 30 za ciężka.dodam że po zmianie koła pasowego na pompie się poprawiło więc obroty pompy mają kolosalne znaczenie w wspomaganiu Quote
henryk Posted September 16, 2015 Author Posted September 16, 2015 jeśli idzie o obroty to mój teraz przy 400 jednym palcem się kręci,prawie traktor ma gasnąć i jest super byle tak dalej może wreszcie wszystko się dopasowało,na razie jestem zdrowszy -ozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 Dobrze że w końcu jesteś zadowolony;-)Lekko się kręci ale wolno a jak by była pompa od ostrowka to było by ciężej i wolniej, gadałem z gościem co ma pompę w deklu rozrządu w c360 to jakoś nie chwalił za bardzo. Quote
Vademecum Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 musi mieć coś do rzeczy waga bo z pełną łyżką 700 kg ledwo skręca, a pusto jakoś można się przemieszczać natomiast z hederem ponad tone to żeby skręcić to cza kawałek pojechać. Quote
Stiven1983 Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 Gdzieś nawet wstawiałem zdjęcia mojego wspomagania.Ale zimą będą nowe modyfikacje i sporo się zmieni. Quote
Robert ;-) Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 A co planujesz zmieniać? Twoje było fajne z tym słownikiem dwustronnym;-) Quote
Stiven1983 Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 Siłownik pozostaje ten sam chcę poprawić skrętność i założyć wydajniejszą pompę wspomagania około 15l/min. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.