henryk Posted August 22, 2015 Author Report Posted August 22, 2015 dobra ok. napiszcie jaki ma być ten odpowietrznik,czy wystarczy milimetrowy otworek w korku czy jakiś specjalny-prawdziwy odpowietrznik czy np.automatyczny od grzejnika aluminiowego-pozdrawiam Quote
Vademecum Posted August 22, 2015 Report Posted August 22, 2015 henryk, zaraz naczynie zbiorcze jeszcze tam wrzucisz a tak na serio to milimetrowy otworek wystarczy, tylko zwróć uwagę by woda nie dostawała się do środka, możesz wiertnąć ten korek gdzieś z boku henryk 1 Quote
Michałek Posted August 22, 2015 Report Posted August 22, 2015 Ja zostawię sprawę metali i miedzi bez komentarza,wole poszukać przyczyny problemu kolegi gdzie indziej,niż zagłębiać się w skład olei i stopy metalu, nie znam się na tym... i tyle Aluzju poniał!Jednak zanim się wyloguję pozwolę sobie podzielić z Wami pewną moją obserwacją. Otóż w samochodach, a przynajmniej w większości z nich w układach wspomagania znajdują się również „płyny eksploatacyjne”. Zaobserwowałem, że miejsca połączeń po jakimś czasie, zazwyczaj kilku lat, zaczynają się „pocić” śrubowe połączenia przewodów. W miejscu pocenia przewód powinien być zabezpieczony przed korozją olejem z płynu eksploatacyjnego. Jednak tak nie jest i złącze pokrywa się grubą warstwą korozji. Sam gwint nie koroduje gdyż tam nie ma powietrza, dopiero korozja pojawia się tam gdzie styka się żelazo, płyn hydrauliczny i powietrze. W moim, ponad dziesięcioletnim, Freelanderze w jednym z przewodów od wspomagania zrobiła się wręcz dziura praktycznie w samej złączce choć przewód w tym miejscu jest nieco grubszy niż dalej. To w kwestii tych badziewnych plastykowych zbiorniczków na płyn do wspomagania. Jak już wielu zauważyło kompletnie się na tym nie znam, a przynajmniej moja wiedza w tym zakresie nie należy do „jedynie słusznych”, jednak pozostanę w błędnym przekonaniu, że istnieje związek między plastykowymi zbiorniczkami na płyn do układów wspomagania a awarią mojego samochodu.Serdecznie pozdrawiam wszystkich na Forum! Quote
massay1 Posted August 23, 2015 Report Posted August 23, 2015 Układy wspomagania kompletują dzisiaj rzemieślnicy z gotowych podzespołów i szczególnie nikt tam się nie zastanawia czy jedno z drugim jako tako pasuje (przepływy oleju, pojemność samego układu).Dla przykładu w zetorach małej serii z orbitrolem zbiornik ma najmniej 3 litry pojemności jak nie więcej. W wspomaganiu 60-ki też powinien być większy niż oferowany przez firmy choć by z powodu podnoszenia się o opadania poziomu oleju w zależności od tego w którą stronę są skręcone koła. Siłownik ma mniejszą pojemność po stronie tłoczyska niż po przeciwnej. Dla tego zgodził bym się z tym (pod warunkiem że nie ma innego powodu ubywania płynu) że większy zbiornik załatwi sprawę.Rodzaj metalu z jakiego są zrobione układy nie ma znaczenia przy takiej dolegliwości. Co do popuszczania przewodów to co w tym dziwnego że z czasem rozszczelni się połączenie które jest poddawane zmiennym temperaturom, ciśnieniu i drganiom? Korozja tez nic dziwnego przy stalowych zakuwkach i rurkach pokrytych ocynkowanych na sztukę dla koloru. Korozja jest wszechobecna i to samo spotyka przewody od klimatyzacji czy hamulcowe. Otworek w korku nie musi być wielki faktycznie milimetrowy wystarczy. Chociaż z powodu ciągłych wahań poziomu oleju lepszy był by odpowietrznik z filterkiem coś jak w pompie wtryskowej 30-ki. Quote
henryk Posted September 14, 2015 Author Report Posted September 14, 2015 panowie obiecałem że napiszę co i jak ,otóż po przedłużeniu zbiornika i wywierceniu w zakrętce otworku odpowietrzającego problem znikł,dziś 6 godz. ciężkiej orki i zero wyrzuconego oleju tylko przy otworku lekkie przypocenie i zakurzenie,oby tak dalej-pozdrawiam Quote
Stiven1983 Posted September 14, 2015 Report Posted September 14, 2015 Ja zalałem hipolem czerwonym i śmiga beż zarzutów.Ale niestety zrobiłem chłodnicą oleju bo po dłuższej pracy w lato nie można było dotknąć orbitrola a teraz jest ciepły ale nie parzy jak wcześniej. Quote
Vademecum Posted September 14, 2015 Report Posted September 14, 2015 jednak polak potrafi wymyślić zrobić i działa Quote
massay1 Posted September 15, 2015 Report Posted September 15, 2015 No widzicie. I po co te cale bzdety o zżeraniu metali przez olej? Quote
Robert ;-) Posted September 15, 2015 Report Posted September 15, 2015 Dobrze że pomogło, ale Henryk nie napisał czy olej nadal się pieni w zbiorniku, Quote
henryk Posted September 15, 2015 Author Report Posted September 15, 2015 no skoro nie kipi to chyba sie nie pieni,ale nie zaglądałem muszę to jeszcze sprawdzić po następnej orce-pozdrawiam Quote
henryk Posted September 15, 2015 Author Report Posted September 15, 2015 Ja zalałem hipolem czerwonym i śmiga beż zarzutów.Ale niestety zrobiłem chłodnicą oleju bo po dłuższej pracy w lato nie można było dotknąć orbitrola a teraz jest ciepły ale nie parzy jak wcześniej.u mnie orbitrol też gorący ale chłodzenie będę wymyślał jak wyjdzie gwarancja,nie wiem czy wam pisałem ale w żniwa wymienili mi już trzeci orbitrol i ten jest podług tamtych rewelacyjny,oby nie zapeszyć-pozdrawiam Quote
Vademecum Posted September 15, 2015 Report Posted September 15, 2015 ele cyrk , trzecii ....... Quote
lottomito Posted September 16, 2015 Report Posted September 16, 2015 Miałem kupować te gotowe zestawy ale chyba zacznę kompletować swój własny na bazie wspomagania z widlaka. Jak taki szmelc sprzedają to tylko takie wyjście widzę;/ Robert ;-) 1 Quote
Robert ;-) Posted September 16, 2015 Report Posted September 16, 2015 Robiąc samemu zrobisz jak będziesz chciał, mocowanie i sposób napędu pompy np.pamiętać jednak trzeba że orbitrol z wózka czy kombajnu ma już swoje lata i też może się trafić zużyty, ja do swjego kupiłem zwykły ze sklepu za 400 parę złotych i działa, więc to chyba jak się komu trafi....... . Quote
Vademecum Posted September 16, 2015 Report Posted September 16, 2015 Orbitrol to najważniejsza część wspomagania, może z jakiejś rozbiórki......Przeglądam części do ostrówka dość często i od jakiegoś czsu jest kompletne wspomaganie do ostrówka za 800 zł. Quote
lottomito Posted September 16, 2015 Report Posted September 16, 2015 Ostrówek gdzie ma pompę ? Na rozrządzie? Quote
Robert ;-) Posted September 16, 2015 Report Posted September 16, 2015 Tak. ale to nie jest do końca dobry wybór małych obrotach się ciężko kręci:-( napęd z wału na 600 obr/min kręci lekko lecz wolno ale już na 1000obr jest już super lekko i szybko się kręci kierownicą. Quote
Vademecum Posted September 16, 2015 Report Posted September 16, 2015 tak, na rozrządzie, ale ile waży c 360 a osrówek ??? 1:3 Quote
Robert ;-) Posted September 16, 2015 Report Posted September 16, 2015 Moim skromnym zdaniem waga nie ma nic do rzeczy? Tylko ilość oleju jaki przepływa na minutę przez orbitrol. W końcu siłownik odwala całą robotę,Dobrym zestawem jest pompa o wydajności 10l/min i orbitrol 100 a lepiej jeszcze jak jest pompa 15 do orbitrola 100.Widziałem wspomaganie do c330 z Lublina i pompa orginalana na małych obr dawała efekt że skręcić kierownicą było ciężko, czyli ilość oleju była za mała a nie 30 za ciężka.dodam że po zmianie koła pasowego na pompie się poprawiło więc obroty pompy mają kolosalne znaczenie w wspomaganiu Quote
henryk Posted September 16, 2015 Author Report Posted September 16, 2015 jeśli idzie o obroty to mój teraz przy 400 jednym palcem się kręci,prawie traktor ma gasnąć i jest super byle tak dalej może wreszcie wszystko się dopasowało,na razie jestem zdrowszy -ozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted September 16, 2015 Report Posted September 16, 2015 Dobrze że w końcu jesteś zadowolony;-)Lekko się kręci ale wolno a jak by była pompa od ostrowka to było by ciężej i wolniej, gadałem z gościem co ma pompę w deklu rozrządu w c360 to jakoś nie chwalił za bardzo. Quote
Vademecum Posted September 16, 2015 Report Posted September 16, 2015 musi mieć coś do rzeczy waga bo z pełną łyżką 700 kg ledwo skręca, a pusto jakoś można się przemieszczać natomiast z hederem ponad tone to żeby skręcić to cza kawałek pojechać. Quote
Stiven1983 Posted September 16, 2015 Report Posted September 16, 2015 Gdzieś nawet wstawiałem zdjęcia mojego wspomagania.Ale zimą będą nowe modyfikacje i sporo się zmieni. Quote
Robert ;-) Posted September 16, 2015 Report Posted September 16, 2015 A co planujesz zmieniać? Twoje było fajne z tym słownikiem dwustronnym;-) Quote
Stiven1983 Posted September 16, 2015 Report Posted September 16, 2015 Siłownik pozostaje ten sam chcę poprawić skrętność i założyć wydajniejszą pompę wspomagania około 15l/min. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.