Roger2 Posted August 25, 2015 Report Posted August 25, 2015 Witam. Sprawa wygląda tak, na wiosnę ciągnik odpalił dość dobrze, chwilkę pokręcił i ładnie odpalił. Przez całą wiosnę odpalał ładnie. Później od czerwca aż do początku sierpnia nie był odpalany, na początku sierpnia odpalony na żniwa, odpalił dobrze. Około 4 dni po odpaleniu na żniwa nie chciał odpalić, rozrusznik kręcił ładnie ale nic, wuja wziął "plaka" i psikał w filtr powietrza, ciągnik zaczął łapać i zapalił. Później ciągnik był odpalany z 4 dni z rzędu po tamtej akcji i odpalał. Po 4 tamtych dniach odpalania z rzędu, aż do wczoraj nie był odpalany, wczoraj to samo... rozrusznik kręci dobrze a on nie chce załapać. Powtórzyliśmy to samo co wtedy z "plakiem" i zapalił jakoś. Na koniec dnia po około 8h stania odpalił, przedtem wyjechałem tylko po kultywator żeby przywieźć na podwórko i tyle. Na wieczór zapalił od razu. Pytanie co sie stało, że przestał ładnie odpalać po dłuższym postoju? Nigdy przedtem tak nie było za moich czasów jak go użytkuje. Drugie pytanie. Maksymalnie wchodzi na 2tyś obrotów, więcej nie chce, co z tym jest? Przedtem wchodził do końca na obroty. Z góry dziękuje za poświęcony czas na ten temat osobą udzielającym się. Quote
izydor6280 Posted August 25, 2015 Report Posted August 25, 2015 pompa paliwowa i zasilająca do sprawdzenia, bo cofa lub gubi paliwo po postoju Quote
Roger2 Posted August 25, 2015 Author Report Posted August 25, 2015 pompa paliwowa i zasilająca do sprawdzenia, bo cofa lub gubi paliwo po postojua mógłbyś wytłumaczyć jak ją sprawdzić? Quote
miszka Posted August 25, 2015 Report Posted August 25, 2015 Ja mam podobnie w samochodzie z silnikiem diesla.Obecnie jeżdżę codziennie to nie ma problemu ale rano musze dłużej pokręcić aby załapał niż np. później.Jakiś czas temu jak postał 4 dni to nie odpalił i dopiero plak pomógł.Mechanik stwierdził cofanie paliwa i przed zimą trzeba będzie to zrobić. Ps.Wiem piszę o samochodzie ale diesel to diesel tylko pewnie różni się częścią/zaworem który zapobiega cofaniu paliwa. Pozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted August 25, 2015 Report Posted August 25, 2015 Po pierwsze kiedy były wymieniane filtry paliwa? Druga można by sprawdzić czy przewodem od zbiornika do pompki jest swobodny przepływ paliwa, czasem dostanie się kawałek farby czy innego syfu i są różne kłopoty z paleniem, a czy jak nie chce palić to nie lepiej po pompowac ręczna pompka kilka razy i powinien zapalić, plak za zdrowy dla silnika niejest. Quote
henryk Posted August 25, 2015 Report Posted August 25, 2015 ja dobrze nie umiem wytłumaczyć ale przy pompie jest zawór zwrotny i on nie trzyma paliwa,ale po bardzo długim kręceniu powinien odpalić,jeśli w ogóle nie odpala to jakiś inny problem-pozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted August 25, 2015 Report Posted August 25, 2015 Ten zawór jest w przelotce na powrocie do zbiornika. Może tak być jak pisze Henryk. Quote
Vademecum Posted August 25, 2015 Report Posted August 25, 2015 najpierw wymiana,filtrów, sprawdzenie połączeń przewodów ewentualnie wymiana gumowych. Ewidentnie masz problem z cofającym się paliwem. Quote
massay1 Posted August 26, 2015 Report Posted August 26, 2015 W 60-ce paliwo raczej nie może się cofnąć bo gdzie jak bak jest wyżej. Może gdyby było mało paliwa ale i tu ciężko. Szczelność i drożność przewodów sprawdź, filtry paliwa, zaworek zwrotny w pompie, odstojnik w pompce zasilającej, otwór odpowietrzający w korku paliwa.Przed zapaleniem przepompuj porządnie ręczną pompką lub nawet odpowietrz tak jak należy filtry paliwa i pompę. Jeśli będzie powietrze to masz nieszczelny lub niedrożny układ. To najczęstsza przyczyna. Quote
Vademecum Posted August 26, 2015 Report Posted August 26, 2015 może się cofać poprzez podciśnienie wytwarzające się zapchanymi filtrami., ale to szczegół, przyczyna leży po stronie paliwa Quote
lottomito Posted August 27, 2015 Report Posted August 27, 2015 Pierwsze to wymiana filtrów paliwowych i ogólnie cała obsługa związana z układem paliwowym. Jeżeli nie pomoże to może być problem z wtryskiem/ wtryskami. obserwuj spaliny z wydechu jak leci gęsty ciemny dym to możesz zaczać szukać kogoś kto zrobi Ci te wtryski. Bedziesz miał wtryski wyciągnięte warto też kompresję zmierzyć. Czy podpinałeś prostownik do akumulatora przed próbą odpalania? Quote
Roger2 Posted August 30, 2015 Author Report Posted August 30, 2015 Przepraszam, że tak długo się nie odzywałem miałem ostatnio dużo zajęć. Przed sprawdzaniem tego co panowie napisaliście, chcę zapytac czy zamykanie kranika od paliwa może mieć coś z tym związanego? Drugie pytanie to na ile maksymalnie obrotów wejdzie silnik ? Quote
Vademecum Posted August 30, 2015 Report Posted August 30, 2015 kranik o tyle ile syfu się zebrało, tam jest wredny kranik, a znam ludzi co stale zamykają i otwierają. kolego otwóż kranik i dmuchnij pompką do środka i nie zamykaj go po zgaszeniu silnika. Nominalne obroty to 2200 może mieć troche mniej, ale jak więcej to ogranicz je, Quote
massay1 Posted August 31, 2015 Report Posted August 31, 2015 Kranik faktycznie topór okropny jeśli jest przytkany będzie na nim zasysało powietrze.4011 miało max obroty 2200 i była to sprawka tylko regulatora obrotów a że wątpię żeby taki silnik był jeszcze w oryginale to możesz spokojnie sugerować się instrukcją c-360. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.