Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam. Sprawa wygląda tak,  na wiosnę ciągnik odpalił dość dobrze, chwilkę pokręcił i ładnie odpalił. Przez całą wiosnę odpalał ładnie. Później od czerwca aż do początku sierpnia nie był odpalany, na początku sierpnia odpalony na żniwa, odpalił dobrze. Około 4 dni po odpaleniu na żniwa nie chciał odpalić, rozrusznik kręcił ładnie ale nic, wuja wziął "plaka" i psikał w filtr powietrza, ciągnik zaczął łapać i zapalił. Później ciągnik był odpalany z 4 dni z rzędu po tamtej akcji i odpalał. Po 4 tamtych dniach odpalania z rzędu, aż do wczoraj nie był odpalany, wczoraj to samo... rozrusznik kręci dobrze a on nie chce załapać. Powtórzyliśmy  to samo co wtedy z "plakiem" i zapalił jakoś. Na koniec dnia po około 8h stania odpalił, przedtem wyjechałem tylko po kultywator żeby przywieźć na podwórko i tyle. Na wieczór zapalił od razu. Pytanie co sie stało, że przestał ładnie odpalać po dłuższym postoju? Nigdy przedtem tak nie było za moich czasów jak go użytkuje. Drugie pytanie. Maksymalnie wchodzi na 2tyś obrotów, więcej nie chce, co z tym jest?  Przedtem wchodził do końca na obroty. Z góry dziękuje za poświęcony czas na ten temat osobą udzielającym się.  ;)

Posted

Ja mam podobnie w samochodzie z silnikiem diesla.

Obecnie jeżdżę codziennie to nie ma problemu ale rano musze dłużej pokręcić aby załapał niż np. później.

Jakiś czas temu jak postał 4 dni to nie odpalił i dopiero plak pomógł.

Mechanik stwierdził cofanie paliwa i przed zimą trzeba będzie to zrobić.

 

Ps.

Wiem piszę o samochodzie ale diesel to diesel tylko pewnie różni się częścią/zaworem który zapobiega cofaniu paliwa.

 

Pozdrawiam

Posted
Po pierwsze kiedy były wymieniane filtry paliwa? Druga można by sprawdzić czy przewodem od zbiornika do pompki jest swobodny przepływ paliwa, czasem dostanie się kawałek farby czy innego syfu i są różne kłopoty z paleniem, a czy jak nie chce palić to nie lepiej po pompowac ręczna pompka kilka razy i powinien zapalić, plak za zdrowy dla silnika niejest.
Posted

ja dobrze nie umiem wytłumaczyć ale przy pompie jest zawór zwrotny i on nie trzyma paliwa,ale po bardzo długim kręceniu powinien odpalić,jeśli w ogóle nie odpala to jakiś inny problem-pozdrawiam

Posted

W 60-ce paliwo raczej nie może się cofnąć bo gdzie jak bak jest wyżej. Może gdyby było mało paliwa ale i tu ciężko. 

Szczelność i drożność przewodów sprawdź, filtry paliwa, zaworek zwrotny w pompie, odstojnik w pompce zasilającej, otwór odpowietrzający w korku paliwa.

Przed zapaleniem przepompuj porządnie ręczną pompką lub nawet odpowietrz tak jak należy filtry paliwa i pompę. Jeśli będzie powietrze to masz nieszczelny lub niedrożny układ. 

To najczęstsza przyczyna.

Posted

Pierwsze to wymiana filtrów paliwowych i ogólnie cała obsługa związana z układem paliwowym. Jeżeli nie pomoże to może być problem z wtryskiem/ wtryskami. obserwuj spaliny z wydechu jak leci gęsty ciemny dym to możesz zaczać szukać kogoś kto zrobi Ci te wtryski. Bedziesz miał wtryski wyciągnięte warto też kompresję zmierzyć. 

 

Czy podpinałeś prostownik do akumulatora przed próbą  odpalania? 

Posted

Przepraszam, że tak długo się nie odzywałem  miałem ostatnio dużo zajęć. Przed sprawdzaniem tego co panowie napisaliście, chcę zapytac czy zamykanie kranika od paliwa może mieć coś z tym związanego? Drugie pytanie to na ile maksymalnie obrotów wejdzie silnik ? 

Posted

kranik o tyle ile syfu się zebrało, tam jest wredny kranik, a znam ludzi co stale zamykają i otwierają. kolego otwóż kranik i dmuchnij pompką do środka i nie zamykaj go po zgaszeniu silnika. Nominalne obroty to 2200 może mieć troche mniej, ale jak więcej to ogranicz je,

Posted

Kranik faktycznie topór okropny jeśli jest przytkany będzie na nim zasysało powietrze.

4011 miało max obroty 2200 i była to sprawka tylko regulatora obrotów a że wątpię żeby taki silnik był jeszcze w oryginale to możesz spokojnie sugerować się instrukcją c-360.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...