Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja myślę że ludzie już się najedli tych ciągników z elektroniką i ogólnie zachodnimi maszynami, do których części drogie jakby ze złota były:-( a te to niby stare ale proste i każdy prawie sam naprawi kogo nie stać na nowszy zachodni sprzęt kupuje ciężkiego Ursusa bądź zetora i robi w polu nie martwiąc się o części czy serwis a druga sprawa każdy woli kupić od rolnika niż handlarza ten ostatni to kombinuje aby zarobić,wiadomo jak się szykuje pod sprzedaż sprzęt.

Pozwolę się nie zgodzić z Tobą. Z oczywistych powodów jestem za elektroniką. Zawsze zastosowanie elektroniki musi mieć cel użytkowy. Jednak obserwując niektóre konstrukcje to dochodzę do wniosku, że celem jest uwiązanie użytkownika do serwisu. Takie praktyki są zabronione w konstruowaniu silników jednak w innych podzespołach już zabronione nie są.

Wracając do tematu to chyba przed zakupem należy się zastanowić czy taki lub inny model jest ekonomicznie uzasadniony w gospodarstwie. Ja bym kupował w komisie gdyż mam wtedy rękojmię za wady prawne i ukryte. Pozdrawiam Forumowiczów!

Posted
Jakbym miał gospodarstwo np 50ha i spory dochód to szukał bym nowego z pełną elektryka , bo było by mnie stać na wysokie koszty naprawy i serwisu, ale miał bym ciągnik full wypas , a tak szukam czegoś prostego i dość taniego w częściach abym nie został w samych majtkach jak przyjdzie mi coś naprawić np skrzynie biegów itp, z tą elektronika jest tak dobra jest dopóki sie nie zacznie psuć, z tego co patrze ludzie kupują starsze maszyny bez elektroniki mechaniczne i jakoś mnie to nie dziwi.kolega co wziął nowy też nie ma żadnej oprócz elek.silnika
Posted

muj dalszy znajomy wziął na dofinansowanie 2 jelonki i z mniejszym ma ciągle kłopoty z skrzynią, dwa razy serwis wymontowywał skrzynie i brał do sprawdzenia. Nie znam szczegółów. Do nowego ciągnika cza maszyny które kosztują tyle samo co ciągnik.

Widziałem jak jelonkiem gość latał z 3 grudziąckie, albo fendtem 135 koni z wozem konnym.....

Robert , 50 ha to zamało na nowy sprzęt, od zeszłego roku mam ponad 50 i niewziąłbym nowego ciągnika i maszyn, nie zamierzam zapitalać wielu lat na spłate kredytów...

Posted

We wsi obok mają 100ha kiedyś za czasów PGR ów obrabiali kilkoma c360-ami i jeden bizon , teraz mają Ursusa 1614 i pronara 92 km

Oraz c330 i rekorda i jakoś dają radę, wiadomo nie robi tego człowiek ale jakoś stare maszyny dają radę , a inny ma 50ha i dwa małe ciągniki oraz dwa nowe case 80a drugi ponad 120 km , zależy kogo na co stać i jakie ma wymagania

Posted

Każdy kupuje to co jest mu potrzebne oraz na co go stać i potrafi wykorzystać, bo przeinwestuje. Zawsze wolę naprawiać elektronikę niż mechanikę bo o tej drugiej zielonego pojęcia nie mam. Traktor to nie samochód i nie służy również do zaspokojenia własnego ego lecz do pracy. Podobnie jak Kolega Vademecum nie kupię nowego traktora bo nie jest mi potrzebny, a nie dlatego że nie jest mnie na niego stać. Nie jest potrzebny bo jakoś nie nie dostrzegam zalet i wyższości tych nowych składaków w stosunku do zaprojektowanych od podstaw starszych traktorów. Sporo mógłbym napisać o elektronice, jej jakości i celowości. A może to ja jestem za stary. Jak ktoś ma trochę więcej ode mnie wiedzy z mechaniki to może warto kupić traktor do remontu, zrobić remont i wiedzieć co się ma. Do rozważenia. Pozdrawiam Forumowiczów!

Posted

Masz rację Kolego! Kiedyś ciągnik taki jak Ursus był w całości zaprojektowany przez producenta, produkowany przez producenta w całości i producent za niego odpowiadał. A gość na sąsiedniej wsi produkował SAM-y. Silnik S-320 lub jaki akurat był, skrzynia od stara, most od Lublina (tego starego Lublina którego Wy młodsi nie pamiętacie). Chyba koncerny produkujące traktory podpatrzyły u niego technologię produkcji. Dokładają jakąś elektronikę, trochę pożyteczną, trochę zbędną, ale nie przystosowaną do warunków w jakich pracuje traktor. Wtrysk CR bardzo dobra rzecz, ale wtryskiwacz elektromagnetyczny kosztuje ok 1000 zł a piezoelektryczny jest nawet kilka razy droższy. Mógłbym dalej pisać ale nie o to chodzi. Pozdrawiam Forumowiczów!

Posted
Witam;-) dziś zwiozłem mtz-ta 80,bez przodu , w miarę młody rocznikowo lecz niestety do poprawek:-( do końca marca mam czas na to aby go ogarnąć, silnik lalka opony też,mechanicznie w miarę;-) więc parę zł mam do przodu , ogólnie oglądając dłużej i dokładniej to cudo wschodniej myśli technicznej? to zupełnie co innego niż nasze ursusy przynajmniej te co ja poznałem , inna bajka będzie trzeba jakąś literaturę zdobyć czy coś w ten deseń.
Posted

Teraz już po wszystkim, kupione ;-) się poprawi aby było sprawne i wyglądało, a sezon pokaże czy znowu dobrze wybrałem czy źle?

na razie widzę co mam zrobić a później się okaże, na początek widzę i liczyłem się na dokładkę około 2tysie, postaram się aby była jak najmniejsza ta dokładka ;-)

Posted

Moim zdaniem dobry wybór i będziesz się z niego cieszył. Musisz te drobne mankamenty pousuwać, polikwidować luzy i do pracy. Ciekaw jestem jaki masz silnik czy maksymalny moment obrotowy to 268 Nm czy 275 Nm?

Zerknąłem na zalecane oleje i ma wymagania co do olejów wyższe niż np. JD zarówno co do klasy jak i lepkości. Producent zaleca oleje takie same jak inni producenci do traktorów z automatem!!! Oleje zalecane do np. Ursus 1624 lub Zetorów w tym przypadku mają obecnie status dopuszczalny z zastrzeżeniem że mogą być stosowane w temperaturze nie wyższej niż +5 stopni Celsjusza. Tego o tym traktorze nie wiedziałem. Gratuluję! Pozdrawiam Forumowiczów!

P.s.

Jeżeli zastosuje zalecane oleje to one tanie nie są Kolego!

Posted
Ma serwo ale lekko chodzi , jest luz ale na krzyżakach to się ogarnie;-) na razie nie myślę o olejach kwestia sprawdzenia jaki powinien być (wymienię w silniku i w hydraulice) w skrzyni jak się da zostawię,
Posted
w chydraulice jak jest czysty to też zostaw, a silnik to obowiązkowo i filtr odśrodkowy. Serwo zawsze lekko chodzi tylko jak sie zrobią luzy to bida nad tym zapanować. Możesz podpatrywać przeróbke na orbitrol bo jak zaczną latać koła na przodzie to szkoda kasy na serwo. Zadużo tam przełożeń i luzów na nich.
Posted
Patrzyłem na zestaw ale jak co to powtórzę robotę jaką robiłem w c355, jak pokasuje luzy na krzyżakach to się zobaczy jak się będzie prowadzić , wiem jedno szybka bestia jak mu zasadzilem 9 to jak torpeda;-);-)
Posted

ja  od  nowości  leję  TURDUS     silnika    hydraulika  AGROL  U skrzyni   hipol      silnik  ma  3500 mtg   i   nie  robione  nic    skrzynia   biegów   to  porażka    w  ubiegłym   roku   był  kapitalny    najbardziej   wkurzająca  jest    wiecznie    cieknąca  hydraulika  .

Posted

No na 9 to lata, a silnik na ile kręci ? ustawiają na niepełne 2200 obr/min a ja wyczytałem że gdzieś te silniki pracowały na 2500

U mnie po 2000 mth sam kręcił na 2500 a później nawet więcej i wtedy to była torpeda dopóki przód nie zaczął szaleć.

Możesz sprawdzić bo nasi mechanicy nie zabezpieczają nakrętki na wąsie od wspomagania a ona lubi sie odkręcać klucz 41 mm przynajmniej w oryginale. Wąs to element w który są wpięte końcówki drążków , on jest połączony wielofrezem na stożku z wałkiem pionowym i chodzi o tą nakrętkę. Wałek od góry dociskany jest od góry śróbą z kontrą u góry serwa niedaleko wlewu oleju. Jak będziesz miał luz na układzie kierowniczym to dokręca się te śróbe jak łożysko z czuciem i popuszcza 1/6 obrotu i kontruje przeciw nakrętka. Jakbyś kiedyś wrzucał na przód most napędowy to ten wąs jest inny!!! niższy , wałek napędzający most chaczy o ten wąs , dletego cza go wymienić .

Posted
Nawet już wypatrzyłem most za niecałe 5tysi ale nie na ten sezon raczej, wystarczy mi wydatków na ten sezon a jeszcze pług musze powiększyć przynajmniej o jedną śkibe a będę przy nim grzebać jak się zrobi cieplej,bo musze zacząć od myjki, silnik czysty ale skrzynia i most zalane olejem, nikt go od dawna nie mył.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...