Jump to content

Recommended Posts

Posted

Napęd 4x4 dobra rzecz ale nie tak niezbędna jak niektórzy uważają. Dobra automatyka siłowa daje przy orce i wielu innych pracach więcej niż przedni napęd. Nadto używanie automatyki siłowej zmniejsza efekt przedniego napędu. Jak jest z automatyką w MTZ nie wiem, nawet nie wiem czy w ogóle jest automatyka. Z MTZ jest inny problem na który warto zwrócić uwagę przy zakupie. Jedni go chwalą za silnik D240, a inni ganią za silnik D240. Wniosek jest oczywisty. Pod względem użytkowym silnik D240 i D240 to dwa różne silniki. Również parametry techniczne są różne. Ten pierwszy ma maksymalny moment obrotowy 275 Nm przy 1400 obr./min, a ten drugi 268 Nm przy 1000 obr./min. Ten pierwszy wydaje się silniejszy choć moc obu jest identyczna.

Masz rację Koleo Robercie że zazwyczaj traktory bez przedniego napędu są mniej wypracowane choć nie do końca.

Jeżeli kupujesz traktor bez przedniego napędu zwróć uwagę na automatykę siłową. Pozdrawiam Forumowiczów!

Posted

ma siłową, ale tam cięgna idą między zbiornikami i prawdopodobnie ich niema w starym może i nie być tego rozdzielacza pod siedzeniem bo w nim jest siłowa, może być spawane ucho pod łącznik bo ono pęką.

W użytkowaniu rus ma silnik niemal jak perkins, tylko go uruchom :)

Robercie jeśli moge poradzić moim doświadczeniem to szukaj ursusa z przodem, most przedni w mtz też sie sypie, pękają sprężyny bo tam są, tuleje sie łupią przy demontarzu, ursus ma zwolnice planetarne z przodu

Posted

Dzięki za podpowiedzi;-) Grzegorz na ciebie zawsze można liczyć ;-) wiem że w mtz jest ten d240 o mocy 80km , są jeszcze te silniki z mtz50 ale one mają inny wał, tłoki, głowice, pojemność ta sama ale moc mniejsza coś koło 60 koni.

widzisz vademecum nie chce urusa bo są za drogie:-( , a ja potrzebuję ciągnik na sezon i tak sobie myślę nad rusem, w miarę tani i części tanie, w nanstepnym tygodniu jadę obejrzeć mtz bez przodu, w sumie pogoda teraz slaba na oglądanie sprzętów zimno

Posted

Nie o to chodzi. Oba mają tę samą moc i to samo oznaczenie lecz są różnie ustawione. Podobno te ciągniki których data produkcji jest co najmniej 1979 rok mają moment obrotowy 275 Nm przy 1400 obr./min, ale to trzeba sprawdzić. Dobrze sprawdź Kolego Robercie tę hydraulikę czy nie jest to regulacja ciśnieniowa. Ciśnieniowa do orki się nie nadaje i nie nadaje się do dłuższej pracy. Pozdrawiam Forumowiczów!

Posted
Mimo wszystko rozdzielacze mają pozycje tzw. wolne pływanie, no chyba , że ktoś wrzuci od koparki. Chyba są 4 rodzaje i obudowy mają takie same , można każdy zamontować. Oznaczenie ma rosyjskie P 75 / 1 do /4 powinien być /3 jeśli czegoś nie pomieszałem.
Posted
A może wiecie o jakichś mankamentach które warto sprawdzić podczas zakupu jakieś niuanse poza podstawowymi rzeczami które zawsze się sprawdza.za dotychczasowe podpowiedzi wielkie dzięki i proszę o coś jeszcze w temacie ;-)
Posted
Jeśli chodzi o mtz 80 lub 82 . Patrz na połączenia silnik, skrzynia most, śruby felgi, połączenie półramy z wspornikiem, luz na sworzniu przodu. Na to zawsze powinno sie patrzeć, a w mtz jest tak, że jak zaniedbasz to samo sie ciągle odkręca, półrama pęka i spawają. Tylne piasty jak nie pilnowane to sie samw rozjeżdżają (regulacja szerokości) WOM, ma sie rozpędzać a po wyłączeniu ma być zachamowany.nie obrócisz ręką i tak ma być, jak obrócisz to źle. Skrzynia, biegi mają wchodzić bez oporu i do końca, szczególnie zwróć uwage na wsteczny, musisz sie tym przejechać i lekko szarpnąć na każdym biegu ruszasz gazem szybciej wolniej pokaże to czy biegi nie wyskakują. Hydraulika jak w każdym, pytanie czy będzie rozdzielacz pod siedzeniem, pompa powinna sie wyłączać jak i sprężarka. Powinien mieć blokade opuszczania, często sie blokuje od nieużywania. Układ kierowniczy na serwie to koszmar, jak orbitrol to spoko. Luzy nie do usunięcia powodują, że jadąc na 9 biegu z góry, albo hamując latają przednie koła prawo - lewo, nawet nowe końcówki i nowe opony nic nie dają, w moim założyłm nowe serwo i problem nie znikł. Włączanie przedniego napędu ma 3 pozycje i powinno mieć 3 wycięcia. Dół wyłączone , środek włączone które działa w jedną strone tzn w przypadku poślizgu kół tylnych i 3 ząbek wymuszone działające w tył i przód. Lózy na krzyżakach i na sprzęgle przeciążeniowym między nimi, może być spawane. Przedni most ma stać równo jak jest przechylony to pęknięta sprężyna. Zawsze warto sprawdzić jak wygląda olej w każdym podzespole, jest ich tam troche.
Posted
Dzięki wielkie ;-) aha czyli jednak są takie miejsca o których bym nie pomyślał:-( trzeba będzie odwiedzić jakiegoś posiadacza takiego sprzętu i grzecznie poprosić o pokazanie pewnych rzeczy,albo chociaż pożądne przyjrzenie się temu sprzętowi , szczerze nie ma ich za wiele w mojej okolicy, ale się coś wymyśli ;-)
Posted
robert, warto dalej jechać i szukać od rolnika, oryginalnego 82 jak będzie właściciel miał książki do niego to napewno właściciel, katalog w roku 84 był jeszcze w twardej okładce. Są ładne egzemplarze, ale droższe, nie polecam rusa a tym bardziej jakiegoś trąda do remontu. Wiem pisałeś o kasie ale ja wolałbym nawet 912 i później dokupić przedni most , masz w miare równe pola jak obrabiasz c 355 i takie 912 wystarczy ci.
Posted

Ok pola są równe, c355 daje rade , no i mam te 17 ha do odrobienia ale na moją c355 to jednak za wiele:-( i dla mnie też niezbyt to wygodne:-( , myślę że jak mrozy puszczą to się gdzieś pojedzie obejrzeć jakiś sprzęt , kiedyś myślałem o c385 ale no właśnie to ale ?części marne jak i to że nie są już produkowane:-( a mtz nadal robią i jeśli nie taniej to drożej ale części kupię.

jak dobrze pójdzie to będzie 20 ha może więcej, a tu już trzeba konia.

Posted
Robert, zobacz ile jest kompletnych podzespołów do tych ciągników. Padnie ci półoś w zwolnicy to nie kupisz jej za 1000 zł by sie narobić tylko kompletną zwolnice z hamulcami za 400 czy 500 zł. Skrzynie za 1000 itp...
Posted

Oj tam, oj tam,

ale moja c355 ma już 42 lata a to już jej się emerytura należy ;-);-) no nie ...?

Może i tak ale nadal działa :)

 

Teścia 255 ma już 3ci silnik a ma 31 lat :)

 

Pozdrawiam

Posted

Witam panowie byłem oglądałem mtz ta i moje wrażenia są podzielone (oczywiście co do tego egzemplarza) silnik ładnie pracował odpalal też ładnie ,, WOM działał poprawnie podnośnik też, kierownicą lekko się kręciło,choć były luzy na krzyżakach i końcówkach drążków,wygląd jak dla mnie 4- ,silnik niby był suchy ale reszta zabezpieczona olejem chyba przed rdzą;-);-)

 

Ale mam pytanko jak jest mocowany ten drążek który przechodzi przez obudowę tylnego mostu, a na jego końcach są mocowane belki (są tam jakieś tulejki wymienne? ) druga sprawa biegi wchodziły lekko i bardzo niezgrzytaly ale przerzucić na szybkie wolne nie bylo latwo trafić ((jakiś spory luz miała ta wajcha:-( ) czy to możliwe że to wina wybieraka? Czy może coś być coś ze skrzynią? ja stawiam na wybierak.

 

a jeszcze zapomniałem,gdzie szukać numerów ramy(nadwozia) w tym rusku

Posted

robert, końcówki drążków i krzyżaki to niedroga i prosta robota. Jeśli chodzi o mocowanie lasz, ramion, listw, belek narzędziowych, myślę, że o tym samym mówimy bo nazewnictwo jest różne i nie jasne. Jest tam taki sworzeń , myślę, że ma ponad 50 cm a na nim mocowane obie lasze , niema tam tulejek i ten element u mnie co jakieś 100 ha łamał się i nie szło z żadnej stali dorobić tego by wytrzymało dłużej, pracował z pługiem 4 korpusy i dość ciężki agregat. Co do biegów to one tak mają z tymi szybkie wolne, można tego na codzień nie używać . Na 6 biegu spokojnie ruszasz, orzesz a wolne używasz sporadycznie. Zresztą jeden bieg wolny masz na tych szybkich.

Ważne by biegi wchodziły lekko do końca i nie wyskakiwały,

Posted

No właśnie o ten długi sworzeń mi chodzi miał luz:-(

Ale może by coś wymyślił , co do biegów to ładnie wchodziły tylko ten luz wajchy mnie za niepokoil :-(

a co z tymi numerami gdzie szukać ? Domyślam się że na tylnym moście

Posted

Tak dokładnie o tą oś mi chodzi, co piszesz Grzegorzu ;-)

A numery są na półramie z lewej strony,

można jeszcze sprawdzić rok budowy , pod pedałem sprzęgła jest wybity rok (przynajmniej rok skrzyni)

Może się komuś przyda.tyle co znalazłem w sieci ;-)

Posted
Szczerze to w ząb nie pamiętam gdzie jeden i drugi ma numery. T 25 to pewnie też ma numery przy tych rurach konstrukcyjnych które można nazwać półramą. W ciemno nie wiedziałbym gdzie ich szukać. Nawet w 1614 czy MF 255 nie wiem gdzie bite, choć stoją w garażach :) na przeglądzie tech. szukali na moście w 1614 ale nie znaleźli, porównywali z tabliczki znam.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...