Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

Jestem bardzo początkującym rolnikiem, żeby nie powiedzieć nowicjuszem, z rolnictwem na poważnie stykam się pierwszy raz w życiu. Zbliża się czas orki, a co za tym idzie mam do Was kilka pytań, wątpliwości odnośnie przygotowania ciągnika i samej orki:

1. Czy wał odbioru mocy może być załączony podczas orki? Z tego co wiem w tym modelu ciągnika aby działał podnośnik musi być włączony wom i co za tym idzie kłopotliwe byłoby ciągłe załączanie i wyłączanie wałka przy zakrętach i zawracaniach.

2. W jakim ewentualnie położeniu ma być ustawiona dźwignia wom na 3-stopniowej skali?

3. Z jaką prędkością orać i na jakim biegu, szosowym czy terenowym, ziemia IV klasa?

4. Na jaką głębokość orać i czy idzie to ustawić z poziomu ciągnika czy należy opuszczać podnośnik z pługiem na tzw. wyczucie?

Proszę o wyrozumiałość i pomoc w odpowiedzi na niedające mi spokoju pytania, wątpliwości.

Dziękuję

Pozdrawiam

Posted

1 wałek może a nawetmusi pracować cały czas, taka zasada pracy podnośnika w tym modelu.

2dzwignia włączania wom w położeniu na samym dole

3 bieg 3 szosowy na 1600 obr /min

4 głębokość orki zależy kiedy wykonywana jest orka i na jakiej głębie (ja orze dość płytko ponieważ ja głębokości 20 paru cm, mam żółty piach )

Posted

Kolega wyżej juz wszystko napisał ale streszcze to jeszcze

1. Wałek womu musi byc włączony cały czas nie trzeba go wyłączać na zakrętach i uwrociach.

Ja przy mojej 60 wałek mam włączony cały czas wyłączam tylko jak chce podpiąć jakomś maszynę z przekaźnikiem.

2. Dźwignia musi byc na samym dole

3. Bieg 3 szosowy. IV klasa ziemi wiec cięższa

Wiec te 1600-1700 ale bedziesz słyszał bo maszynę trzeba brać na słuch a nie na teorie podręcznikowa.

4. IV klasa ziemi wiec piach nie powinien sie wyorywac ale te 25 cm minimum bedziesz widział spuścisz pług na tyle zeby traktora nie katować ;)

Myśle ze z kolega robert1983 przybliżyliśmy ci podstawy orki :D