henryk Posted October 21, 2015 Report Posted October 21, 2015 koledzy mam nowy problem,otóż miesiąc temu wymieniłem klocki i tarcze hamulcowe w golfie v 1,9 tdi i było wszystko ok.ale mechanik kazał jeszcze wymienić przewody giętkie bo były lekko popękane na zewnątrz,po wymianie przewodów dopiero zaczął się cyrk;pedał wpada prawie do podłogi,h-ce się grzeją itd. odpowietrzaliśmy na wszystkie możliwe sposoby i bez wielkich rezultatów,i teraz jeden mówi że przy pracującym silniku pedał po naciśnięciu ma wpadać prawie do podłogi inny mówi że nie a ja dostaję zawrotu głowy bo przed wymianą tych nieszczęśliwych przewodów pedał był sztywny zarówno na zgaszonym jak ina odpalonym silniku,a teraz g...no,natomiast pomimo że pedał mięciutki jak sprzęgło to hamulce brzytwa i ABS przy ostrym naciśnięciu załącza się normalnie,w sobote mamy wymienić wkład pompy h-cowej bo sobie wymyśliliśmy że jak nowy płyn jest teraz w pompie to wszystko się wymyło i rozszczelniło i płyn się cofa do zbiorniczka ale czy to pomoże to nie wiem,może odezwie się jakiś poważy fachman i wyrazi swoją opinię-pozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted October 21, 2015 Report Posted October 21, 2015 Pytałem się prezesa to powiedział tak ;albo został wlany inny płyn hamulcowy niż miał wcześniej(robi się piana i może pedal wpadać)Albo przy wymianie przewodów wpadł jakiś brud i nie pozwala aby się wracał płyn(może powodowac to ze nie ma możliwości odpowietrzenia zacisku i dla tego wpada pedal i przy okazji nie cofa się płyn i grzeją ci się chamulce)przewody czasem puchną do środka i jest taki objaw że płyn niewraca i się grzeją chamulce ale żeby nowe były wadliwe pompę wykluczył jeśli ma ABS czasem ciężko jest odpowietrzyc. VoYtek8 and henryk 2 Quote
henryk Posted October 21, 2015 Author Report Posted October 21, 2015 dziękuję to już jest coś,czekam na dalsze opinie-pozdrawiam Quote
Vademecum Posted October 21, 2015 Report Posted October 21, 2015 słyszałem , że wężyki cza wymieniać bo płyn nie chce wracać tak jak pisze kolega robert. Mam znajomego mechanika i on opowiadał o dziwnym przypadku z hamulcami, a po wymianie wszystkich 4 wężyków do zacisków problem znikł. Więc pomyśl o wężykach Quote
massay1 Posted October 22, 2015 Report Posted October 22, 2015 Kiepskie przewody faktycznie puchną w środku zawężając lub całkiem blokując przelot. Objawia sie to słabym wypływem płynu w czasie odpowietrzania z odpowietrznika i grzaniem się hamulca tego koła. Quote
henryk Posted October 22, 2015 Author Report Posted October 22, 2015 Vademecum toż przecież napisałem że problem się zaczął jak wymieniłem przewody elastyczne tzn wężyki,i kosztowały 150 zł.,ja nigdy nie kupuję tanich tylko zawsze proszę dobre,a kupowałem je u kolegi z którym 7 lat do szkoły chodziłem więc....?-pozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted October 22, 2015 Report Posted October 22, 2015 Wiec wychodzi na to że wężyki są do d...y a kolega ich nie robi tylko sprzedaje, albo mechanik coś źle zrobił jak zakładał . Quote
henryk Posted October 22, 2015 Author Report Posted October 22, 2015 ja też tak myślę ale jeżeli jesteś w sklepie i są za 100zł,120,150 to chyba cena zależy od jakości,tak myślę,tarcze też chciałem dobre i klocki i też dostałem ,,made in germany'' sam już nie wiem co o tym myśleć,jeden pisze że tak ma być inny że nie,ważne że przed wymianą było inaczej ale teraz naszły mnie myśli że przed wymianą wężyków może było źle bo w środku tak się zwężyły te przewody i pedał był twardy z powodu dużego oporu płynu i wtedy trzeba było dużej siły żeby zahamować a teraz jest,, tak dobrze że staje się to defektem''(cytat z filmu Kochajmy Syrenki),fakt jest taki że pedał chodzi lekko a hamulce brzytwa,w sobotę miałem zakładać wkład do pompy ale na razie czekam,jak nie będą się grzały to tak zostawię niech się dzieje co chce-pozdrawiam.Aha wczoraj odpowietrzałem bardzo długo tak że wlałem 5setek innego płynu i tak jakoś jest jakby lepiej -pozdrawiam Quote
VoYtek8 Posted October 22, 2015 Report Posted October 22, 2015 A jakim płynem zalałeś ten układ po wymianie przewodów? Innym niż był wcześniej? Po dolaniu jakiego uważasz że jest lepiej?Nie mogę znaleźć w internecie, ani w żadnej książce jaki płyn hamulcowy zalecany jest do Golfa 5, jednak jeśli został zalany innym przez niedopatrzenie lub celowe działanie mechanika to stąd mogą się brać problemy, ponieważ płyny te są higroskopijne (im wyższy numer tym bardziej) i zalanie nieodpowiednim płynem może skutkować efektem zapowietrzonych hamulców, zaś te o niższych numerach mają niższą temperaturę wrzenia.Myślę że powinieneś zagłębić się jeszcze w temat płynu hamulcowego, a jeśli okaże się że to nie jego wina, to kolega Vademecum może mieć racje i winne mogą być również wężyki idące do zacisków. Grzanie się hamulców może być spowodowane nieodpowiednim płynem lub niedrożonością tych wężyków. Pozdrawiam Quote
henryk Posted October 22, 2015 Author Report Posted October 22, 2015 najpierw po wymianie przewodów giętkich zalałem DOT 4,teraz TRW DOT5,1,na obydwu płynach pisze że są wysokiej jakości ,na tym TRW pisze że może być mieszany z DOT3 i DOT 4.-żeby tylko się nie grzało to zostawiam to tak jak jest-pozdrawiam Quote
henryk Posted October 22, 2015 Author Report Posted October 22, 2015 chyba drożne to są bo by hamulca w ogóle nie było Quote
VoYtek8 Posted October 22, 2015 Report Posted October 22, 2015 Na zbiorniczku na płyn zazwyczaj jest napisane jaki płyn jest zalecany (najczęściej jest to DOT 4). Jednak można uznać że płyn nie jest powodem tej sytuacji.Te wężyki nie muszą być niedrożne w 100% aby sprawiały problemy. Może to być również wina samej pompy, niby Robert ją wykluczył, jednak to ona najczęściej jest powodem grzania się hamulców. Moim zdaniem nie powinieneś się zastanawiać tylko wracać do tego mechanika i po kolei analizować z nim wszystko co było tutaj napisane, bo sprawny układ hamulcowy jest dla Twojego bezpieczeństwa podczas jazdy niezbędny. Pozdrawiam Quote
Vademecum Posted October 22, 2015 Report Posted October 22, 2015 Osobiście nie polecam i nie praktykuje zmieniać jakichkolwiek płynów technologicznych na inne nawet lepsze bo starego nigdy w całości nie wyleje. Quote
henryk Posted October 23, 2015 Author Report Posted October 23, 2015 też tak mówię ale skoro samochód kupiłem 8 lat temu od Niemca w Dortmundzie i skąd wiadomo co i jak... Quote
Tofik Posted October 23, 2015 Report Posted October 23, 2015 1.Może banał ale płyn to kupowałeś nowy (dot4) czy miałeś z zapasu? 2.Jak wciśniesz pedał hamulca kilka razy po sobie to pedał rośnie czy nie? Pozdrawiam Quote
Vademecum Posted October 23, 2015 Report Posted October 23, 2015 a z tą drożnością przewodów to chodzi o to że jak ciśniesz na hamulec to duże ciśnienie przebija się do cylinderków a spowrotem nie wraca w całości co powoduje docisk okładzin np. klocków hamulcowych na tarcze przez co grzeją się. Ale jak nowe założyłeś wężyki to cza,wykluczyć ten problem..... Quote
Vademecum Posted October 23, 2015 Report Posted October 23, 2015 a w moim pasku dziś szlak trafił silnik. Jeszcze nie mam pewności czy tłucze się zawór czy obróciło mi panewke na wale. Jakieś cholerne fatum.......miesiąc temu wymieniłem pasek rozrządu....... Quote
massay1 Posted October 24, 2015 Report Posted October 24, 2015 Tak już bywa. Ja szwagrowi urwałem gwint na wale korbowym mocujący koło pasowe. Części jakieś liche zrobili. Specjalnie się nie starałem. Quote
henryk Posted October 24, 2015 Author Report Posted October 24, 2015 płyn mam już cały wymieniony na TRW dot 5,1 (Tofik,tamten był nalany też nowy dot 4),dziś jeździłem dużo i jest o niebo lepiej bo na razie nic nie blokuje ale trzeba poczekać po przedtem też 2 tyg. nie blokowało -pozdrawiam Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.