Karabus Posted November 8, 2015 Report Posted November 8, 2015 Chciałbym wymienić koła w swoim cudeńku :-) z 18 na 16.Czy wystarczy wymiana samej piasty ?Czy to grubszy temat? Quote
massay1 Posted November 8, 2015 Report Posted November 8, 2015 Trzeba wymienić czopy zwrotnicy, piasty koła, i jeśli są krótkie sworznie zwrotnicy z jednym nacięciem trzeba wymienic na długie z dwoma i felgi oczywiście Quote
Robert ;-) Posted November 8, 2015 Report Posted November 8, 2015 Potrzebne części wyjdą cie z 250 plus felgi i opony z 550-600 zł razem spora sumka Quote
Karabus Posted November 8, 2015 Author Report Posted November 8, 2015 Felgi z oponami mam . Od UAZA ;-). Co prawda 15" ale otwory pod śruby powinny pasować.Sąsiad mi tłumaczył że na mniejszych kołach będzie lżej kręcić.Prawda to? Quote
Robert ;-) Posted November 8, 2015 Report Posted November 8, 2015 Jeśli masz kolumne oryginalną od 40stki to raczej lżej nie będzie się kręcić:-( na dużych kołach jest lepsza trakcja ale ponoć łożyska szybciej padają, Quote
massay1 Posted November 8, 2015 Report Posted November 8, 2015 18-ki mają słabe łożyska i szybko siadają do tego zewnętrzne szele wygniatają w piastach rowki. Miałem 4011 na 18-kach z układem 60-ki i różnicy nie zauważyłem w sile potrzebnej do skręcania. Quote
Karabus Posted November 8, 2015 Author Report Posted November 8, 2015 Układ kierowniczy mam od 60tki. Czyli taka podmiana to "sztuka dla sztuki" ;-( i większego sensu nie ma? Quote
henryk Posted November 8, 2015 Report Posted November 8, 2015 ja w swoim czasie skróciłem wąs kolumny kierowniczej o 4 cm i trochę lzej się kręciło ale na pełny skręt w lewo czy w prawo wychodzi jeden obrót kierownicą więcej,więcej niż 4 cm skrócić nie możesz bo kierownica nie kręci się w nieskończoność i wówczas brakło by ruchu na pełen obrót,ze środka wąsa wycinasz 4 cm.potem w tych kawałkach nawiercasz otwór 8mm po 2cm w jednym i w drugim,te 2 kawałki łączysz za pomocą bolca 8mm dł.ok.4cm,następnie spawasz te dwie części,prze spawaniem jeszcze sfazuj,mnie to wyszło tak że śladu niema,pozdrawiam Quote
massay1 Posted November 8, 2015 Report Posted November 8, 2015 Jak dla mnie nie widzę potrzeby zmiany kół na mniejsze. Póki felgi i piasty są dobre jeździj. Jak się to kiedyś rozleci to pomyślisz. Quote
Karabus Posted November 8, 2015 Author Report Posted November 8, 2015 Jak nie ma sensu to szkoda roboty. Zostawiam jak jest.Dzięki za rady. Quote
izydor6280 Posted November 9, 2015 Report Posted November 9, 2015 nie zmieniaj kół, bo na 18 jest nieco lepszy komfort, wystarczy wytoczyć większy otwór i 6 dziur pod nowe piasty Quote
Sklep.Mizar.com.pl Posted January 15, 2016 Report Posted January 15, 2016 Też nie bardzo widzę sensu zmiany opon na węższe i mniejsze 216,ponieważ 18 zapewnia Ci większą stabilność i komfort pracy,zmianę odczułbyś bardzo negatywnie wiec lepiej zostawić tak jak jest:) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.