marcink90 Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 Witam otóż w moim ciągniku przybyło ostatnio oleju ot tak sobie, a silnik kopci na niebiesko czy to może być uszczelka głowicy? I jeszcze jedno tego oleju jest na bagnecie tak z 0,5cm ponad max czy trzeba go spuścić? Jeśli tak to da się to zrobić inaczej niż przez korek spustowy? Odessać jakoś czy coś? Quote
henryk Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 jeśli przedtem brał olej to nie musisz spuszczać bo weźmie ale jeśli przybywa to trzeba ustalić powód,olej możesz wyssać przez miarkę specjalną strzykawką ,oczywiście nie do końca ale liter czy dwa to jest taka możliwość-pozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 Jak masz pompkę od wozu do załóż cienszy wężyk i odciągnij nadmiar? bo odsysarki pewnie nie masz. Quote
Vademecum Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 Niewiadomo czy jest to czarny olej , rozrzedzony czy gęsty ródy. Jeśli ma normalną barwe tj. czarną to leją wtryski tyle , że też na pompie może być nieszczelność. Daj wtryski do ustawienia albo regeneracji, jeśli nie pomoże to jeszcze pompe. Odsysanie niema sensu bo olej z paliwem traci właściwości smarne. Cza wymienić na nowy, ale i zregenerować wtryski... Quote
marcink90 Posted December 23, 2015 Author Report Posted December 23, 2015 Oleju właśnie nie bierze jak na złość, ale to skąd go odessać bo chyba nie przez korek wlewowy? Quote
marcink90 Posted December 23, 2015 Author Report Posted December 23, 2015 Olej nie czarny, dość gęsty 20mth po wymianie,wtryski robione rok temu Quote
Vademecum Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 ródy ???? to woda dostaje sie do oleju , prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Nie zagotował ci przed tą awarią? Szukaj przyczyny bo jak tak pojeździsz to w szybkim tempie zajedziesz silnik, olej będzie gęstniał i zacierał silnik. Co w chłodnicy woda, czysta bródna, czy może płyn . Przeważnie woda dostaje się przez padniętą uszczelke pod głowicą. Quote
Kamilc-360 Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 Jeśli ubywa płynu chłodniczego/wody a kopci na niebiesko to raczej uszczelka pod głowicą Quote
marcink90 Posted December 23, 2015 Author Report Posted December 23, 2015 Olej taki bardziej ciemny złoty, już trochę czarnieje, w chłodnicy płyn ale czysty, nie gotował się choć ma termostat w lato podczas upałów jeździłem z przyczepą 20km max obroty nie zagotował się, teraz choć nie ma mrozów ale podnosze zasłone chłodnicy i sie nie gotuje Quote
Vademecum Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 Jak złoty to przedostaje się do olejupłyn przez uszczelke pod głowicą, nie jeździj tak bo będziesz robił remont silnika. Zdejmij głowice i zobaczysz co z uszczelką Quote
marcink90 Posted December 23, 2015 Author Report Posted December 23, 2015 Aha ciśnienie na zimnym 5,5 bar rozgrzany tak słabo ze 3 bar, gorący 95C. 1,5 barChyba się nie przytrze? Quote
marcink90 Posted December 23, 2015 Author Report Posted December 23, 2015 I jeszcze bo wymienić uszczelkę to nawet bym sobie poradził tam są 4 oddzielne jakoś z instrukcją dam rade, ale czy taka wymiana to jeszcze jakieś dodatkowe czynności np. jakaś regulacja zaworów czy wtrysków? Inaczej czy po wymianie uszczelki trzeba coś jeszcze robić?Ciągnik to wygląda jak 60-ka i tak na niego mówimy ale na tabliczce pisze C-355 jak by co Quote
Vademecum Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 cza regulować zawory, ale jak nigdy tego nie robiłeś to nie bierz się za to. Bo przykręcić koło każdy może a głowica wymaga równomierności, możesz ją uszkodzić. Trzeba oglądnąć każdą i zadecydować czy będą trzymać bez planowania. Quote
henryk Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 płyn w oleju to kolor oleju siwy-srebrny,a kolor ciemno złoty to naturalny kolor oleju,cisnienie 1,5 przy 90 stopniach to też dobre,po wymianie uszczelki oczywiście obowiązkowo reg. zaworów Quote
Vademecum Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 na gorącym powinien mieć 2,5- 3 atm. A 1,5 to mało. Duże ciśnienie na zimnym nic nie znaczy i lepiej by sobie poklepał silnik po uruchomieniu 5 min. by to ciśnienie spadło zanim sie silnik obciąży. Nie tylko ciśnienie smaruje, a olej zemulgowany zaciera a nie smaruje, a jeszcze może kanały pozatykać i po silniku pomimo ciśnienia. Quote
Tofik Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 Plantowanie głowic obowiązkowe bo przecież to nie są nowe głowice a używana zdjęta głowica nigdy nie siądzie idealnie.Przy jakichkolwiek remontach nie powinno sie robić na sztukę tylko tak jak książka pisze co by dwa razy tego samego nie robić Vade... jaki silnik przy optymalnej temp. trzyma Ci 3 atm? Pozdrawiam Quote
Vademecum Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 W moim 1614 trzyma 3 atm, silnik zetor zts turbo. Kombajn z szóstką 6.354.4 trzyma na każdej pogodzie 2,5 atm czy to sierpień , czy teraz grudzień w kuku mtz zszedł na 2 atm po jakieś 4000 mth, t 25 po 30 latach przy 3500 mth zszedł na 1,2 atm przy 2000 trzymał 2,5 - 2,8 atm. Quote
Tofik Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 Ja jedynie miałem styczność z "komunistycznymi" sprzętami a tam przeważnie występowało ciśnienie od 2 do 2,5 atm oczywiście na rozgrzanym silniku.Pozdrawiam Quote
henryk Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 nie przesadzajcie z tym ciśnieniem przy rozgrzanym silniku 3 atm ,pracowałem 40 lat jako kierowca na różnych pojazdach gorszych i b.dobrych i różnie to bywało,3 atm na gorącym silniku to nowiutki musi być ale nie traktor u chłopa -pozdrawiam Quote
mateuszzetor Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 ja mam podobnie tylko mi oleju przybyło 4 cm na bagnecie przy zetorze 5340 a z głowicy przy kabine dym między głowicami leci i takie pytanie czy można tak jejzdzić czy się może coś poważnego stać bo jest mi bardzo potrzebny a innego nie mam a dym leći leko niebieski na zimnym a na rozgrzanym nic nie widac zeby kopcił i czy to jest wina tylko uszczelki czy coś innego ? Quote
Vademecum Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 jak leci to musi lecieć zawsze tylko na ciepłym pewnie nie widać. Może leci nie spod głowicy. Jak będziesz użytmował ciągnik z uszkodzoną uszczelką to będzie coraz gorzej , aż ci silnik padnie. Silnik jest słabszy i grzeje się. Quote
Vademecum Posted December 23, 2015 Report Posted December 23, 2015 henryk, ciśnienie też zależy od oleju. Do perkinsów leje cc a do ursusa o współczynniku 50. Olej jak miód, zimny nie spływa. 20 min. temu zjechałem z pola i non stop trzyma bite 3 atm temperatura 90, jak łapnie setke na wskaźniku to spadnie troche poniżej 3 . Na zimnym 5,5 i wcale mnie to nie cieszy, zawsze se chodzi 5 - 10 min zanim go obciąże. Quote
mateuszzetor Posted December 24, 2015 Report Posted December 24, 2015 grzać się nie grzeje a mocy jeszcze nie odczułem ze spada a czemu tak dużo oleju przybyło Quote
Tofik Posted December 24, 2015 Report Posted December 24, 2015 Skoro oleju nie dolewałeś to płyn dostał sie do oleju i dlatego poziom oleju sie podniósł bo przecież "bocian" oleju Ci nie dolał.Chciał czy nie trzeba ściągać głowice.Pozdrawiam Quote
Vademecum Posted December 24, 2015 Report Posted December 24, 2015 płynu nie ubywa, wtryski nie leją, głowica dobra bo mocy nie brakuje to w czym masz problem ? nie szukaj przyczyn tylko odlej olej, jak padnie ci silnik to napisz.. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.