Jump to content

Recommended Posts

Posted
Witam otóż w moim ciągniku przybyło ostatnio oleju ot tak sobie, a silnik kopci na niebiesko czy to może być uszczelka głowicy? I jeszcze jedno tego oleju jest na bagnecie tak z 0,5cm ponad max czy trzeba go spuścić? Jeśli tak to da się to zrobić inaczej niż przez korek spustowy? Odessać jakoś czy coś?
Posted

jeśli przedtem brał olej to nie musisz spuszczać bo weźmie ale jeśli przybywa to trzeba ustalić powód,olej możesz wyssać przez miarkę specjalną strzykawką ,oczywiście nie do końca ale liter czy dwa to jest taka możliwość-pozdrawiam

Posted
Niewiadomo czy jest to czarny olej , rozrzedzony czy gęsty ródy. Jeśli ma normalną barwe tj. czarną to leją wtryski tyle , że też na pompie może być nieszczelność. Daj wtryski do ustawienia albo regeneracji, jeśli nie pomoże to jeszcze pompe. Odsysanie niema sensu bo olej z paliwem traci właściwości smarne. Cza wymienić na nowy, ale i zregenerować wtryski...
Posted
ródy ???? to woda dostaje sie do oleju , prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Nie zagotował ci przed tą awarią? Szukaj przyczyny bo jak tak pojeździsz to w szybkim tempie zajedziesz silnik, olej będzie gęstniał i zacierał silnik. Co w chłodnicy woda, czysta bródna, czy może płyn . Przeważnie woda dostaje się przez padniętą uszczelke pod głowicą.
Posted
Olej taki bardziej ciemny złoty, już trochę czarnieje, w chłodnicy płyn ale czysty, nie gotował się choć ma termostat w lato podczas upałów jeździłem z przyczepą 20km max obroty nie zagotował się, teraz choć nie ma mrozów ale podnosze zasłone chłodnicy i sie nie gotuje
Posted

I jeszcze bo wymienić uszczelkę to nawet bym sobie poradził tam są 4 oddzielne jakoś z instrukcją dam rade, ale czy taka wymiana to jeszcze jakieś dodatkowe czynności np. jakaś regulacja zaworów czy wtrysków? Inaczej czy po wymianie uszczelki trzeba coś jeszcze robić?

Ciągnik to wygląda jak 60-ka i tak na niego mówimy ale na tabliczce pisze C-355 jak by co

Posted
cza regulować zawory, ale jak nigdy tego nie robiłeś to nie bierz się za to. Bo przykręcić koło każdy może a głowica wymaga równomierności, możesz ją uszkodzić. Trzeba oglądnąć każdą i zadecydować czy będą trzymać bez planowania.
Posted

płyn w oleju to kolor oleju siwy-srebrny,a kolor ciemno złoty to naturalny kolor oleju,cisnienie 1,5 przy 90 stopniach to też dobre,po wymianie uszczelki oczywiście obowiązkowo reg. zaworów

Posted
na gorącym powinien mieć 2,5- 3 atm. A 1,5 to mało. Duże ciśnienie na zimnym nic nie znaczy i lepiej by sobie poklepał silnik po uruchomieniu 5 min. by to ciśnienie spadło zanim sie silnik obciąży. Nie tylko ciśnienie smaruje, a olej zemulgowany zaciera a nie smaruje, a jeszcze może kanały pozatykać i po silniku pomimo ciśnienia.
Posted

Plantowanie głowic obowiązkowe bo przecież to nie są nowe głowice a używana zdjęta głowica nigdy nie siądzie idealnie.

Przy jakichkolwiek remontach nie powinno sie robić na sztukę tylko tak jak książka pisze co by dwa razy tego samego nie robić :D

 

Vade... jaki silnik przy optymalnej temp. trzyma Ci 3 atm?

 

Pozdrawiam

Posted
W moim 1614 trzyma 3 atm, silnik zetor zts turbo. Kombajn z szóstką 6.354.4 trzyma na każdej pogodzie 2,5 atm czy to sierpień , czy teraz grudzień w kuku :) :) :) mtz zszedł na 2 atm po jakieś 4000 mth, t 25 po 30 latach przy 3500 mth zszedł na 1,2 atm przy 2000 trzymał 2,5 - 2,8 atm. :)
Posted

nie przesadzajcie z tym ciśnieniem przy rozgrzanym silniku 3 atm ,pracowałem 40 lat jako kierowca na różnych pojazdach gorszych i b.dobrych i różnie to bywało,3 atm na gorącym silniku to nowiutki musi być ale nie traktor u chłopa -pozdrawiam

Posted

ja mam podobnie tylko mi oleju przybyło 4 cm na bagnecie przy zetorze 5340 a z głowicy przy kabine dym między głowicami leci i takie pytanie czy można tak jejzdzić czy się może coś poważnego stać bo jest mi bardzo potrzebny a innego nie mam a dym leći leko niebieski na zimnym a na rozgrzanym nic nie widac zeby kopcił i czy to jest wina tylko uszczelki czy coś innego ?

Posted
jak leci to musi lecieć zawsze tylko na ciepłym pewnie nie widać. Może leci nie spod głowicy. Jak będziesz użytmował ciągnik z uszkodzoną uszczelką to będzie coraz gorzej , aż ci silnik padnie. Silnik jest słabszy i grzeje się.
Posted
henryk, ciśnienie też zależy od oleju. Do perkinsów leje cc a do ursusa o współczynniku 50. Olej jak miód, zimny nie spływa. 20 min. temu zjechałem z pola i non stop trzyma bite 3 atm temperatura 90, jak łapnie setke na wskaźniku to spadnie troche poniżej 3 . Na zimnym 5,5 i wcale mnie to nie cieszy, zawsze se chodzi 5 - 10 min zanim go obciąże.
Posted

Skoro oleju nie dolewałeś to płyn dostał sie do oleju i dlatego poziom oleju sie podniósł bo przecież "bocian" :) oleju Ci nie dolał.

Chciał czy nie trzeba ściągać głowice.

Pozdrawiam

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...