Skocz do zawartości


Zdjęcie

C-360 wspomaganie kierownicy czy zrobiłem coś nie tak?

C-360 wspomaganie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kamilc-360

Kamilc-360

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 610 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 17:10

Witam słuchajcie zrobiłem sobie w 60-ce wspomaganie z siłownikiem poprzecznym daje link do filmu na którym to zobaczycie, wiem że to mało, ale może ktoś na podstawie tego filmu powie czy faktycznie zrobiłem coś nie tak??? Ciekawi mnie to bo przyszedł dziś do mnie jeden "mądry mechanik" ze wsi tak popatrzył i stwierdził "ch*jowo żeś to zrobił, zobaczysz roz*ierdoli ci się to zaraz" i ogólnie stwierdził że po staremu było lepiej bo to to jest tylko na pokaz i że w polu to zaraz wszystko się rozwali. Zobaczcie i powiedzcie co o moje robocie sądzicie i ewentualnie co zrobiłem źle 

 


  • 0

#2 Robert ;-)

Robert ;-)

    Duży Robert;-)

  • Super Moderator
  • 8014 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 17:40

Napisz coś więcej o tej robocie co robiłeś sam a co kupiłeś? Jaki masz siłownik i orbitol?
Mocowanie siłownika najlepsze z możliwych i do tego mocowanie do wąsu też bdb ale widzę jeden mały wyjąte , ten sworzeń przyspawany do osi jest za długo wysunięty do dołu trzeba było dać blachę choć z 10mm i razem przyspawac do osi to jedenyny problem jaki widzę, reszta ok
ps mam tak samo zrobione od roku i nic się nie urwało a chodzi na szerokich oponach 10,0 /70 15.3
  • 0
Moja siła robocza c355 i mtz80

#3 Kamilc-360

Kamilc-360

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 610 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 17:50

Całość kupiłem gotową ze sklepu u siebie, przy zaworze nawet nic nie majstrowałem za wiele całość po prosu podłączyłem wg. schematu i instrukcji, jedyne co zrobiłem sam to przyspawałem tą rurkę, fakt trochę może źle przyznaje ale powinno się utrzymać. Wada którą teraz widzę to może złe umiejscowienie siłownika? Nie wiem czy może się nie urwać jakby jechał gdzieś po polu i o jakiś korzeń czy karpę zaczepił niestety :-/ W lato chciałem pchnąć piach opuściłem tura a jako że była to duża pryzma wiadomo łyżka wąska ciągnik najeżdża i niestety cały siłownik w piachu był, ale wytarłem i nic się takiego nie stało


  • 0

#4 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 17:57

to niech ci ten mądruś powie co źle zrobiłeś, bo twierdzenie, że wszystko źle to może wskazywać na zawiść :)
  • 0

#5 Robert ;-)

Robert ;-)

    Duży Robert;-)

  • Super Moderator
  • 8014 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 18:02

To jest jedyna rzecz która może nawalić:-( te mocowanie siłownika do osi , co do umiejscowienia to nie ma lepszego;-)
co do zabrudzeń gładzi siłownika kup osłonę drążka kierowniczego od jakiegoś auta i załóż na siłownik, zrób małą dziurke aby powietrze mogło przepływac i będzie super, ważne aby ta osłona była gumowa nie plastykowa, ja założyłem od skody i jest Ok zaden kurz czy woda sie nie dostanie;-)
  • 0
Moja siła robocza c355 i mtz80

#6 Kamilc-360

Kamilc-360

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 610 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 18:08

No jeszcze widzę tylko że oś w 60-ce jest wahliwa i podczas skrętu przy nie równościach zwłaszcza przy oponach 7.50/16 koło może zawadzać o ten wspornik od tura, dodam że zwiększyłem promień skrętu jak widać na filmie, przez to też nie mogłem założyć błotników, no ale to musiałaby być duża nierówność strasznie np. podczas orki, choć wtedy się niby nie skręca 


  • 0

#7 Robert ;-)

Robert ;-)

    Duży Robert;-)

  • Super Moderator
  • 8014 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 18:16

Większy promień skrętu to raczej zaleta;-) Ja miałem to samo że wywaliłem błotniki ale dlatego że u mnie tur jest bardziej do przodu wysunięty, aby sprawdzić jak się zachowa os i koła na pełnym skrecie podnieś przód do góry i skręca kołami o przechylaj oś i zobaczysz czy to koliduje ze sobą, można podspawac kawałki piaskownika między oś a siodło i nie będzie aż takiego ruchu albo ustawić skręt przez ograniczniki na zwrotnicach,całość wygląda bdb i nie masz się co martwić a z tym mechanikiem coś on nie chalo niech powie o co mu się rozchodzi? albo niech spada;-)
  • 0
Moja siła robocza c355 i mtz80

#8 Kamilc-360

Kamilc-360

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 610 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 18:24

U niego to podejrzewam za przeproszeniem ból dupy i tyle, choć może i miał racje że proste rozwiązania są trwalsze, z pewnością mechanizm śrubowo-kulkowy był wytrzymalszy, przy wspomaganiu jak podpychał raz gnój za bardzo skręciłem koła, no wiecie jak lekko jest to się kreci byleby dokładniej zrobić i coś mi wtedy tak stukneło ale wysiadłem patrze wszystko ok. Na pewno do roboty z turem wspomaganie najlepsze wcześniej to ręce dobrze poździerane od kierownicy były


  • 0

#9 Robert ;-)

Robert ;-)

    Duży Robert;-)

  • Super Moderator
  • 8014 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 18:42

Fakt faktem trzeba częściej smarować zwrotnice, i pewnie końcówki drążków prędzej polecą, do tego zasada nie kręcić w miejscu(tu jest ciężko bo jak kolega pisze jak lekko to się kręci) trzeba też uważać na drążek poprzeczny aby nie zgiac, ale korzyści są nade wszystko większe.
Pamiętam jak na szerokich kapciach bez wspomagania załadowalem około 20 rozrzutnikow towaru to w nocy rękoma nie mogłem ruszyć:-(:-(:-( a o pracy w polu niema o czym mówić, żyć nie umierać:-D
  • 0
Moja siła robocza c355 i mtz80

#10 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8629 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 18:49

Mam mf 255 bez wspomagania i wiem coś na temat jego braku. Małotego czasem wieszam na przodzie od kilku do 10 sztuk obciążników po 45 kg. I jest co kręcić.... praktycznie nim sieje nawóz na 50 ha i z siewnikiem jeżdże nim i kuku pryskam bo 1614 nie mieści się w międzyżędziach, a jak ładne zboża to czasem żal wjeżdżać smokiem 156 km i prawie 6 ton wagi....
W mf, na razie spawam felgi bo pękają masakrycznie ....
  • 0

#11 henryk

henryk

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1024 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 19:25

otóż ja mam takie samo tylko zamiast tego przyspawanego bolca powinieneś na te 2 śruby które trzymają półoś w belce założyć podstawę( śruby wtedy muszą być dłuższe) 12mm i do tej blachy przykręcić tył siłownika ,z tym że u mnie tył siłownika jest z lewej strony ale to niema nic do rzeczy poza   tym nie widzę tu żadnego błędu,jak ci ten bolec nie wytrzyma to wtedy możesz założyć tak jak ja piszę,a tą blachę możesz kupić oryg. w ,,agro adaszak,oni mi zakładali,na początku wymienili 3 orbitrole ale póki co teraz jest rewelacja-pozdrawiam(kiedyś Agro-Adaszak miał filmik z tym wspomaganiem poprzecznym ale jak z nimi zacząłem walczyć to go skasowali)jednak mimo wszystko uważam że jest to najbardziej sensowne rozwiązanie bo nie wyrywa  przedniej belki ,znaczy chodzi o szybkie luzy na sworzniu


  • 0

#12 henryk

henryk

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1024 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 19:39

tu masz pokazaną tą blachę do której mocujesz tył siłownika,chciałem pokazać ale coś nie wyszło,ale  napisz na yutube ,,wspomaganie poprzeczne do 360 to sie otworzy


  • 0

#13 Robert ;-)

Robert ;-)

    Duży Robert;-)

  • Super Moderator
  • 8014 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 19:58

Właśnie w komplecie powiem być wspornik oryginalny do płaskiej osi, ale może być też przyspawany ale tu jest trochę za długi i może się zgiąć:-( jakbym to wzmocnił kawałkami blachy wyciętymi w trójkąty i przyspawal bym wzdłuż osi i do sworznia wtedy by nie puściło, ja u siebie wywiercilem otwór na wylot w osi i obspawalem sworzeń z jednej i z drugiej strony, nie do zdarcia.
  • 1
Moja siła robocza c355 i mtz80

#14 Kamilc-360

Kamilc-360

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 610 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 20:26

Wiecie inaczej jest jak się coś robi na szybko pierwszy raz, a inaczej jak teraz się patrzy analizuje i zastanwia. Póki co wszystko z tym sworzniem jest ok więc nie będe na razie ruszał. A jeszcze że się zapytam nic nie pisało wymianie płynu wiec co ile wymieniać, jak w samochodach czy tu cześciej?
  • 0

#15 Robert ;-)

Robert ;-)

    Duży Robert;-)

  • Super Moderator
  • 8014 postów

Napisano 02 styczeń 2016 - 20:53

Myślę że pochodzi kilka lat w końcu jak zobaczysz że zmienia kolor na metaliczny ton wymienisz i tyle, z drugiej strony oleju niema aż tak dużo ze 2,5 litra więc i koszt wymiany zmieści się w 60 zł.
Co do sworznia to zrobisz jak uważasz
Ja miałem czasu więcej i robiłem większość rzeczy sam ale robiłem żeby było mocno w końcu to ciągnik nie samochód
  • 0
Moja siła robocza c355 i mtz80

#16 Robert ;-)

Robert ;-)

    Duży Robert;-)

  • Super Moderator
  • 8014 postów

Napisano 03 styczeń 2016 - 09:41

http://www.rolnik-fo...-kierowniczego/
tak zrobiłem osłonę aby siłownik się nie brudził
  • 0
Moja siła robocza c355 i mtz80

#17 henryk

henryk

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1024 postów

Napisano 03 styczeń 2016 - 12:56

bardzo dobry pomysł,też muszę nad tym pomyśleć-pozdrawiam


  • 0

#18 Robert ;-)

Robert ;-)

    Duży Robert;-)

  • Super Moderator
  • 8014 postów

Napisano 03 styczeń 2016 - 13:02

Szukaj gumowej, wypal mała dziurkę aby się odpowetrzalo, ze
  • 0
Moja siła robocza c355 i mtz80

#19 Kamilc-360

Kamilc-360

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 610 postów

Napisano 03 styczeń 2016 - 13:42

Dobry pomysł ta osłona że też na to nie wpadłem, ale problem urwania nadal nie rozwiązany :-/


  • 0

#20 Robert ;-)

Robert ;-)

    Duży Robert;-)

  • Super Moderator
  • 8014 postów

Napisano 03 styczeń 2016 - 13:50

Jak wytniesz z blachy 5mm albo lepiej 10mm dwa trójkąty(, wysokość mniejsza jak długość bolca tak by siłownik miał swobodny ruch, a szerokość może mieć 10-15 cm,) i przyspawasz do sworznia wel bolca który przyspawales do osi i do samej osi to problem zniknie...
  • 0
Moja siła robocza c355 i mtz80





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: C-360, wspomaganie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych