Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam słuchajcie zrobiłem sobie w 60-ce wspomaganie z siłownikiem poprzecznym daje link do filmu na którym to zobaczycie, wiem że to mało, ale może ktoś na podstawie tego filmu powie czy faktycznie zrobiłem coś nie tak??? Ciekawi mnie to bo przyszedł dziś do mnie jeden "mądry mechanik" ze wsi tak popatrzył i stwierdził "ch*jowo żeś to zrobił, zobaczysz roz*ierdoli ci się to zaraz" i ogólnie stwierdził że po staremu było lepiej bo to to jest tylko na pokaz i że w polu to zaraz wszystko się rozwali. Zobaczcie i powiedzcie co o moje robocie sądzicie i ewentualnie co zrobiłem źle 

 

Posted

Napisz coś więcej o tej robocie co robiłeś sam a co kupiłeś? Jaki masz siłownik i orbitol?

Mocowanie siłownika najlepsze z możliwych i do tego mocowanie do wąsu też bdb ale widzę jeden mały wyjąte , ten sworzeń przyspawany do osi jest za długo wysunięty do dołu trzeba było dać blachę choć z 10mm i razem przyspawac do osi to jedenyny problem jaki widzę, reszta ok

ps mam tak samo zrobione od roku i nic się nie urwało a chodzi na szerokich oponach 10,0 /70 15.3

Posted

Całość kupiłem gotową ze sklepu u siebie, przy zaworze nawet nic nie majstrowałem za wiele całość po prosu podłączyłem wg. schematu i instrukcji, jedyne co zrobiłem sam to przyspawałem tą rurkę, fakt trochę może źle przyznaje ale powinno się utrzymać. Wada którą teraz widzę to może złe umiejscowienie siłownika? Nie wiem czy może się nie urwać jakby jechał gdzieś po polu i o jakiś korzeń czy karpę zaczepił niestety :-/ W lato chciałem pchnąć piach opuściłem tura a jako że była to duża pryzma wiadomo łyżka wąska ciągnik najeżdża i niestety cały siłownik w piachu był, ale wytarłem i nic się takiego nie stało

Posted

To jest jedyna rzecz która może nawalić:-( te mocowanie siłownika do osi , co do umiejscowienia to nie ma lepszego;-)

co do zabrudzeń gładzi siłownika kup osłonę drążka kierowniczego od jakiegoś auta i załóż na siłownik, zrób małą dziurke aby powietrze mogło przepływac i będzie super, ważne aby ta osłona była gumowa nie plastykowa, ja założyłem od skody i jest Ok zaden kurz czy woda sie nie dostanie;-)

Posted

No jeszcze widzę tylko że oś w 60-ce jest wahliwa i podczas skrętu przy nie równościach zwłaszcza przy oponach 7.50/16 koło może zawadzać o ten wspornik od tura, dodam że zwiększyłem promień skrętu jak widać na filmie, przez to też nie mogłem założyć błotników, no ale to musiałaby być duża nierówność strasznie np. podczas orki, choć wtedy się niby nie skręca 

Posted
Większy promień skrętu to raczej zaleta;-) Ja miałem to samo że wywaliłem błotniki ale dlatego że u mnie tur jest bardziej do przodu wysunięty, aby sprawdzić jak się zachowa os i koła na pełnym skrecie podnieś przód do góry i skręca kołami o przechylaj oś i zobaczysz czy to koliduje ze sobą, można podspawac kawałki piaskownika między oś a siodło i nie będzie aż takiego ruchu albo ustawić skręt przez ograniczniki na zwrotnicach,całość wygląda bdb i nie masz się co martwić a z tym mechanikiem coś on nie chalo niech powie o co mu się rozchodzi? albo niech spada;-)
Posted

U niego to podejrzewam za przeproszeniem ból dupy i tyle, choć może i miał racje że proste rozwiązania są trwalsze, z pewnością mechanizm śrubowo-kulkowy był wytrzymalszy, przy wspomaganiu jak podpychał raz gnój za bardzo skręciłem koła, no wiecie jak lekko jest to się kreci byleby dokładniej zrobić i coś mi wtedy tak stukneło ale wysiadłem patrze wszystko ok. Na pewno do roboty z turem wspomaganie najlepsze wcześniej to ręce dobrze poździerane od kierownicy były

Posted

Fakt faktem trzeba częściej smarować zwrotnice, i pewnie końcówki drążków prędzej polecą, do tego zasada nie kręcić w miejscu(tu jest ciężko bo jak kolega pisze jak lekko to się kręci) trzeba też uważać na drążek poprzeczny aby nie zgiac, ale korzyści są nade wszystko większe.

Pamiętam jak na szerokich kapciach bez wspomagania załadowalem około 20 rozrzutnikow towaru to w nocy rękoma nie mogłem ruszyć:-(:-(:-( a o pracy w polu niema o czym mówić, żyć nie umierać:-D

Posted

Mam mf 255 bez wspomagania i wiem coś na temat jego braku. Małotego czasem wieszam na przodzie od kilku do 10 sztuk obciążników po 45 kg. I jest co kręcić.... praktycznie nim sieje nawóz na 50 ha i z siewnikiem jeżdże nim i kuku pryskam bo 1614 nie mieści się w międzyżędziach, a jak ładne zboża to czasem żal wjeżdżać smokiem 156 km i prawie 6 ton wagi....

W mf, na razie spawam felgi bo pękają masakrycznie ....

Posted

otóż ja mam takie samo tylko zamiast tego przyspawanego bolca powinieneś na te 2 śruby które trzymają półoś w belce założyć podstawę( śruby wtedy muszą być dłuższe) 12mm i do tej blachy przykręcić tył siłownika ,z tym że u mnie tył siłownika jest z lewej strony ale to niema nic do rzeczy poza   tym nie widzę tu żadnego błędu,jak ci ten bolec nie wytrzyma to wtedy możesz założyć tak jak ja piszę,a tą blachę możesz kupić oryg. w ,,agro adaszak,oni mi zakładali,na początku wymienili 3 orbitrole ale póki co teraz jest rewelacja-pozdrawiam(kiedyś Agro-Adaszak miał filmik z tym wspomaganiem poprzecznym ale jak z nimi zacząłem walczyć to go skasowali)jednak mimo wszystko uważam że jest to najbardziej sensowne rozwiązanie bo nie wyrywa  przedniej belki ,znaczy chodzi o szybkie luzy na sworzniu

Posted

tu masz pokazaną tą blachę do której mocujesz tył siłownika,chciałem pokazać ale coś nie wyszło,ale  napisz na yutube ,,wspomaganie poprzeczne do 360 to sie otworzy

Posted
Właśnie w komplecie powiem być wspornik oryginalny do płaskiej osi, ale może być też przyspawany ale tu jest trochę za długi i może się zgiąć:-( jakbym to wzmocnił kawałkami blachy wyciętymi w trójkąty i przyspawal bym wzdłuż osi i do sworznia wtedy by nie puściło, ja u siebie wywiercilem otwór na wylot w osi i obspawalem sworzeń z jednej i z drugiej strony, nie do zdarcia.
Posted
Wiecie inaczej jest jak się coś robi na szybko pierwszy raz, a inaczej jak teraz się patrzy analizuje i zastanwia. Póki co wszystko z tym sworzniem jest ok więc nie będe na razie ruszał. A jeszcze że się zapytam nic nie pisało wymianie płynu wiec co ile wymieniać, jak w samochodach czy tu cześciej?
Posted

Myślę że pochodzi kilka lat w końcu jak zobaczysz że zmienia kolor na metaliczny ton wymienisz i tyle, z drugiej strony oleju niema aż tak dużo ze 2,5 litra więc i koszt wymiany zmieści się w 60 zł.

Co do sworznia to zrobisz jak uważasz

Ja miałem czasu więcej i robiłem większość rzeczy sam ale robiłem żeby było mocno w końcu to ciągnik nie samochód

Posted
Jak wytniesz z blachy 5mm albo lepiej 10mm dwa trójkąty(, wysokość mniejsza jak długość bolca tak by siłownik miał swobodny ruch, a szerokość może mieć 10-15 cm,) i przyspawasz do sworznia wel bolca który przyspawales do osi i do samej osi to problem zniknie...
Posted

Wiecie ja już tak mam że martwię się na zapas i trochę przejmuję krytyką :-/ 

A co do umiejscowienia siłownika to jak już mówiłem cholercia nie pomyślałem, mogłem zrobić jak w tym 3P do którego link wam podsyłam. Nie wiem czy dobrze zobaczycie na zdjęciach ja go widziałem osobiście na żywo na giełdzie w Słomczynie (może ktoś kojarzy) i tam siłownik jest bardziej schowany i bezpieczny.

http://olx.pl/oferta/ursus-c-360-3-p-CID757-IDbeXS5.html#27c483bbea

Posted
On ma siłownik za osią i wygląda na ten od zetora jego wielką zaletą jest to że od lewej do prawej masz tyle samo obrotów kierownicą a wada cena ponad 600 zł, boisz się ze uszkodzisz przyspawaj bądź przykrec osłonę z rury do osi i ona ochroni ci siłownik, na wszystko można znaleźć sposób wystarczy pomyśleć bądź obejrzeć kilka naście sposobów mocowań w necie i wybrać coś dla siebie
Posted
Nawiązując do świecy płomieniowej to jak powiększycie zdjęcie z alternatorem to nad górnym wspornikiem alternatora widać przewód paliwowy do świecy żarowei (z boku ciągnika) a od chłodnicy czy filtra (z przodu ciągnika) dochodzi przewód z napięciem. Przy samym przewodzie gómowym do filtra, też ciekawie ktoś wpadł na zastosowanie elementów od kanalizacji. Powiem, że ten kolektor jest oryginalny perkinsowski i świeca płomieniowa pewnie też. Orginalnie perkins w tym miejscu ma sprężarke , a za nią alternator.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...