henryk Posted January 5, 2016 Report Posted January 5, 2016 no i taki siłownik najbardziej mi się podoba,jak im mówiłem że takie siłowniki powinni zakładać do wspomagań np do 360 to twierdzą że te siłowniki w traktorze nie zdają egzaminu bo widlak to jeździ po równym a traktor po dziurach ale nie chce mi się wierzyć bo widziałem takie wspomaganie w zetorze takim podobnym do 360-ki , może ktoś z was ma takie wspomaganie w ursusach to będę wdzięczy za podzielenie się opinią na forum i jeszcze napiszcie gdzie to można kupić to tak na przyszłość-pozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted January 5, 2016 Report Posted January 5, 2016 Na forum jest kolega co ma taki siłownik przy c330 albo c360To że ich nie zakładają to przede wszystkim cena i nic więcej, taki kosztuje około 600-700 zł. Quote
massay1 Posted January 5, 2016 Report Posted January 5, 2016 He he ciekawe stwierdzenie. W chyba każdej koparko-ładowarce jest taki siłownik, większość wózków widłowych i to na wahliwej osi czyli pracuje, coraz więcej ciągników. Jeśli masz robić wspomaganie to zakładaj taki właśnie siłownik. Quote
Robert ;-) Posted January 5, 2016 Report Posted January 5, 2016 http://allegro.pl/silownik-wspomagania-ursus-c-385-c385-bez-napedu-i5478206296.htmlten prawie 600 a z końcówkami 900 zł to już dość drogo i dla tego w gotowych zestawach są silowniki za 250-300zl Quote
henryk Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 wspomaganie to już mam i na razie jest ok.ale w przyszłości gdyby coś to wymienię ,najbardziej mnie denerwowało te nierówne ilości obrotów w lewo i prawo ale odwaliłem korbkę z kierownicy i już to przetrawiłem-pozdrawiam,no i jeszcze by trzeba wymyśleć mocowanie do belki Quote
Robert ;-) Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 To mówisz że bez kulki lepiej się kieruje? Te siłowniki mocuje się na dwie śruby do osi, mi to że w lewo mam mniej a więcej w prawo więcej nie przeszkadza, taki urok. Quote
henryk Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 tak ale raz korbka na kierownicy jest z lewej raz z prawej,na dole lub u góry i mnie to wkur....,a teraz tego nie widzę w dodatku założyłem kierownicę malutką od wv i jest ok.-pozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 A to, o to ci chodziło, z tym nic nie zrobi tak już ma ten typ, ale mała kierownica to już chyba zaleta ja mam od malucha i tez sobie chwale mniej miejsca zajmuje i wygląda sportowo :-D Quote
massay1 Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 W każdym wspomaganiu na orbitrol bez względu na to jaki jest siłownik z czasem zmienia ona swoje położenie. Sama kierownica nie jest mechanicznie połączona z kołami a układ hydrauliczny nie jest idealnie szczelny. Quote
Robert ;-) Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 Dokładnie massay1 tak to jest mnie to przeszkadza w kombajnie tam w dodatku kierownica sama kręci się pomału w jedna stronę ale da się z tym żyć;-) Quote
henryk Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 no i to mi się podoba że nie jestem sam z tym problemem i że możemy sie podzielić swoimi problemami ,obserwacjami i wymianą doświadczeń-pozdrawiam Quote
Robert ;-) Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 Po to jest forum;-) a kto zakładał wspomaganie ma tak samo, więc nie dotyczy to tylko nas z tego wątku... Quote
Kamilc-360 Posted January 6, 2016 Author Report Posted January 6, 2016 Hah ja też się dołączę, miałem tą gałkę (jak widać na filmie) ale też po tygodniu wywaliłem bo mnie denerwowało że raz jest na górze a raz na dole. Ale o dziwo sąsiad ma MF 690 i tam ta gałka ma zawsze jedno położenie, ciekawe czemu??? Quote
Robert ;-) Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 A ma wspomaganie na orbitrol? czy może ma kolumnę ze wspomaganiem? Quote
massay1 Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 Ja się do tego przyzwyczaiłem choć często łapię się na tym ze nie trzymam gały tylko kładę rękę na kierownicy jak w samochodzie. Tyle że wtedy zaś gała przeszkadza... Quote
Robert ;-) Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 Ja też mam kulkę ale ona mi ułatwia kręcenie kierownicą z resztą większość czasu trzymam za kierownicę ale jak mam skręcać na uwrociach to łapie za kulkę i śmigam a w rotacyjnej to w ogóle nie zdejmuje ręki z kulki(moja jest dość duża bo z rączki od wiertarki ręcznej) i może dla tego da się na niej większość czasu trzymać rękę,jak jeszcze tura nie miałem to praca bez kulki była by męcząca a teraz tylko pomaga;-) Quote
grzepaku1 Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 ten sworzeń jak koledzy zauważyli przyspawany do wspornika jest za słaby i wymaga wzmocnienia i moim zdaniem zabezpieczenie na tym sworzniu powinno być inne bo to obecne prędzej czy póżniej spadnie dobrze będzie jak to się stanie w polu a nie na szosie przy większej prędkości a z tym wzmocnieniem radził bym nie czekać ,reszta wydaje się się ok. Quote
Robert ;-) Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 Najlepiej jakby zabezpieczeniem była nakrętka i pod nią zawleczka albo nakrętka z zabezpieczeniem czy to plastikowym czy zaklepywana Quote
massay1 Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 Sam bolec powinien być gruby a tylko na mniejszy wymiar przetoczony pod łożysko w siłowniku. Nakrętka i dokręcona na hama, zawleczka. W tym przypadku jest dość długi na kawałku na którym nie ma oparcia. Powinien to inaczej zrobić. Quote
Vademecum Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 MF to jest MF i niema się co dziwić, że nie zmienia się położenie kierownicy, tak mam w kombajnie MF, a co dziwi to , że orbitrol malutki i przewody chyba najcieńsze z możliwych w hydraulice.... siłownik mniejszy niż w innych maszynach, a kombajn większy od bizona, kierownica idzie jednym palcem i i normalnie,1,5,obrotu na pełny skręt.... Natomiast co do korby na kierownicy to wywaliłem ze wszystkiego co u mnie jeździ. Jak kupuje maszyne to dziwnie w każdej jest przeszkadzacz Wywalam bo : jak niema wspomagania to itak nie ukręci tym badziewiem. Rzeczywiście w ursusach zmienia się położenie kierownicy i to wkurza, a najbardziej w osrówku. Bardziej wkurza jak cofasz i chcesz złamać ręke raz jak masz sweter bluze kurtke i zawdzieje się rękaw. Albo dojeżdżasz precyzyjnie do tyłu i chcesz odbić kierownicą na ful w przeciwną strone trzymając za kierownice ręką...Mam coś takiego, że zawsze we wszystkim trzymam kierownice lewą ręką między 10tą, a 11stą (patrząc na zegar) w taki sposób, że naciskam otwartą dłonią na kierownice i kręce jak przez gałe, jak gała ras tu a ras tam to powoduje ona bolesne urazy ręki. Precz z gałą !!!! henryk 1 Quote
henryk Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 właśnie między innymi dlatego wywaliłem Quote
massay1 Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 Sprawa gustu i przyzwyczajenia. jeden lubi rybki, drugi pipki tak to w życiu. Quote
Robert ;-) Posted February 22, 2016 Report Posted February 22, 2016 http://www.rolnik-forum.pl/gallery/image/1063-si%C5%82ownik-wspomagania-c360/ja zrobiłem taki bolec mocujący siłownik do płaskiej osi dziś spawalem;-) Quote
lottomito Posted February 22, 2016 Report Posted February 22, 2016 Normalnie fabryka Trochę spawy poprawić i mercedes by się nie powstydził Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.