Kamilc-360 Posted January 4, 2016 Report Posted January 4, 2016 Witam, chciałbym wykonać pomiar ciśnienia sprężania w mojej 60-ce, i główne moje pytanie jest takie o przyrząd, czy te z allegro będą pasować do silnika 60-ki (S-4003)??? Może ktoś już robił taką próbę i wie gdzie kupić specjalny przyrząd pod nią właśnie Quote
Robert ;-) Posted January 4, 2016 Report Posted January 4, 2016 Na warsztacie mamy manometr do benzyny i diesela w zestawie są różne końcówki ale czy takie jak te potrzebne do 60 to nie wiem, tu musi być w miejsce wtryskiwaczy, taki przyrząd musi kosztować aby jego pomiar był w miarę dokładny i zgodny z jakąś normą, wiec taniocha z Chin może nie pokazać wiarygodnego wyniku. Quote
henryk Posted January 4, 2016 Report Posted January 4, 2016 przyrząd ten można zrobić samemu tylko trzeba mieć, stary wtrysk bez końcówki a na górze montujesz manometr tam gdzie wkręca się rurkę paliwową a ten otwór od nadmiaru zaślepiasz,manometr musi być co najmniej do 30 atm. bo takie ciśnienie sprężania mają dobre silniki diesla ,(benzynowy dobry 14 atm) natomiast liche 360-ki mają po 18 atm.(np. mój) i też dobrze pracują,tu ważną rolę odgrywa wtrysk i pompa dobrze wyregulowana,ważne jest to żeby różnica ciśnień między poszczególnymi cylindrami nie była większa niż 2 atm bo wtedy silnik drży i wszystko się rwie i tak np. 1-cyl 18 atm.2-17 atm, 3-19 atm ,4-18 i taki silnik jest dobry bo róznica pomiędzy cylindrem o najniższym ciś i najwyzszym nie przekracza 2 atm-pozdrawiam Robert ;-) 1 Quote
Kamilc-360 Posted January 4, 2016 Author Report Posted January 4, 2016 No widziałem na yt że gościu zrobił coś takiego sam,mi się nie chce w to bawić i chciałem kupić gotowca ale skoro nie ma to trudno, samemu trzeba zrobić, dzieki za odpowiedź ;-) Quote
Vademecum Posted January 4, 2016 Report Posted January 4, 2016 możesz dać tokażowi dorobić element i kupić manometr, tak jak henryk napisał ciśnienie powinno być zbliżone we wszystkich cylindrach. Jest troche roboty bo cza wykręcić wtryski. Myśle, że jeśli hińszczyzna nie poda prawdziwego ciśnienia to powinna podać wiarygodną różnice. Quote
wiesieki1202 Posted January 5, 2016 Report Posted January 5, 2016 kiedys zaczalem sie bawic w robienie takiego czegos ale nie jest to takie proste gdyz oprocz koncowki i manometru potrzebny jest zawor zwrotny bo inaczej nic nie odczytasz gdyz wskazowka bedzie tylko skakala.Do tego zawor musi byc jak najblizej komory spalania zeby jej nie powiekszac bo cisnienie bedzie zmniejszone a nie wiesz o ile.Kiedys widzialem takie proby w szkole na 126p wykonywalo sie dodatkowo prube olejowa tzn po pierwszym pomiarze jesli cisnienie bylo zbyt niski wlewano na tlok troszke oleju silnikowego ok 50 ml i jesli cisnienie wzroslo wskazywalo to na nieszczelnosc tlok-cylinder jesli zas nie na nieszczelnosci zaworow.pozdrawiam sory za ortografie Quote
henryk Posted January 5, 2016 Report Posted January 5, 2016 wystarczy tylko zaobserwować maksymalne wychylenie się wskazówki i będzie dobrze,wiadomo że to nie jest oryginał ale jakieś pojęcie będzie się miało,oryginalny miernik mają dobre stacje diagnostyczne i taki miernik ma włożoną oryg. kartę na której rysik zrobi wykres ,jeśli idzie o te mierniki to nie widziałem w żadnym zaworu zwrotnego bo co chwila by trzeba z niego powietrze spuszczać,po prostu zamontowuje się manometr i kręci rozrusznikiem a ta wskazówka może trochę drgać ale nigdy nie skacze od zera do maksymalnego ciśnienia-pozdrawiam Quote
henryk Posted January 5, 2016 Report Posted January 5, 2016 jeśli zaś idzie o lanie oleju na tłok to jest bezcelowe gdyż nowy diesel ma 30 atm ,benzynowy 12-14 i jeśli w obu tych silnikach jest o połowę mniejsze to wiadomo że i cylinder ,tłok i zawory są winne,nikt nie robi połowicznego remontu,może się mylę to proszę mnie poprawić ale takie mam zdanie-pozdrawiam Quote
massay1 Posted January 5, 2016 Report Posted January 5, 2016 Robi się próbę olejową by określić co jest zużyte. A może złapać pierścienie, wypalić czy przytrzeć zawór. Wiesz gdzie szukać i co rozebrać. Quote
Vademecum Posted January 5, 2016 Report Posted January 5, 2016 jeśli nieszczelność na zaworach to robisz tylko głowice, jeśli zawory trzymają to robisz cały silnik. Też bardziej chodzi w pomiarze ciśnienia o równość pomiędzy cylindrami niż na samym ciśnieniu. I to pomomo skakania wskazówki można wypatrzeć. Quote
henryk Posted January 6, 2016 Report Posted January 6, 2016 no też prawda,obaj macie rację ,co dwie głowy to nie jedna,chodzi o to by najmniej stracić i się nie narobić-pozdrawiam Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.