Witam, chciałbym wykonać pomiar ciśnienia sprężania w mojej 60-ce, i główne moje pytanie jest takie o przyrząd, czy te z allegro będą pasować do silnika 60-ki (S-4003)??? Może ktoś już robił taką próbę i wie gdzie kupić specjalny przyrząd pod nią właśnie
#1
Napisano 04 styczeń 2016 - 17:44
#2
Napisano 04 styczeń 2016 - 18:01
#3
Napisano 04 styczeń 2016 - 18:28
przyrząd ten można zrobić samemu tylko trzeba mieć, stary wtrysk bez końcówki a na górze montujesz manometr tam gdzie wkręca się rurkę paliwową a ten otwór od nadmiaru zaślepiasz,manometr musi być co najmniej do 30 atm. bo takie ciśnienie sprężania mają dobre silniki diesla ,(benzynowy dobry 14 atm) natomiast liche 360-ki mają po 18 atm.(np. mój) i też dobrze pracują,tu ważną rolę odgrywa wtrysk i pompa dobrze wyregulowana,ważne jest to żeby różnica ciśnień między poszczególnymi cylindrami nie była większa niż 2 atm bo wtedy silnik drży i wszystko się rwie i tak np. 1-cyl 18 atm.2-17 atm, 3-19 atm ,4-18 i taki silnik jest dobry bo róznica pomiędzy cylindrem o najniższym ciś i najwyzszym nie przekracza 2 atm-pozdrawiam
#4
Napisano 04 styczeń 2016 - 18:44
#5
Napisano 04 styczeń 2016 - 19:25
#6
Napisano 04 styczeń 2016 - 19:37
#7
Napisano 05 styczeń 2016 - 12:15
kiedys zaczalem sie bawic w robienie takiego czegos ale nie jest to takie proste gdyz oprocz koncowki i manometru potrzebny jest zawor zwrotny bo inaczej nic nie odczytasz gdyz wskazowka bedzie tylko skakala.Do tego zawor musi byc jak najblizej komory spalania zeby jej nie powiekszac bo cisnienie bedzie zmniejszone a nie wiesz o ile.Kiedys widzialem takie proby w szkole na 126p wykonywalo sie dodatkowo prube olejowa tzn po pierwszym pomiarze jesli cisnienie bylo zbyt niski wlewano na tlok troszke oleju silnikowego ok 50 ml i jesli cisnienie wzroslo wskazywalo to na nieszczelnosc tlok-cylinder jesli zas nie na nieszczelnosci zaworow.pozdrawiam sory za ortografie
#8
Napisano 05 styczeń 2016 - 14:06
wystarczy tylko zaobserwować maksymalne wychylenie się wskazówki i będzie dobrze,wiadomo że to nie jest oryginał ale jakieś pojęcie będzie się miało,oryginalny miernik mają dobre stacje diagnostyczne i taki miernik ma włożoną oryg. kartę na której rysik zrobi wykres ,jeśli idzie o te mierniki to nie widziałem w żadnym zaworu zwrotnego bo co chwila by trzeba z niego powietrze spuszczać,po prostu zamontowuje się manometr i kręci rozrusznikiem a ta wskazówka może trochę drgać ale nigdy nie skacze od zera do maksymalnego ciśnienia-pozdrawiam
#9
Napisano 05 styczeń 2016 - 14:10
jeśli zaś idzie o lanie oleju na tłok to jest bezcelowe gdyż nowy diesel ma 30 atm ,benzynowy 12-14 i jeśli w obu tych silnikach jest o połowę mniejsze to wiadomo że i cylinder ,tłok i zawory są winne,nikt nie robi połowicznego remontu,może się mylę to proszę mnie poprawić ale takie mam zdanie-pozdrawiam
#10
Napisano 05 styczeń 2016 - 16:39
Robi się próbę olejową by określić co jest zużyte. A może złapać pierścienie, wypalić czy przytrzeć zawór. Wiesz gdzie szukać i co rozebrać.
#11
Napisano 05 styczeń 2016 - 18:32
#12
Napisano 06 styczeń 2016 - 13:43
no też prawda,obaj macie rację ,co dwie głowy to nie jedna,chodzi o to by najmniej stracić i się nie narobić-pozdrawiam
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: C-360, cieśnienie
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych