Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam. Zmarł mój ojciec. Posiadał 2 ha pola. W temacie rolnictwa jestem zielony. Ojciec wszystko robił sam i nie chciał mnie niczego uczyć. Moje doświadczenie  na polu to: podjeżdżanie po pęki, układanie pęków na przyczepie, zwalanie zboża z przyczep, zbieranie kamieni.  

Mam pytania:

1. Co mi się bardziej opłaci wydzierżawić jeśli tak to na jakich zasadach?  

2. Uprawiać na zasadzie, że do wszystkiego wynajmuję rolnika, który mi to obrabia, a ja sprzedaję plony? Jakie byłyby koszty orania, siania, bronowania, kombajnu oprysków, nawozów itp.  Tą opcję miał ojciec, z tym, że maszyny (poza kombajnem) brał od brata i ponosił tylko koszty ON. 

3. Pewnie będziecie się śmiać, ale ile wynoszą dopłaty?  

Posted
Bez swojego sprzetu nie ma co sie mordowac, co innego jakbys wypozyczal na takich samych zasadach jak ojciec to mozna dla siebie jakiegos gdaka albo swiniaka uchodowal! Panowie ile za dzierzawe w kuj-pom?
Posted

Dzięki za podpowiedzi. W dzierżawę weźmie rodzina. Po pogrzebie zaproponowali mi odkupienie lub dzierżawę.  Sprzedawać nie zamierzam, pozostaje dzierżawa. Rozmawiałem  z wdową, która wydzierżawia, to ona bierze tylko dopłaty, a co dzierżawca zbierze to jego. To były warunki ustalone przez jej ś.p. męża. Moja ziemia jest najprawdopodobniej 3 klasy powiat pułtuski, mazowieckie. Ostatnimi laty  ojciec siał pszenżyto, jęczmień i mieszanki. Kiedyś pszenicę i rzepak, ale ponoć nie było to zbyt opłacalne. Mieszkam za granica i dopiero jak przyjadę na wiosnę ogarniać sprawy spadkowe to będę wiedział dokładnie jaka klasa. 

Posted

Witam. Zmarł mój ojciec. Posiadał 2 ha pola. W temacie rolnictwa jestem zielony. Ojciec wszystko robił sam i nie chciał mnie niczego uczyć. Moje doświadczenie  na polu to: podjeżdżanie po pęki, układanie pęków na przyczepie, zwalanie zboża z przyczep, zbieranie kamieni.  

Mam pytania:

1. Co mi się bardziej opłaci wydzierżawić jeśli tak to na jakich zasadach?