Jump to content

Recommended Posts

Posted

Obecnie jest to zwykłe klepowisko, ale czasami jak wjedzie jakaś nawet 40t ciężarówka z towarem lub po towar, to robią się takie koleiny, że trzeba spychem równać.

W jaki sposób przygotować podłoże i co będzie lepszą opcja: kostka czy asfalt?

Posted

daj 50 cm kamienia od najgrubszego do najcieńszego, warstwami i konkretnie ubijając każdą warstwe, a kostke czy asfalt możesz na tym położyć, koszt dobrego podłoża pod obojętnie jaką nawierzchnie jest duży, a takie podłoże można wykorzystać na droge,

ja tak robie, zeszłej zimy i latem między siewami i żniwami ułożyłem ponad 200 m kw. takiej drogi i placu, tylko, że ja wybieram kamień z podłoża rękami bo niestety kamień z kamieniołomu wyszedł by z 500 zł od metra kwadratowego takiego podłoża.

Posted

Koszt spory, ale zrobisz raz a dobrze.

Jeżeli podłoże zostanie dobrze przygotowane, to kostka lub asfat, to kwestia wyboru.

Zwykle ładuje się kilkadziesiąt cm kruszywa, podsypki. Potem dodatkowo to ubijasz. Po zalaniu wodą, robi się z tego niemal beton. Wodę normalnie przepuści - ale ustabilizuje teren bez problemu.

Posted

Zgadza się wszystko ale najpierw trzeba się zastanowić jak odwodnić taką drogę. Wykopać rów, złapać i odprowadzić wodę z opadów i podskórną. Jak tego nie bedzie to nawet najlepiej zrobiona droga się posypie po kilku latach. 

Posted
a jakie jest dostępne w twojej okolicy ? mieszkając w nowej hucie stosowałem żużel wielkopiecowy za prawie frii, a teraz w promieniu 10 km. mam 7 kamieniołomów i każdy kamień sie nadaje, na spód gróby, ubijasz zasypujesz drobniejszym i znów ubijasz, a na wierzch ja stosuje wysiewke spod sit z kamienia, po ubiciu jest jak beton tylko mróz to rozmiękcza i cza co wiosne ubijać,
Posted

Jak się zdecydujesz nawierzchnię kostką wyłożyć, to przemysłową minimum 8cm wysokości. Inaczej będzie pękać, wyszczerbiać się... Kiedyś miałem zwykłą chodnikową 6 cm, ale się wnerwiłem i od nowa  położona właśnie przemysłowa ósemka, pierwszego gatunku. 8 lat i zero śladów zużycia, a po placu jeździły załadowane ciężarówki, wózek widłowy 6-cio tonowy obciążony nieraz trzema tonami na widłach- przy małych kołach robi wielki nacisk.

I całkiem dobrze się trzyma, ale tak jak wyżej pisali, najważniejsze jest podłoże, dobrze ubite.

Na Podkarpaciu żużel hutniczy można w Mielcu zdobyć, ale nie jest to dobry materiał do czegokolwiek, jest niespójny. 

Posted

No właśnie, jakie kruszywo dać i na jaką głębokość?

 

Zależy od podłoża i od tego jak ciężkie pojazdy będą na nim jeździły. Jeżeli takie 40 tonowe ciężarówki, to i 40 cm podsypki czy kruszywa trzeba by było sypnąć, aby dostatecznie dobrze usztywnić podłoże. Sam teren też nie jest bez znaczenia. Np niesprzyjającą okolicznością jest jego podmokłość.

Ale oczywiście wszystko można usztywnić. Kwestia stabilizacji. Stosuje się np takie podsypki: http://cemexbeton.pl/produkty-standardowe/stabilizacje-i-podsypki

Na to możesz położyć asfalt lub kostę (wg uznania).

Posted

Popytałem jeszcze tu i tam i rzeczywiście z tą podsypką wydaje się to być najlepsza opcja. Gość który robi podłoże, twierdził, że po położeniu warstwy i zalaniu wodą - twardnieje prawie jak cement.

Dzięki za podpowiedzi.

  • 2 months later...
Posted

Opcja podłoża z podsypką da Ci przede wszystkim większą stabilność,tym bardziej jeżeli faktycznie na podwórko będą wjeżdżać takie ciężkie sprzęty. Po mrozach czy roztopach na wiosnę faktycznie trzeba ubijać na nowo,ale nie wydaje mi się to tutaj dużym problemem.

  • 11 months later...
Posted

Możesz kupić kostkę oddzielnie a usługę wyłożenia oddzielnie. Możesz też wszystko u jednego brukarza zarobić. Jak robiłem niedawno wywiad, to ceny wahają się od około 80 do 200 zł (ze wszystkim a więc kostka, ułożenie, podbudówka).

Do tego dochodzi jeszcze kwestia krawężników, najazdówek, gwarancji.

Rzuć okiem tutaj jeszcze: http://phumark.waw.pl/nasze-realizacje/

 

Robią proste jak i skomplikowane wzory.

  • 10 months later...
Posted

Układaj kostkę, sam w tamtym roku układałem 300mkw, sporo znajomych ma kostkę na całych podwórkach, placach gdzie ciężki sprzęt śmiga np. kuzyn ma firmę i dziennie z 30 razy ciężarówki przyjezdzają załadowane i wytrzymuje trzeba tylko dobrze przygotować podłoże. Ja dawałem na spód piach, trochę żwiru, tłuczeń i pod kostkę warstwę piachu z cementem 1 worek cementu na 1mkw i jak na razie trzyma się ok, nie żałuj na przygotowanie podłoża bo później to bokiem wyjdzie.

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Posted

Jeżeli chodzi o drogi klasy "D" to minimalna szerokość 2,5 m jezdni i po 75 cm pobocza, ale wtedy konieczne są mijanki nie rzadziej niż co 1 km i muszą być nawzajem widoczne. Bez mijanek to 5 m jezdni i pobocza po 0,75 m. Linie rozgraniczające to o ile pamiętam 10 m w terenie zabudowanym i 15 poza terenem zabudowanym. Sprawdzić to można w rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.Pozdrawiam!

Posted

Nie wiem jakie postępowanie się toczy i czy jesteś Koleżanko uczestnikiem tego postępowania. Co do tej drogi dane otrzymasz u właściciela/zarządcy drogi. Takie drogi zazwyczaj są gminne ale może być inaczej. Pozdrawiam!

Posted

żadne postępowanie się nie toczy wczoraj wjechała maszyna i okroiła mi działkę ponieważ jest to pastwisko kołków nikt nie ruszał bo nie było potrzeby a dziś u mnie po kołkach ani śladu  a u innych są i dlatego  podstawowe moje pytanie jaka szerokość takiej drogi ;droga biegnie między łąkami a łąkami zaoranymi 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...