Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witajcie.

Mam stareńką 40stkę i pojawił sie problem który muszę rozwiązać ale nie wiem od czego zacząć.

Silnik pracuje bardzo ładnie, odpala nawet w mrozy, ma moc ale po rozgrzaniu spada mu mocno ciśnienie .

Tzn na zimno ma 3 na ciepło ponizej 1.

Do tego zaczął dymić i do miski olejowej chyba przedostaje się ropa bo poziom wzrasta i olej jest rzadki.

 

Zanim rozdłubię go doszczetnie to poradźcie od czego zacząć. Sąsiad mówi że mogą wtryski lać i nadmiar niespalonej ropy idzie do oleju

albo że pompa padła i czas na regenerację.

 

Wszelkie rady mile widziane ;-)

 

Pozdawiam

Paweł

Posted

Wtryskiwacze daj sprawdzić. Nie jest to drogie a jeśli leje koszt szybko wróci się w paliwie. Pompę wyciąg jeśli nie jesteś pewny i wymień tylko zimering na wałku. 

Na pewno nie powinno się dostawać paliwo do oleju. Wymień go na nowy.  Rozrzedzony paliwem na pewno powoduje spadek ciśnienia i na bank przedostaje się nad tłoki. 

Pompa może coś już puszczać, może puszczać pompka zasilająca. Po wymianie i upewnieniu się że uszczelniacz trzyma dowiesz się o tym po wycieku z rurki przelewowej.

Tyle.

Posted

zgadzam się z tobą MASSAY1 na bank zimering  jest padnięty KARABUS wyciągaj pompę wtryskową wymień zimering i  pompkę zasilającą bo ona tez jest na pewno padnięta i puszcza ropę do wewnątrz pompy wtryskowej . miałem taki kiedyś przypadek  ... :)

Posted
pompe i wtryski do zakładu, niech fachowiec to zrobi, będzie pewne. Potem wymiana oleju w silniku i sprawdzenie ciśnienia, powinno sie poprawić. Jeśli spada podczas pracy poniżej 1 to można zrobić półremont tzn. wymienić panewki główne, ale najpierw układ paliwowy !!!!!! bo napewno rozrzedzony olej paliwem nie będzie trzymał ciśnienia.
Posted
Będzie wałek wypracowany i wymieni i będzie to samo. Tylko zakład wg. mnie wtedy będzie miał 100% a sprawdzenie pompy, przy okazji i regulacja. ciągnik swoje wypracował i uważam, że niema co oszczędzać na diagnostyce układu paliwowego.
Posted

vademecum ja jakoś wymieniałem parę lat w wstecz w c360 właśnie ten zimering i nie zawoziłem po mechanikach pompy żeby mi to zrobił i jakoś do tej poru nie ma żadnego problemu a ze starego zimeringa od temp i swoich lat był twardy jak plastik wiec jak miał uszczelniać? !!!! pompkę zasilającą musi też wymienić bo bankowo puszcza rope do wewnątrz pompy wtryskowej  ...

Posted
To sie ciesz że łapną pierścień, chyba nie widziałeś co potrafi być pod starym uszczelniaczem. Uszczelniacz zryje wałek i albo póści albo go rozszarpie. Istotne by w starych urządzeniach stosować czarne pierścienie, a nie czerwone silikonowe. Silikonowe lubią zawodzić. Mówie to z doświadczenia a nie widzim mi sie , reanimowałem mase silników i osprzętu i wiem czego można sie spodziewać po takim antyku. i stąd moja rada, jak pojedzie z wtryskami to niech weźmie pompe i ma 100 % !!!!!
Posted

Jeśli ktoś w taki sposób przedstawia problem jak założyciel wątku to ja mu radze do jego zdolności rozwiązania problemu.

Najrozsądniejsze rozwiązanie zaproponowałem, przynajmniej ja bym nie żałował na konkretną diagnostyke wtrysków i pompy jeśli to wszystko będzie wymontowane.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...