Karabus Posted February 22, 2016 Report Posted February 22, 2016 Witajcie.Mam stareńką 40stkę i pojawił sie problem który muszę rozwiązać ale nie wiem od czego zacząć.Silnik pracuje bardzo ładnie, odpala nawet w mrozy, ma moc ale po rozgrzaniu spada mu mocno ciśnienie .Tzn na zimno ma 3 na ciepło ponizej 1.Do tego zaczął dymić i do miski olejowej chyba przedostaje się ropa bo poziom wzrasta i olej jest rzadki. Zanim rozdłubię go doszczetnie to poradźcie od czego zacząć. Sąsiad mówi że mogą wtryski lać i nadmiar niespalonej ropy idzie do olejualbo że pompa padła i czas na regenerację. Wszelkie rady mile widziane ;-) PozdawiamPaweł Quote
massay1 Posted February 22, 2016 Report Posted February 22, 2016 Wtryskiwacze daj sprawdzić. Nie jest to drogie a jeśli leje koszt szybko wróci się w paliwie. Pompę wyciąg jeśli nie jesteś pewny i wymień tylko zimering na wałku. Na pewno nie powinno się dostawać paliwo do oleju. Wymień go na nowy. Rozrzedzony paliwem na pewno powoduje spadek ciśnienia i na bank przedostaje się nad tłoki. Pompa może coś już puszczać, może puszczać pompka zasilająca. Po wymianie i upewnieniu się że uszczelniacz trzyma dowiesz się o tym po wycieku z rurki przelewowej.Tyle. Quote
bizonsuperzo56 Posted February 22, 2016 Report Posted February 22, 2016 zgadzam się z tobą MASSAY1 na bank zimering jest padnięty KARABUS wyciągaj pompę wtryskową wymień zimering i pompkę zasilającą bo ona tez jest na pewno padnięta i puszcza ropę do wewnątrz pompy wtryskowej . miałem taki kiedyś przypadek ... Quote
Vademecum Posted February 22, 2016 Report Posted February 22, 2016 pompe i wtryski do zakładu, niech fachowiec to zrobi, będzie pewne. Potem wymiana oleju w silniku i sprawdzenie ciśnienia, powinno sie poprawić. Jeśli spada podczas pracy poniżej 1 to można zrobić półremont tzn. wymienić panewki główne, ale najpierw układ paliwowy !!!!!! bo napewno rozrzedzony olej paliwem nie będzie trzymał ciśnienia. Quote
massay1 Posted February 22, 2016 Report Posted February 22, 2016 Uszczelniacz wymieni sam szkoda pompę zawozić. Chyba że chce jej zrobić remont. A na razie nie ma podstaw. Wtryskiwacze niestety pompiarz. Quote
Robert ;-) Posted February 22, 2016 Report Posted February 22, 2016 Remont generalny pompy z ustawieniami jak trzeba 650 zł przynajmniej w mojej okolicy, sama regulacja 250 pompy razem z wtryskami Quote
Vademecum Posted February 22, 2016 Report Posted February 22, 2016 Będzie wałek wypracowany i wymieni i będzie to samo. Tylko zakład wg. mnie wtedy będzie miał 100% a sprawdzenie pompy, przy okazji i regulacja. ciągnik swoje wypracował i uważam, że niema co oszczędzać na diagnostyce układu paliwowego. Quote
bizonsuperzo56 Posted February 22, 2016 Report Posted February 22, 2016 vademecum ja jakoś wymieniałem parę lat w wstecz w c360 właśnie ten zimering i nie zawoziłem po mechanikach pompy żeby mi to zrobił i jakoś do tej poru nie ma żadnego problemu a ze starego zimeringa od temp i swoich lat był twardy jak plastik wiec jak miał uszczelniać? !!!! pompkę zasilającą musi też wymienić bo bankowo puszcza rope do wewnątrz pompy wtryskowej ... Quote
bizonsuperzo56 Posted February 22, 2016 Report Posted February 22, 2016 WIEC Karabus Wyciągaj pompę wtryskowa wymieniaj uszczelniacz i pompkę zasilającą będzie cie kosztowała raptem 65zł z odstojnikiem nowym i wszystko będzie chodzić jak trzeba.... tylko olej wymień Quote
Karabus Posted February 22, 2016 Author Report Posted February 22, 2016 Dzięki za rady. Zatem zaczynam od ukł. paliwowego.Nawet jak się okaże że trzeba rozdłubywać dalej to na pewno nie zaszkodzi.Pozdrawiam Quote
Vademecum Posted February 23, 2016 Report Posted February 23, 2016 To sie ciesz że łapną pierścień, chyba nie widziałeś co potrafi być pod starym uszczelniaczem. Uszczelniacz zryje wałek i albo póści albo go rozszarpie. Istotne by w starych urządzeniach stosować czarne pierścienie, a nie czerwone silikonowe. Silikonowe lubią zawodzić. Mówie to z doświadczenia a nie widzim mi sie , reanimowałem mase silników i osprzętu i wiem czego można sie spodziewać po takim antyku. i stąd moja rada, jak pojedzie z wtryskami to niech weźmie pompe i ma 100 % !!!!! Quote
massay1 Posted February 23, 2016 Report Posted February 23, 2016 Rozbierze, sprawdzi, wymieni, zobaczy. Po co ta histeria? Szansa że z powodu uszczelniacza będzie musiał zawieźć pompę do zakładu jest znikoma. Quote
bizonsuperzo56 Posted February 23, 2016 Report Posted February 23, 2016 massay1 zgadzam się z tobą... vademecum wyolbrzymia i zbyt nadużywa wykrzyknika jak by cały czas krzyczał ... Quote
Vademecum Posted February 23, 2016 Report Posted February 23, 2016 Jeśli ktoś w taki sposób przedstawia problem jak założyciel wątku to ja mu radze do jego zdolności rozwiązania problemu.Najrozsądniejsze rozwiązanie zaproponowałem, przynajmniej ja bym nie żałował na konkretną diagnostyke wtrysków i pompy jeśli to wszystko będzie wymontowane. Quote
bizonsuperzo56 Posted February 24, 2016 Report Posted February 24, 2016 wtryski musi oddać a resztę rozbierze zobaczy.... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.