MRT_Greg Posted February 27, 2016 Report Posted February 27, 2016 Witam Mam problem, jak w temacie, bo nie wiem co zrobić. Ale... zanim co... Mam jedną parkę - gąska garbonosa, gąsior szary ale z dziobem jak gęś biała (nie znam się jeszcze zbytnio - to nasz pierwszy rok razem). Oboje mają 1 rok. Trzymam je w wydzielonym miejscu w kurniku (mają nieco ponad 2 m2) codziennie rano wychodzą (o ile nie nawaliło zbytnio śniegu) do sadu gdzie mają, zieleninę do skubania.Gąska sama z siebie jeszcze nie siadła na jajkach, nie skubie z siebie pierza ale zniosła już 15 jaj. Trzymałem je dotąd w pomieszczeniu 8-10 stopni, przewracając codziennie (wedle tego co wyczytałem). Niestety minęło już 28 dni i nieco się obawiam czy w ogóle coś z tego będzie.Zostawiłem jej wczoraj ostatnie jajko z dotychczasowych, dziś dołożyłem pozostałe. Zagrzebała je pod słomą i trochę siedzi, trochę nie siedzi. Wczoraj też odseparowałem gąsiora. Bo tak mi doradzili teściowie. Oni wręcz twierdzą (sami kiedyś hodowali i tak robili), że gąsiora to trzeba bić , bo będzie odciągał gąskę od wysiadywania i w ogóle nie dopuści jej do siedzenia . Ale jeśli nie trzeba to nie chcę go mordować... Szukam po forach i nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytania. Co mam zrobić? Czekać aż gąska sama z siebie siądzie na jajkach? Odseparować gąsiora? Dać mu w łeb? Zostawić tak jak dotychczas? Proszę pomóżcie Quote
lottomito Posted February 27, 2016 Report Posted February 27, 2016 Gąsiora wypuść do reszty drobiu a gęsi zrób coś na kształt izolatki. Gniazdo z jajkami , woda i coś do jedzenia. Jeżeli gąsior mimo izolacji bedzie się widział z samicą możesz odzielić ich jakąś folią lub matąMoże to pomoże ale znając kaprysy przyszłych drobiowych matek to czy gąsiąr jest czy go nie ma to ona i tak usiądzie na jajach kiedy bedzie chciała. Zapraszam do tematu drobiarskiego na tym forum tam można się sporo fajnych rzeczy dowiedzieć. Quote